Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ακόμη και ένας επεξεργαστής έχει επιπτώσεις στην αυτονομία

Χαρακτηριστικό είναι πως στα νέας γενιάς Tesla o νέος επεξεργαστής AMD Ryzen απαιτεί μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και ηλεκτρική ενέργεια.

Κατασκευαστικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απλούστερο αλλά οι ειδικοί πρέπει να έχουν το νου τους στην παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να επιβαρύνει την κατανάλωση ενέργειας. Φυσικά, ισχύει ότι και σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα καύσης. Για παράδειγμα το βάρος επιβαρύνει την κατανάλωση, η διάσταση των ελαστικών, η αεροδυναμική κ.α.

Αλλά όπως σε ένα συμβατικό υπάρχουν πολλά τρικ για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου (π.χ. ο ψεκασμός, η συμπίεση, οι μηχανικές τριβές κ.α.), έτσι και στα ηλεκτρικά πρέπει να υπάρχει η βέλτιστη διαχείριση ενέργειας.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο νέος επεξεργαστής (MCU3) Ryzen της AMD που αντικαθιστά τον Intel Atom και που εφοδιάζει τα νέα Model 3/ Model Y -συγκεκριμένα το σύστημα πολυμέσων-έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ισχύ επηρεάζοντας την αυτονομία κάποιων εκδόσεων. Πόσο πολύ; Περίπου 3,5% ή κάπου στα 20 χιλιόμετρα.

Το νούμερο μπορεί να ακούγεται μικρό σε σχέση με τα 602 χλμ. της συνολικής αυτονομίας του αυτοκινήτου, αλλά θα μπορούσαν αν αποδειχτούν σωτήρια όταν η μπαταρία πέσει πολύ χαμηλά. Πάντως, όλα αυτά διορθώνονται ανά πάσα στιγμή με κάποια updates αυξομειώνοντας το buffer (τη net χωρητικότητα της μπαταρίας).

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις αυτονομίες των Tesla βάσει WLTP.

Model 3 RWD (καμία αλλαγή)

Model 3 LR AWD

Model 3 Performance

Model Y LR AWD

Model Y Performance

Exit mobile version