Ποια είναι η ισχύς του νέου SkyActiv-X της Mazda;

Η Mazda είχε ανακοινώσει καιρό τώρα τη νέα γενιά κινητήρα Skyactiv-X. Πρόσφατα έδωσε περισσότερα στοιχεία για την απόδοση και τα χαρακτηριστικά του μοτέρ.

O νέος SkyActiv-Χ είναι δίλιτρος βενζίνης και το πρώτο μοντέλο στο οποίο θα τοποθετηθεί θα είναι το Mazda 3. Η έκδοση αυτή θα συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, ενώ θα λανσαριστεί σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές από αυτό το καλοκαίρι.

Η Mazda ανακοινώνει μια ισχύ στους 180 ίππους και ροπή στα 224 Νm ροπής με μέση κατανάλωση στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. Η ισχύς μπορεί να μην ακούγεται σπουδαία αλλά μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση σε επίπεδα diesel, όπως και η εκπομπή CO2 (από 96 γρ./χλμ. στον κύκλο μέτρησης WLTP και ανάλογα με την μετάδοση και την διάσταση των ελαστικών).

Η Mazda είναι γνωστή για την εμμονή της στην ατμόσφαιρα και εισάγει στην αγορά τους SkyActiv-X με νέας διασποράς ψεκασμό καυσίμου (Spark Controlled Compression Ignition, SPCCI ή SCCI) και υψηλότερη σχέση συμπίεσης που προσεγγίζει αυτή των diesel. Σύμφωνα με την Mazda αυτή η λειτουργία βελτιώνει έως και 30% την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο συμβατικό μοτέρ.

Συγκεκριμένα, ο δίλιτρος SkyActiv-X συνδυάζει για πρώτη φορά ανάφλεξη της βενζίνης με μπουζί με πολύ υψηλή σχέσης συμπίεσης στο 16,3:1 και σε επίπεδα ενός diesel. Παράλληλα, η πολύ υψηλή αναλογία αέρα προς καύσιμο θα φτάνει στο 29:1 (από 14:1) με αποτέλεσμα την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, ο νέος SkyActiv-X συνδυάζεται με ένα M Hybrid ήπιο υβριδικό σύστημα 24V έτσι ώστε να κρατήσει ακόμα πιο χαμηλά την κατανάλωση.

Exit mobile version