Euro NCAP: Crash-test με νέα αυστηρότερα κριτήρια [vid]

Στα νέα πρωτόκολλα των δοκιμών πρόσκρουσης θα λαμβάνονται υπόψη τα νέα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίας.

Τα νέα μοντέλα έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον αποσπούν σχετικά εύκολα όχι μόνο τα πέντε αστέρια αλλά και κορυφαίες βαθμολογίες ανά πεδίο αξιολόγησης. Έτσι, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων ανακοίνωσε νέα πρωτόκολλα δοκιμών, όπως την MPDB (Mobile Progressive Deformable Barrier), η οποία αντικαθιστά το τεστ της μετωπικής σύγκρουσης που υπήρχε εδώ και 23 χρόνια.

Σε αυτή τη δοκιμή το αυτοκίνητο προσκρούει με 50 χλμ./ώρα πάνω σε ένα κινητό φορείο (προηγουμένως υπήρχε σταθερό εμπόδιο) που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση με ίδια ταχύτητα και με επικάλυψη τουλάχιστον 50%. Με αυτό τον τρόπο προσομοιώνεται μια μετωπική με αυτοκίνητο που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Μάλιστα υπάρχει και ένα νέο dummy που προσφέρει ακριβέστερα δεδομένα και που ονομάζεται «THOR».

Αυστηρότερες και με μεγαλύτερη ένταση θα είναι οι δοκιμές πρόσκρουσης από το πλάι, ενώ νέες μέθοδοι μετρήσεων θα υπάρξουν για το εσωτερικό ώστε να υπολογίζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η αποτελεσματικότητα των αερόσακων. Επίσης, θα δοκιμάζονται και τα αυτόματα συστήματα ειδοποίησης τύπου e-Call, ενώ θα αξιολογούνται τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθώς και εκείνα για την ενεργητική ασφάλεια. Το σίγουρο είναι πως τα 5 αστέρια δεν θα αποδίδονται πλέον με την ίδια ευκολία. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο σχετικό βίντεο.

Exit mobile version