Χαρακτηριστικό είναι πως στα νέας γενιάς Tesla o νέος επεξεργαστής AMD Ryzen απαιτεί μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και ηλεκτρική ενέργεια.
Κατασκευαστικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απλούστερο αλλά οι ειδικοί πρέπει να έχουν το νου τους στην παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να επιβαρύνει την κατανάλωση ενέργειας. Φυσικά, ισχύει ότι και σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα καύσης. Για παράδειγμα το βάρος επιβαρύνει την κατανάλωση, η διάσταση των ελαστικών, η αεροδυναμική κ.α.
Αλλά όπως σε ένα συμβατικό υπάρχουν πολλά τρικ για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου (π.χ. ο ψεκασμός, η συμπίεση, οι μηχανικές τριβές κ.α.), έτσι και στα ηλεκτρικά πρέπει να υπάρχει η βέλτιστη διαχείριση ενέργειας.
Χαρακτηριστικό είναι πως ο νέος επεξεργαστής (MCU3) Ryzen της AMD που αντικαθιστά τον Intel Atom και που εφοδιάζει τα νέα Model 3/ Model Y -συγκεκριμένα το σύστημα πολυμέσων-έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ισχύ επηρεάζοντας την αυτονομία κάποιων εκδόσεων. Πόσο πολύ; Περίπου 3,5% ή κάπου στα 20 χιλιόμετρα.
Το νούμερο μπορεί να ακούγεται μικρό σε σχέση με τα 602 χλμ. της συνολικής αυτονομίας του αυτοκινήτου, αλλά θα μπορούσαν αν αποδειχτούν σωτήρια όταν η μπαταρία πέσει πολύ χαμηλά. Πάντως, όλα αυτά διορθώνονται ανά πάσα στιγμή με κάποια updates αυξομειώνοντας το buffer (τη net χωρητικότητα της μπαταρίας).
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις αυτονομίες των Tesla βάσει WLTP.
Model 3 RWD (καμία αλλαγή)
- Τροχοί 18″: 510 km
- Τροχοί 19″: 491 km
Model 3 LR AWD
- Τροχοί 18″: 626 km, -11 km ή 1.7% από 637 km
- Τροχοί 19″: 602 km, -12 km ή 2.0% από 614 km
Model 3 Performance
- Τροχοί 20″: 547 km, -20 km or 3.5% from 567 km
Model Y LR AWD
- Τροχοί 19″: 565 km, +28 km ή 5,2% από 537 km
- Τροχοί 20″: 533 km, +26 km ή 5,1% από 507 km
Model Y Performance
- Τροχοί 21″: 514 km, +34 km ή 7,1% από 480 km