Γιατί να μην οδηγείς μοτοσυκλέτα 125 κυβικών με δίπλωμα αυτοκινήτου;

Είναι νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η εφαρμογή της στη χώρα μας είναι υποχρεωτική.

Ο λόγος για τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας έως 125 κυβικών με δίπλωμα αυτοκινήτου που προκάλεσε αντιδράσεις και τελικά το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε πως δεν τίθεται τελική τέτοιο ζήτημα και η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου. 

Δηλαδή για άλλη μια φορά δεν προσαρμοζόμαστε στις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ακολουθούμε ένα δικό μας δρόμο απλά γιατί υπήρξαν αντιδράσεις -από τους εκπαιδευτές οδήγησης μέσω του Πανελλήνιου Συλλόγου τους- οι οποίες ήταν αναμενόμενες όχι 100% αλλά 1.000%.

Η θέση των εκπαιδευτών, δια μέσω του προέδρου του Άρη Ζωγράφου με δηλώσεις στο ΑΠΕ πως «η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη» είναι σωστή.

Όπως δεδομένη είναι και η απώλεια εσόδων τους αν εναρμονιστούμε με την κοινοτική οδηγία, αν και υπάρχει λύση προκειμένου να καλύπτονται και οι ανησυχίες και το… ταμείο και η οποία εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

Η θέσπιση υποχρεωτικών ωρών εκπαίδευσης -θεωρητικής και πρακτικής- προκειμένου να εξοικειωθεί ο οδηγός αυτοκινήτου με την οδήγηση του δίτροχου, καθώς και η ύπαρξη ηλικιακού ορίου, π.χ. από τα 25 χρόνια και πάνω. Από κει και πέρα δεν θα απαιτούνται εξετάσεις και όλοι θα είναι ικανοποιημένοι, έτσι δεν είναι;

Exit mobile version