SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Ceed 1.0 Τ-GDi & 1.4 T-GDi [test drive]

To νέο Ceed διαθέτει όλα όσα οφείλει να έχει ένα μικρομεσαίο που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του…

Η ξεχασμένη κατηγορία των hatchback φαίνεται να παίρνει τα πάνω της με τις αφίξεις των νέων Kia Ceed και Ford Focus, όταν στις αρχές του νέου έτους περιμένουμε τη νέα Toyota Corolla. Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του κορεατικού μοντέλου που επιστρέφει βασισμένο σε ένα ολοκαίνουργιο πάτωμα (το Kappa II με 30% υψηλότερη δυσκαμψία και έως 23 κιλά ελαφρύτερη), με πιο δυναμική σχεδίαση, όλες τις τεχνολογίες αιχμής και μία πλήρη γκάμα από αποδοτικούς κινητήρες.

Στην βάση της γκάμας τοποθετείται η ατμοσφαιρική MPI έκδοση των 1.400 κ.εκ. με 100 ίππους (νέο μοτέρ το οποίο ουσιαστικά είναι το νέο δίχως το turbo) και τιμή εκκίνησης από €15.190. Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του νέου Ceed είναι η 1.0 T-GDI με το ουσιαστικά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Up Town που κοστολογείται από €16.890 (με έκτωση 600€). Οι επίσης ενδιαφέρουσες GT Line ξεκινούν από τα €20.090 (και εδώ με έκπτωση) για το 1.0 Τ-GDI των 120 ίππων και από τα €20.990 για τον ολοκαίνουργιο 1.4 Τ-GDI των 140 ίππων (εδώ υπάρχει προαιρετικά και το διπλόδισκο DCT-7). Οι diesel των 1.600 κ.εκ. (με 115 και 136 ίππους) κοστίζουν από €19.990 και €21.390 αντίστοιχα. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον σχετικό τιμοκατάλογο ή να τις δείτε στο επίσημο site.

To Ceed ήταν αυτό που το 2006 έμπασε την Kia στην κατηγορία των μικρομεσαίων και που ουσιαστικά έδειξε την κατεύθυνση προς τον premium ανταγωνισμό. Στο πέρασμα του χρόνου η νέα 3η γενιά απώλεσε την απόστροφο της ονομασίας του μοντέλου και η νέα σπορά (αυτό σημαίνει ομόηχα στα αγγλικά το ceed) είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Για αυτό άλλωστε σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη και παράγεται στο εργοστάσιο στην Žilina της Σλοβακίας (μαζί με τα Kia Sportage και Kia Venga).

Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό πως το νέο Ceed δείχνει πιο δυναμικό χάρη κυρίως στην φαρδύτερη μάσκα και τους μεγαλύτερους αεραγωγούς. Τα mega LED και projection στους προβολείς είναι στάνταρ και μαζί με το LED ανάγλυφο των πίσω φωτιστικών σωμάτων δημιουργούν ένα ceed ίχνος στο σκοτάδι.

Το μήκος (4,31 μέτρα) και το μεταξόνιο (2,65 μέτρα) έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα όταν οι τροχοί έχουν μετακινηθεί 20 χλστ. μπροστά και το αμάξωμα είναι χαμηλότερο κατά 23 χλστ. Οι Κορεάτες είχαν στο νου τους ένα ισορροπημένο σύνολο και για αυτό επέλεξαν μία χωροταξική ισορροπία. Έτσι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους πιο ευρύχωρους για τους πίσω επιβάτες και ανάλογοι ενός VW Golf. Δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο του νέου Ford Focus αλλά το πορτμπαγκάζ με τα 395 λίτρα είναι εξαιρετικά βολικό (έχει και κενό στις άκρες του για μακριά αντικείμενα, π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης, μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό ύψος φόρτωσης) και με ρεζέρβα ασφαλείας ξεπερνά αυτά των Golf (380), Focus (341) και Astra (370).

H σχεδίαση του ταμπλό δεν διαθέτει ακρότητες και τα πάντα είναι εκεί που τα περιμένεις. Στο μέσο κυριαρχεί η οθόνη αφής 8 ιντσών (στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, οι άλλες έχουν 7 και 5) που είναι έγχρωμη, ευδιάκριτη και με πολύ καλή απόκριση. Από κει και πέρα, πρέπει να σημειώσουμε την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής (μαλακά πλαστικά μέχρι και στις πόρτες), την εξαιρετική εργονομία, το έξυπνο μενού που προβάλλεται στην κεντρική οθόνη, τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων (με τα δύο χωστά αναλογικά όργανα που δίνουν μια σπορ προδιάθεση, από τα μέσα 2019 για τις top εκδόσεις θα υπάρχει και ψηφιακός πίνακας) και γενικά την καλή περιφερειακή ορατότητα.

Από πλευράς ηλεκτρονικού εξοπλισμού, το Ceed διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να περιλαμβάνουν ακόμη και αυτό της αυτόνομης οδήγησης. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και το ηχοσύστημα της JBL που θεωρείται premium.

photos: gkaragiorgakis – kia

Στην πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ceed ταξιδέψαμε μέχρι τη Νεμέα οδηγώντας στο πήγαινε την έκδοση με το χιλιάρη τρικύλινδρο μοτέρ με τους 120 ίππους. Λογικά αυτή θα είναι η δημοφιλέστερη έκδοση του Ceed και το τούρμπο μοτέρ άμεσου ψεκασμού προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση (περίπου στα 7,5 λίτρα/100χλμ.). Η τρικύλινδρη λειτουργία του γίνεται αντιληπτή μόνο στο ρελαντί αφού στην πορεία το Ceed είναι πολύ ήσυχο και σταθερό στην πορεία του.

