Λίγα λόγια για τον DiesOtto

032_043_Verbrauch_ENG_download.indd

Όπως μαρτυρά και η σύνθετη ονομασία του (Diesel+Otto) συνδυάζει τους κύκλους ενός βενζινοκινητήρα και ενός πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνοντας υψηλή απόδοση και εξαιρετικά μικρή κατανάλωση.

diesoto_resizeΟ Diesotto χρησιμοποιεί ως καύσιμο αμόλυβδη βενζίνη αλλά η καινοτόμος διαφορά είναι πως το καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται χωρίς να υπάρχουν μπουζί (όπως συμβαίνει σε έναν diesel) χάρη στο σύστημα ελεγχόμενης αυτανάφλεξης (CAI ή Controlled Auto Ignition). Σύμφωνα με την Mercedes, η αυτανάφλεξη δεν προσφέρει μόνο μικρότερη κατανάλωση αλλά και λιγότερους ρύπους, ειδικά στην περίπτωση των NOx. Ο DiesOtto συμβαδίζει με τη νέα τάξη πραγμάτων όπως ορίζει το downsizing και φυσικό είναι να υπάρχει σύστημα υπερτροφοδότησης δύο σταδίων. Με απλά λόγια υπάρχουν δύο υπερσυμπιεστές που λειτουργούν σε σειρά, ένας μικρότερος σε μέγεθος για τις χαμηλές στροφές και ένας μεγαλύτερος για τις υψηλές στροφές. Εκτός από τον άμεσο ψεκασμό και την μεταβαλλόμενη βύθιση των βαλβίδων, στα high light του κινητήρα περιλαμβάνεται το σύστημα μεταβλητής σχέσης συμπίεσης.

Όσο και αν προσπαθήσαμε, ο Dr. Karl, υπεύθυνος για την εξέλιξη του DiesOtto, δεν μας εκμυστηρεύτηκε τον τρόπο με τον οποίο μεταβάλλεται η σχέση συμπίεσης (από 7:1 έως και 14:1) αλλά μας είπε πως δεν έχει καμία ομοιότητα με τον κινητήρα που έχει παρουσιάσει πριν από μερικά χρόνια η Saab. Οπότε σωστά υποθέτετε πως το τρικ τους προφανώς έχει να κάνει με μία «μοχλική» συναρμογή στον τρόπο που δένονται οι μπιέλες στον στροφαλοφόρο (όπως στον κινητήρα MCE-5 ή στον Mayflower;) που αλλάζει το άνω νεκρό σημείο των εμβόλων. Στην παραγωγή τον DiesOtto θα τον δούμε σε περίπου δύο χρόνια. Για την ώρα ο εξελίσσεται στη «συσκευασία» των 1,8 λίτρων, αποδίδοντας 238 ίππους και καταναλώνοντας μόλις 5,3 λίτρα/100 χλμ.! Και όλα αυτά εκπέμποντας μόλις 127 χλγμ. CO2. Στην F700 ο DiesOtto συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 20 ίππων και 40 Nm ροπής. Το υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με το σύστημα start-stop απενεργοποιεί τον κινητήρα και η εκκίνηση γίνεται με την βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από τις μπαταρίες.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close