Για όσους συνδυάζουν την ευελιξία με το στιλ και αναζητούν «έξυπνους» και οικονομικούς τρόπους μετακίνησης το πετρελαιοκίνητο smart δίνει την λύση…
Ναι, μπορείς πριν καν ανοίξεις την πόρτα του fortwo να πεις, ότι πρόκειται για το ιδανικό όχημα πόλης χωρίς περιστροφές. Τα πράγματα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας αφού κανείς δεν μπορεί να παραλείψει τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αλλά και την εκπληκτική κατανάλωση των περίπου 4,5 lt/100 km στη διάρκεια της δοκιμής μας!
Έχοντας ήδη καταστεί fashion Icon σε όλη τη γκάμα των ηλικιών, ανδρών-γυναικών, με πολύ μεγάλη αγωνία δε σας κρύβω πως βρέθηκα για πρώτη φορά στη θέση οδήγησης ενός smart. Με μήκος 2.695 mm σε κερδίζει με το μοδάτο εσωτερικό και τις ευμεγέθης κρυστάλλινες επιφάνειες, οι οποίες εκτείνονται έως την οροφή. Ευχάριστο ξάφνιασμα η ευρυχωρία του εσωτερικού αλλά και ο αποθηκευτικός χώρος, για τα δεδομένα της κατηγορίας (220 lt), δημιουργώντας έτσι συνθήκες άνεσης για εντός και εκτός πόλης μετακινήσεις.
Η οδήγηση ενός smart πράγματι είναι μια ξεχωριστή εμπειρία που δεν τη συναντάς σε άλλα οχήματα πόλης. Από την μια το 5-τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο, από την άλλη ο όγκος του οχήματος, αλλά και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και πέδησης διαμορφώνουν κάτι το διαφορετικό από τα ειωθότα που ωστόσο χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Το κοντό μεταξόνιο των 1.867 χλστ. και η κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές έχουν ως αποτέλεσμα την μέτρια και σχετικά ξερή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος ενώ σε ότι αφορά την ευελιξία εντός πόλεως, αυτή απλά δεν “υπάρχει”!
Όπως είπαμε εκεί που πραγματικά το fortwo cdi τα “σπάει” είναι στον τομέα της κατανάλωσης όπου μπορεί να συγκριθεί με μία μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτας. Τότε, το συμπέρασμα είναι προφανές. Από τη στιγμή που το κόστος απόκτησης του πετρελαιοκίνητου fortwo που δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και κοστίζει 13.000 € (12.844 € με όφελος απόσυρσης, υπάρχει και το κάμπριο από 15.962€ επίσης με απόσυρση) έχεις περισσότερους λόγους να το επιλέξεις από να το προσπεράσεις…
smart fortwo coupe cdi – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 799 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 65,5 x 79,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τρικύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 40 kW (54PS) / 3.800 rpm | |||
Ροπή | 130 Nm (13,2 kgm) / 2.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 16,8 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 135 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 4,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 3,4 / 3,3 / 3,3 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 33 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 733 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 86 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτοματοποιημένο (ρομποτικό) 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt) | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Kumho ECSTA KHM, 155/60-15 εμπρός -175/55-15 πίσω | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 2695x1560x1540 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1560/1540 mm | |||
Μεταξόνιο | 1865 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 220-340 lt | |||
Απόβαρο | 770 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.844 € (με απόσυρση) |