Γιατί παίρνουν φωτιά τα αυτοκίνητα – Κινητές βόμβες 2 εκ. που δεν περνούν ΚΤΕΟ [video]

Η Νο1 αιτία πυρκαγιών σε αυτοκίνητα πρόκλησης πυρκαγιάς στα αυτοκίνητα είναι η διαρροή καυσίμου (βενζίνη, diesel, LPG) πάνω σε ζεστά μέρη του κινητήρα (επαφή με πυρωμένα μέταλλα).

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων  στο Caroto.gr ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος  Κωνσταντίνος Βήκας και κάνει έκκληση για πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος ελέγχου των οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Αναλυτικότερα:

Η διαρροή καυσίμου -που σε συνδυασμό με σπινθήρα μπορεί να επιφέρει φωτιά- μπορεί να είναι:

Βλάβες ηλεκτρικού συστήματος: Γυμνά καλώδια κοντά στην μπαταρία ή στο δυναμό μπορούν να προκαλέσουν σπινθήρα σε επαφή με κάποιο μεταλλικό εξάρτημα.  Ομοίως φθαρμένα παλιά μπουζοκαλώδια. (Τα περισσότερα μπορούμε να τα δούμε στο ΚΤΕΟ).

Διαρροή άλλων εύφλεκτων υγρών: Όπως π.χ. λάδια, αντιψυκτικό, βαλβολίνες, υγρό υδραυλικού τιμονιού, υγρό φρένων.

Υπερθέρμανση του κινητήρα (ιδιαίτερα τις ημέρες καύσωνα): Από μόνος του δεν καίγεται. Μπορεί όμως λόγω την αύξησης της θερμοκρασίας στον χώρο του κινητήρα να «βράσουν» τα υγρά (λιπαντικό, ψυκτικό κτλ ) και πιθανά να προκληθεί διαρροή και αν τα υγρά έρθουν σε επαφή με πυρωμένο μέταλλο μπορεί να προκληθεί φωτιά.

Υπερθέρμανση του καταλύτη: Ένας βουλωμένος καταλύτης ή ένας καταλύτης σε όχημα μου δεν γίνεται σωστά η καύση αναπτύσσει πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες από τις «κανονικές θερμοκρασίες λειτουργίας». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προκαλεί μακροπρόθεσμη ζημιά στον ίδιο τον καταλύτη αλλά και στα γύρω μέρη του αυτοκινήτου. Για αυτό δεν πρέπει να παρκάρουμε πάνω από ξεραμένα ψηλά χόρτα και γενικότερα να αποφεύγουμε στην πορεία μας σκουπίδια εύφλεκτων υλικών.

ΠΡΟΣΟΧΗ!  Συνήθως για να πάρει φωτιά ένα αυτοκίνητο πρέπει να συντρέχουν 2 λόγοι, μαζί ή ανεξάρτητα. Διαρροή καυσίμου ή  και ηλεκτρολογικό βραχυκύκλωμα, αναφέρει ο κ. Βήκας. Χωρίς την παρουσία σπινθήρα, κανένα καύσιμο δεν μπορεί να αναφλεχθεί, ειδικά το πετρέλαιο. Αντί για ανάφλεξη, τα καύσιμα απλώς εξατμίζονται όταν έρχονται σε επαφή με μια θερμή επιφάνεια. Πιο επικίνδυνη είναι η μάκα από παλιά λάδια και σκόνη σε συνδυασμό με φθαρμένες καλωδιώσεις.


Αν περνάς ΚΤΕΟ δεν κινδυνεύεις να πάρεις φωτιά

Με φόντο την κυκλοφορία 2 εκατομμύρια οχήματα που δεν περνάνε ΚΤΕΟ αλλά και τον γερασμένο στόλο κυκλοφορούντων οχημάτων (ανω των 17 ετών), τότε γίνεται σαφές γιατί αποτελεί καθημερινότητα  το φαινόμενο της ανάφλεξης των οχημάτων στην Ελλάδα. 

Ναι, αν όλα τα οχήματα περνούν ΚΤΕΟ, τότε σε ποσοστό άνω του 90% εξασφαλίζουν ότι το όχημα τους δεν κινδυνεύει από από ξαφνική ανάφλεξη.

Αυτό καταδεικνύεται από τα στοιχεία που παρέθεσε στο Caroto.gr ο Κωνσταντίνος Βήκας, αφού οι έλεγχοι που γίνονται στα ΚΤΕΟ είναι αυτοί που θα προλάβουν το κακό. Το μόνο που δεν μπορεί να ελεγχθεί σωστά είναι η λειτουργία της αντλίας βενζίνης, όπως φαίνεται άλλωστε από τα στοιχεία που μας ανέλυσε ο κ. Βήκας.

 Σύσταση προς όλους τους οδηγούς:

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο δεν είναι πιο ευάλωτα στις αναφλέξεις

Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο δεν είναι πιο ευάλωτα στις αναφλέξεις, μιας και διαθέτουν πολλές δικλείδες ασφαλείας, με την προϋπόθεση βέβαια η εγκατάσταση να έχει γίνει σωστά (αφορά κυρίως για το υγραέριο, που συνήθως οι μετατροπές γίνονται εκ των υστέρων). Το βλέπουμε στο ΚΤΕΟ.

Φορτηγά: Προσοχή στα Φρένα

Επιπρόσθετα λόγω Υπερθέρμανσης των φρένων, που μπορεί να προκαλέσει, κυρίως σε φορτηγά, την ανάφλεξη του ελαστικού.

Σπανιότερα αναφλέγονται τα τακάκια, ενώ πολύ πιο συχνά υπάρχει διαρροή, αρκεί και μια μικρή, των υγρών των φρένων, που λόγω των υψηλών θερμοκρασιών αναφλέγονται.

Τέλος, πιθανή αλλά όχι συνήθης αιτία μπορεί να είναι στην περίπτωση διπλών ελαστικών ότι αναπτύσσεται τριβή μεταξύ τους (λόγω υπερφόρτωσης)  με συνέπεια την αύξηση της θερμοκρασίας και πιθανή φωτιά.

Ηλεκτρικά οχήματα: Έχουν τις ίδιες πιθανότητες να πάρουν φωτιά σε σχέση με τα υπόλοιπα

Τα αίτια φωτιάς σε αυτά συνήθως οφείλεται στην κακή συναρμολόγηση των μπαταριών (Κατασκευαστικό λάθος).

Φωτιά κατά την φόρτιση οφείλεται κυρίως σε φθαρμένο καλώδιο φόρτισης. Δεν έχουν ή έχουν λιγότερα εύφλεκτα υγρά άρα πιθανά να μην μεταδώσουν φωτιά σε γειτονικά αυτοκίνητα.

Για να σβήσει όμως μια φωτιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτείται 100 φορές μεγαλύτερη ποσότητα νερού από ότι στα συμβατικά. (1.5 tn στα συμβατικά, 150tn στα ηλεκτρικά).

Exit mobile version