Η VW προχωρά ένα βήμα πιο πέρα ανακοινώνοντας σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρου σε κινητήρα TSI…
Με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης η VW αναμένεται να παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης τη νέα γενιά κινητήρων 1.4 TSI που θα εξοπλίζονται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός ζεύγους κυλίνδρων (συγκεκριμένα τους υπ’ αριθμόν 2 &3). Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή συστήματος shut-off σε τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο μαζικής παραγωγής με πρώτο πεδίο το νέο 1.4 TSI με απλή υπερτροφοδότηση, ισχύ 140 PS και ροπή 250 Nm στις 1.500-4.000 rpm. To νέο μοτέρ θα τοποθετείται σε μοντέλα της εταιρίας από τις αρχές του 2012.
- Το σύστημα ζυγίζει περίπου 3 kg, αποτελείται από δύο ολισθαίνοντες οδηγούς πάνω στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και εξαγωγής που ρυθμίζουν το άνοιγμα 8 βαλβίδων (του 2ου & 3ου κυλίνδρου). Κάθε οδηγός φέρει από δύο διαφορετικού προφίλ έκκεντρα, το κανονικό (normal) και το μηδενικό (zero profil). Μέσω ηλεκτρομαγνητικών ενεργοποιητών δύο μεταλλικοί πείροι (σας θυμίζει κάτι από Valvelift; ) κανονίζουν την ολίσθηση των οδηγών. Το μηδενικό προφίλ απενεργοποιεί τις βαλβίδες και οι κύλινδροι «σφραγίζουν» (σας θυμίζει κάτι από υβριδικό i-VTEC;) με τον ψεκασμό να διακόπτεται. Η διαδικασία απενεργοποίησης ολοκληρώνεται σε περίπου μιάμιση περιστροφή του εκκεντροφόρου, σε περίπου 13 με 36 msec ανάλογα με τις rpm του κινητήρα.
Υπό συνθήκες χαμηλού ή μεσαίου φορτίου το σύστημα απενεργοποιεί προσωρινά το ένα ζεύγος κυλίνδρων μειώνοντας κατά 0,4 lt/100 km την κατανάλωση (κατά 8 g/km το CO2), σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα stop/start που στη «νεκρά» θέση απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα με όφελος 0,6 lt/100 km.
- Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία το μεγαλύτερο όφελος αφορά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει π.χ. στα 50 km/h με 3η ή 4η σχέση εξοικονομείται έως 1 lt/100 km. Η νέα σειρά 1.4 TSI πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 ενώ ακόμη και στην δικύλινδρη λειτουργία οι κραδασμοί και οι δονήσεις είναι ιδιαίτερα μικροί. Το σύστημα shut-off στον 1.4 TSI μπορεί να ενεργοποιηθεί σε εύρος στροφών 1.400-4.000 rpm προσφέροντας ροπή από 25 έως 75 Nm.
- Η παραπάνω συνθήκη κίνησης αντιστοιχεί στο 70% του ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης (NEDC) ενώ ένας αισθητήρας στο πεντάλ του γκαζιού διαβάζει το οδηγικό στιλ και ανάλογα μεταβιβάζει τα δεδομένα ώστε ο εγκέφαλος να αποφασίζει πότε να απενεργοποιεί και πότε να ενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους. Περισσότερες λεπτομέρειες θα δημοσιευθούν όταν η γερμανική έκθεση σηκώσει αυλαία, στις 13 Σεπτεμβρίου. Για αυτό μείνετε συντονισμένοι στον κορυφαίο και μοναδικό ιστότοπο για την τεχνολογία του αυτοκινήτου!