Μία ενδιαφέρουσα μελέτη της ΑΑΑ Northeast απέδειξε ότι στην πράξη, σε χαμηλές θερμοκρασίες, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να απολέσει μέχρι και πάνω από το 50% της αυτονομίας του!
Το ενδιαφέρον εδώ δεν βρίσκεται τόσο στις επιπτώσεις που έχει το κρύο στους συσσωρευτές αλλά, κυρίως, στο πόση ενέργεια τραβά το σύστημα του κλιματισμού για τη θέρμανση της καμπίνας. Προτού όμως προχωρήσουμε με τα αποτελέσματα, ας δούμε λίγο τη λογική του πειράματος. Η ΑΑΑ, σε συνεργασία με το Automotive Research Center της νότιας Καρολίνας, συγκέντρωσαν πέντε ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς, τα οποία και εξέθεσαν στις ίδιες συνθήκες. Τα αυτοκίνητα ήταν τα BMW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Tesla Model S 75D και VW e-Golf.
Η δοκιμή έγινε σε συνθήκες εργαστηρίου. Τα αυτοκίνητα ήταν πάνω σε δυναμόμετρο, σε ειδικό θάλαμο που μπορούσε να προσομοιώσει πραγματικές συνθήκες οδήγησης αλλά και έλεγχο της θερμοκρασίας. Έτσι πραγματοποιήθηκε μία μέτρηση σε συνθήκες κρύου, στους -6,6 βαθμούς Κελσίου (ή 20 βαθμούς Φαρενάιτ) και μία σε ζέστη 35 βαθμών Κελσίου (ή 95 Φαρενάιτ). Όσο για τα αποτελέσματα, όπως φαίνεται και από το διάγραμμα, είχαν αρκετό ενδιαφέρον.
Τα συμπεράσματα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε άλλο παρά αποδίδουν το ίδιο σε όλα τα κλίματα. Σαφώς και επηρεάζονται περισσότερο, σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Ορισμένες προτάσεις, μάλιστα, των ερευνητών από αυτή τη μελέτη είναι, ειδικά σε ψυχρά κλίματα, τα ηλεκτρικά οχήματα να βρίσκονται σε στεγασμένα γκαράζ και, ιδανικά, να λειτουργούν λίγη ώρα στην πρίζα, για να ζεστάνουν επαρκώς το εσωτερικό, πριν ξεκινήσουν να κινούνται.