O Herbert Diess, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen επισημαίνει πως στα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα…
Υπό την ασφυκτική πίεση της Ε.Ε., στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, βρίσκονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Και αυτό διότι το 2021 πλησιάζει και θα πρέπει να επιτευχθεί ο στόχος του μέσου όρου ανά εταιρία στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο μια εταιρία θα πρέπει να θέσει ως μακροπρόθεσμο στόχο μια αναλογία στο 30-50% της γκάμας της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέχρι το 2025 η VW εκτιμά πως το 15-18% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά. Ο Diess προβλέπει για τα συμβατικά αυτοκίνητα πως θα ακριβύνουν πολύ για να έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Άποψη: Αυτό που μπορεί να συμπεράνει κανείς είναι πως μέχρι το 2030 η αγορά ενός συμβατικού μικρού αυτοκίνητου να είναι τόσο συμφέρουσα. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πως το σχέδιο της Ε.Ε. με τα συνεχώς αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 έχουν δύο σκέλη. Αφενός να καταστήσουν ακριβότερα τα συμβατικά αυτοκίνητα και αφετέρου να κατευθύνουν τον καταναλωτή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχουν λογικά γίνει πιο προσιτά οικονομικά, έως τότε. Εννοείται πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει πάντοτε προτεραιότητα. Απλά ελπίζω ο στόχος να είναι αυτός και όχι κάποιος άλλος που να αφορά στην γεωπολιτική σκακιέρα…