Volkswagen, νέος 1.4 TSI με… δικύλινδρο στιλ!

vw-cylinder-shut-off-in-new-14-tsi-by-wwwcaroto-1

Η VW προχωρά ένα βήμα πιο πέρα ανακοινώνοντας σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρου σε κινητήρα TSI…

  • vw-cylinder-shut-off-in-new-14-tsi-by-wwwcaroto-3Με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης η VW αναμένεται να παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης τη νέα γενιά κινητήρων 1.4 TSI που θα εξοπλίζονται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός ζεύγους κυλίνδρων (συγκεκριμένα τους υπ’ αριθμόν 2 &3). Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή συστήματος shut-off σε τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο μαζικής παραγωγής με πρώτο πεδίο το νέο 1.4 TSI με απλή υπερτροφοδότηση, ισχύ 140 PS και ροπή 250 Nm στις 1.500-4.000 rpm. To νέο μοτέρ θα τοποθετείται σε μοντέλα της εταιρίας από τις αρχές του 2012.
  • Το σύστημα ζυγίζει περίπου 3 kg, αποτελείται από δύο ολισθαίνοντες οδηγούς πάνω στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και εξαγωγής που ρυθμίζουν το άνοιγμα 8 βαλβίδων (του 2ου & 3ου κυλίνδρου). Κάθε οδηγός φέρει από δύο διαφορετικού προφίλ έκκεντρα, το κανονικό (normal) και το μηδενικό (zero profil). Μέσω ηλεκτρομαγνητικών ενεργοποιητών δύο μεταλλικοί πείροι (σας θυμίζει κάτι από Valvelift; ) κανονίζουν την ολίσθηση των οδηγών. Το μηδενικό προφίλ απενεργοποιεί τις βαλβίδες και οι κύλινδροι «σφραγίζουν» (σας θυμίζει κάτι από υβριδικό i-VTEC;) με τον ψεκασμό να διακόπτεται. Η διαδικασία απενεργοποίησης ολοκληρώνεται σε περίπου μιάμιση περιστροφή του εκκεντροφόρου, σε περίπου 13 με 36 msec ανάλογα με τις rpm του κινητήρα.
  • vw-cylinder-shut-off-in-new-14-tsi-by-wwwcaroto-2Υπό συνθήκες χαμηλού ή μεσαίου φορτίου το σύστημα απενεργοποιεί προσωρινά το ένα ζεύγος κυλίνδρων μειώνοντας κατά 0,4 lt/100 km την κατανάλωση (κατά 8 g/km το CO2), σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα stop/start που στη «νεκρά» θέση απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα με όφελος 0,6 lt/100 km.
  • Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία το μεγαλύτερο όφελος αφορά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει π.χ. στα 50 km/h με 3η ή 4η σχέση εξοικονομείται έως 1 lt/100 km. Η νέα σειρά 1.4 TSI πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 ενώ ακόμη και στην δικύλινδρη λειτουργία οι κραδασμοί και οι δονήσεις είναι ιδιαίτερα μικροί. Το σύστημα shut-off στον 1.4 TSI μπορεί να ενεργοποιηθεί σε εύρος στροφών 1.400-4.000 rpm προσφέροντας ροπή από 25 έως 75 Nm.
  • Η παραπάνω συνθήκη κίνησης αντιστοιχεί στο 70% του ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης (NEDC) ενώ ένας αισθητήρας στο πεντάλ του γκαζιού διαβάζει το οδηγικό στιλ και ανάλογα μεταβιβάζει τα δεδομένα ώστε ο εγκέφαλος να αποφασίζει πότε να απενεργοποιεί και πότε να ενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους. Περισσότερες λεπτομέρειες θα δημοσιευθούν όταν η γερμανική έκθεση σηκώσει αυλαία, στις 13 Σεπτεμβρίου. Για αυτό μείνετε συντονισμένοι στον κορυφαίο και μοναδικό ιστότοπο για την τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close