Φυσικά για όσους αναζητούν περισσότερη δύναμη υπάρχει ο νέος τετρακύλινδρος με τους 140 ίππους και το πιο γεμάτο στροφάρισμα. Εδώ η λειτουργία είναι σαφώς πιο στρωτή και το μοτέρ ανεβάζει γραμμικά στροφές όταν οι ρεπρίζ και οι προσπεράσεις είναι σύντομες. Η κατανάλωση που καταγράψαμε στην επιστροφή ήταν λίγο πάνω από το χιλιάρη και υπολογίστε περίπου στα 8 λίτρα.

Οδηγικά το νέο Ceed έχει γίνει ταυτόχρονα πιο ευχάριστο και άνετο οδηγικά. Ενώ τα ελατήρια έχουν γίνει πιο σφιχτά οι αντιστρεπτικές είναι πιο χαλαρές όταν στον πίσω άξονα οι πολλαπλοί σύνδεσμοι (στάνταρ σε όλα τα Ceed και σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που στις βασικές εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο) διασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και ίδιο ισχύει για την ηχομόνωση της καμπίνας. Στις κλειστές στροφές το Ceed στρίβει όπως έρχεται με το πίσω μέρος κολλημένο και το μπροστινό να  εμφανίζει τυπική υποστροφή που ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά και από το άφημα του γκαζιού. Το τιμόνι έχει μεταβλητό μενού υποβοήθησης, είναι πιο γρήγορο και έχει πολύ καλή ακρίβεια (θα ήθελα ακόμη περισσότερη γύρω από την ευθεία του) και “βάρος”. Ο επιλογέας ταχυτήτων (με 6 σχέσεις και στα δύο μοτέρ, με πιο κοντή κλιμάκωση στο 120άρη) έχει μία κάπως κουμπωτή και απαλή κίνηση για να κουμπώνει με ακρίβεια και δίχως να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές.

Ολοκληρώνοντας το Ceed είναι πραγματικά μία από τις πιο ισορροπημένες και ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας διεκδικώντας επάξια μία θέση στο βάθρο. Εννοείται πως η αξιοπιστία που διακρίνει τα κορεατικά αυτοκίνητα όσο και η 7ετή (ή 150.000 χλμ.) εγγύηση που προσφέρει το ίδιο το εργοστάσιο αποτελεί προφανώς ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτηση του Ceed.  Δίπλα θα δείτε και μία εικόνα με τα τέλη συντήρησης.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στην εξαιρετική ντίζελ έκδοση που θα δοκιμάσουμε αργότερα, όπως και την πιο οικογενειακή Sportwagon έκδοση με τους τεράστιους χώρους. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως από τα τέλη του χρόνου η γκάμα του Ceed θα εμπλουτιστεί από το Proceed (22.190€) και το GT με τον 1.600άρη των 204 ίππων (26.600€), ενώ στο μέλλον θα δούμε mild hybrid και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Αλλά μέχρι τότε, το Ceed που σας κλείνει το μάτι προφανώς είναι κάποιο από το τεστ μας, εσείς τι λέτε;

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Ceed 1.0 T-GDi
Kia Ceed 1.4 T-GDi
Κυβισμός 998 cc 1.353 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88,3 kW (120 PS) / 6.000 rpm 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm 
Ροπή 182 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm 242 Nm (24,7 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1 sec 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,5 / 4,8 lt/100 km 7,1 / 5,7 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 63 lt 63 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 715 km 677 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d TEMP Euro 6d TEMP
Εκπομπή CO2 125-128 g/km 130-135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy Eco2, 205/55 R16 Yokohama BluEarth E70, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.310×1.800×1.447 mm 4.310×1.800×1.447 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565/1.573 mm 1.565/1.573 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 395-1.291 lt 395-1.291 lt
Απόβαρο (δίχως οδηγό) 1.222 kg 1.240 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 17.490€ (16.890€ με έκπτωση 600€)

από 19.890€ (19.290€ με έκπτωση 600€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. συγκρινωντας την κατανάλωση του 1.4 σε σχεση με τον 1.0 συμφερουσα λυση ειναι ο 14. και με λιγοτερα τελη κυκλοφοριας.

    1. Εδώ θα πρέπει να απολογηθώ διότι πάνω στην πίεση και το τρέξιμο πέρασα λάθος στοιχεία. Ευτυχώς που το είδες φίλε μου και το διόρθωσα. Τώρα, μεταξύ των δύο θα προτιμούσα το 1.4, η διαφορά στο CO2 ειναι μικρή και η κατανάλωση ελαφρώς υψηλότερη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ, Βέβαια υπάρχει μια διαφορά στα 1.600 ευρώ στις εκδόσεις Uptown που θεωρω πιο συμφερουσες.

  2. Πολύ ωραία πρόταση… Μπράβο στην ΚΙΑ που δεν τσιγκουνεύεται, όπως άλλες premium προτάσεις και χρησιμοποιεί πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε κάθε έκδοση.
    Στο θέμα των χώρων (ειδικά πίσω) νομίζω πως βασιλιάς παραμένει το Pulsar – το οποίο ξεχάσατε να αναφέρετε… εκτός αν το Focus είναι καλύτερο…

    1. Καλησπέρα, δεν το ανάφερα το Pulsar επειδή σταμάτησε πρόσφατα η παραγωγή του και σύντομα θα σταματήσει και η διάθεσή του. Θέλουν να εστιάσουν στο Qashqai και από του χρόνου στο νέο Juke.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!