To νέο Ceed διαθέτει όλα όσα οφείλει να έχει ένα μικρομεσαίο που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του…
Η ξεχασμένη κατηγορία των hatchback φαίνεται να παίρνει τα πάνω της με τις αφίξεις των νέων Kia Ceed και Ford Focus, όταν στις αρχές του νέου έτους περιμένουμε τη νέα Toyota Corolla. Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του κορεατικού μοντέλου που επιστρέφει βασισμένο σε ένα ολοκαίνουργιο πάτωμα (το Kappa II με 30% υψηλότερη δυσκαμψία και έως 23 κιλά ελαφρύτερη), με πιο δυναμική σχεδίαση, όλες τις τεχνολογίες αιχμής και μία πλήρη γκάμα από αποδοτικούς κινητήρες.
Στην βάση της γκάμας τοποθετείται η ατμοσφαιρική MPI έκδοση των 1.400 κ.εκ. με 100 ίππους (νέο μοτέρ το οποίο ουσιαστικά είναι το νέο δίχως το turbo) και τιμή εκκίνησης από €15.190. Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του νέου Ceed είναι η 1.0 T-GDI με το ουσιαστικά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Up Town που κοστολογείται από €16.890 (με έκτωση 600€). Οι επίσης ενδιαφέρουσες GT Line ξεκινούν από τα €20.090 (και εδώ με έκπτωση) για το 1.0 Τ-GDI των 120 ίππων και από τα €20.990 για τον ολοκαίνουργιο 1.4 Τ-GDI των 140 ίππων (εδώ υπάρχει προαιρετικά και το διπλόδισκο DCT-7). Οι diesel των 1.600 κ.εκ. (με 115 και 136 ίππους) κοστίζουν από €19.990 και €21.390 αντίστοιχα. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον σχετικό τιμοκατάλογο ή να τις δείτε στο επίσημο site.
Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό πως το νέο Ceed δείχνει πιο δυναμικό χάρη κυρίως στην φαρδύτερη μάσκα και τους μεγαλύτερους αεραγωγούς. Τα mega LED και projection στους προβολείς είναι στάνταρ και μαζί με το LED ανάγλυφο των πίσω φωτιστικών σωμάτων δημιουργούν ένα ceed ίχνος στο σκοτάδι.
Το μήκος (4,31 μέτρα) και το μεταξόνιο (2,65 μέτρα) έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα όταν οι τροχοί έχουν μετακινηθεί 20 χλστ. μπροστά και το αμάξωμα είναι χαμηλότερο κατά 23 χλστ. Οι Κορεάτες είχαν στο νου τους ένα ισορροπημένο σύνολο και για αυτό επέλεξαν μία χωροταξική ισορροπία. Έτσι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους πιο ευρύχωρους για τους πίσω επιβάτες και ανάλογοι ενός VW Golf. Δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο του νέου Ford Focus αλλά το πορτμπαγκάζ με τα 395 λίτρα είναι εξαιρετικά βολικό (έχει και κενό στις άκρες του για μακριά αντικείμενα, π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης, μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό ύψος φόρτωσης) και με ρεζέρβα ασφαλείας ξεπερνά αυτά των Golf (380), Focus (341) και Astra (370).
Από πλευράς ηλεκτρονικού εξοπλισμού, το Ceed διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να περιλαμβάνουν ακόμη και αυτό της αυτόνομης οδήγησης. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και το ηχοσύστημα της JBL που θεωρείται premium.
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (11)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (2)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (12)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (13)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (3)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (6)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (10)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (7)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (9)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (14)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (15)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (16)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (23)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (24)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (22)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (26)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (25)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (20)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (21)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (19)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (18)
oznor
oznor
oznor
oznor
oznor
oznor
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (17)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (8)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (5)
Kia Ceed T-GDi caroto test drive 2018 (4)
photos: gkaragiorgakis – kia
Στην πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ceed ταξιδέψαμε μέχρι τη Νεμέα οδηγώντας στο πήγαινε την έκδοση με το χιλιάρη τρικύλινδρο μοτέρ με τους 120 ίππους. Λογικά αυτή θα είναι η δημοφιλέστερη έκδοση του Ceed και το τούρμπο μοτέρ άμεσου ψεκασμού προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση (περίπου στα 7,5 λίτρα/100χλμ.). Η τρικύλινδρη λειτουργία του γίνεται αντιληπτή μόνο στο ρελαντί αφού στην πορεία το Ceed είναι πολύ ήσυχο και σταθερό στην πορεία του.
Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και ίδιο ισχύει για την ηχομόνωση της καμπίνας. Στις κλειστές στροφές το Ceed στρίβει όπως έρχεται με το πίσω μέρος κολλημένο και το μπροστινό να εμφανίζει τυπική υποστροφή που ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά και από το άφημα του γκαζιού. Το τιμόνι έχει μεταβλητό μενού υποβοήθησης, είναι πιο γρήγορο και έχει πολύ καλή ακρίβεια (θα ήθελα ακόμη περισσότερη γύρω από την ευθεία του) και “βάρος”. Ο επιλογέας ταχυτήτων (με 6 σχέσεις και στα δύο μοτέρ, με πιο κοντή κλιμάκωση στο 120άρη) έχει μία κάπως κουμπωτή και απαλή κίνηση για να κουμπώνει με ακρίβεια και δίχως να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στην εξαιρετική ντίζελ έκδοση που θα δοκιμάσουμε αργότερα, όπως και την πιο οικογενειακή Sportwagon έκδοση με τους τεράστιους χώρους. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως από τα τέλη του χρόνου η γκάμα του Ceed θα εμπλουτιστεί από το Proceed (22.190€) και το GT με τον 1.600άρη των 204 ίππων (26.600€), ενώ στο μέλλον θα δούμε mild hybrid και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Αλλά μέχρι τότε, το Ceed που σας κλείνει το μάτι προφανώς είναι κάποιο από το τεστ μας, εσείς τι λέτε;
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Kia Ceed 1.0 T-GDi |
Kia Ceed 1.4 T-GDi | ||
Κυβισμός | 998 cc | 1.353 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 84,0 mm | 71,6 x 84,0 mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | ||
Ισχύς | 88,3 kW (120 PS) / 6.000 rpm | 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm | ||
Ροπή | 182 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm | 242 Nm (24,7 kgm) / 1.500-3.200 rpm | ||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση |
Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση |
||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,1 sec | 8,9 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | 210 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,5 lt/100 km | 7,8 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,5 / 5,5 / 4,8 lt/100 km | 7,1 / 5,7 / 4,9 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 63 lt | 63 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 715 km | 677 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d TEMP | Euro 6d TEMP | ||
Εκπομπή CO2 | 125-128 g/km | 130-135 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Kinergy Eco2, 205/55 R16 | Yokohama BluEarth E70, 225/55 R18 | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.310×1.800×1.447 mm | 4.310×1.800×1.447 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.565/1.573 mm | 1.565/1.573 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.650 mm | 2.650 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 395-1.291 lt | 395-1.291 lt | ||
Απόβαρο (δίχως οδηγό) | 1.222 kg | 1.240 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού |
από 17.490€ (16.890€ με έκπτωση 600€) |
από 19.890€ (19.290€ με έκπτωση 600€) |