Όπως μαρτυρά και η σύνθετη ονομασία του (Diesel+Otto) συνδυάζει τους κύκλους ενός βενζινοκινητήρα και ενός πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνοντας υψηλή απόδοση και εξαιρετικά μικρή κατανάλωση.
Όσο και αν προσπαθήσαμε, ο Dr. Karl, υπεύθυνος για την εξέλιξη του DiesOtto, δεν μας εκμυστηρεύτηκε τον τρόπο με τον οποίο μεταβάλλεται η σχέση συμπίεσης (από 7:1 έως και 14:1) αλλά μας είπε πως δεν έχει καμία ομοιότητα με τον κινητήρα που έχει παρουσιάσει πριν από μερικά χρόνια η Saab. Οπότε σωστά υποθέτετε πως το τρικ τους προφανώς έχει να κάνει με μία «μοχλική» συναρμογή στον τρόπο που δένονται οι μπιέλες στον στροφαλοφόρο (όπως στον κινητήρα MCE-5 ή στον Mayflower;) που αλλάζει το άνω νεκρό σημείο των εμβόλων. Στην παραγωγή τον DiesOtto θα τον δούμε σε περίπου δύο χρόνια. Για την ώρα ο εξελίσσεται στη «συσκευασία» των 1,8 λίτρων, αποδίδοντας 238 ίππους και καταναλώνοντας μόλις 5,3 λίτρα/100 χλμ.! Και όλα αυτά εκπέμποντας μόλις 127 χλγμ. CO2. Στην F700 ο DiesOtto συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 20 ίππων και 40 Nm ροπής. Το υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με το σύστημα start-stop απενεργοποιεί τον κινητήρα και η εκκίνηση γίνεται με την βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από τις μπαταρίες.