ΔΟΚΙΜΕΣ

smart fortwo coupe cdi [test drive]

smart

Για όσους συνδυάζουν την ευελιξία με το στιλ και αναζητούν «έξυπνους» και οικονομικούς τρόπους μετακίνησης το πετρελαιοκίνητο smart δίνει την λύση…

smartΜε ποια μοτοσικλέτα θα σύγκρινες μία «Χάρλεϊ»; Ποιο τετράτροχο θα  μπορούσες να αντιπαραθέσεις απέναντι στο smart fortwo; Δύσκολη απάντηση για ένα αυθεντικό σχήμα με διθέσια διάταξη, πίσω κίνηση και τον κινητήρα στις πλάτες των επιβατών. Ιδιαίτερο όχι μόνο σε χαρακτήρα αλλά και οδική συμπεριφορά το smart έχει φανατικούς φίλους/χρήστες που στέλνουν τα δικά τους sms στους δρόμους τόσο από πλευράς  lifestyle όσο και από την άποψη του μειωμένου κόστους χρήσης.

Ναι, μπορείς πριν καν ανοίξεις την πόρτα του fortwo να πεις, ότι πρόκειται για το ιδανικό όχημα πόλης χωρίς περιστροφές. Τα πράγματα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας αφού κανείς δεν μπορεί να παραλείψει τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αλλά και την εκπληκτική κατανάλωση των περίπου 4,5 lt/100 km στη διάρκεια της δοκιμής μας!

Έχοντας ήδη καταστεί fashion Icon σε όλη τη γκάμα των ηλικιών, ανδρών-γυναικών, με πολύ μεγάλη αγωνία δε σας κρύβω πως βρέθηκα για πρώτη φορά στη θέση οδήγησης ενός smart. Με μήκος 2.695 mm σε κερδίζει με το μοδάτο εσωτερικό και τις ευμεγέθης κρυστάλλινες επιφάνειες, οι οποίες εκτείνονται έως την οροφή. Ευχάριστο ξάφνιασμα η ευρυχωρία του εσωτερικού αλλά και ο αποθηκευτικός χώρος, για τα δεδομένα της κατηγορίας (220 lt), δημιουργώντας έτσι συνθήκες άνεσης για εντός και εκτός πόλης μετακινήσεις.

smart-cdi-2012-3Η υψηλή θέση οδήγησης δεν ξενίζει τόσο… όσο η θέση των πεντάλ (γκάζι, φρένου) στο πάτωμα, που σε μερικούς μπορεί να φέρουν αναμνήσεις σκαραβαίου -σε κάθε περίπτωση ο χρόνος είναι ο “γιατρός” των όποιων προβληματισμών. Με το γύρισμα του διακόπτη ο τραχύς ήχος του ντιζελοκινητήρα χωρητικότητας 799 κ.εκ. με ισχύ 54 ίππων, αποσπά θετικά σχόλια λόγω της σπορ χροιάς που αποπνέει και κάθε άλλο παρά ενοχλητικός είναι. Από μηχανολογικής πλευράς έχουμε ένα τεχνολογικό τρικύλινδρο διαμάντι με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, υπερτροφοδότηση και τεχνολογία common rail.

Η οδήγηση ενός smart πράγματι είναι μια ξεχωριστή εμπειρία που δεν τη συναντάς σε άλλα οχήματα πόλης. Από την μια το 5-τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο, από την άλλη ο όγκος του οχήματος, αλλά και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και πέδησης διαμορφώνουν κάτι το διαφορετικό από τα ειωθότα που ωστόσο χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Το κοντό μεταξόνιο των 1.867 χλστ. και η κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές έχουν ως αποτέλεσμα την μέτρια και σχετικά ξερή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος ενώ σε ότι αφορά την ευελιξία εντός πόλεως, αυτή απλά δεν “υπάρχει”!

smartΌπως ίσως να υποθέτετε (ή και να γνωρίζετε ως κάτοχος ενός smart)  τρυπώνει και παρκάρει σχεδόν παντού (αν και το προηγούμενο κοντύτερο μπορούσε να παρκάρει ακόμη και με την «μούρη) ενώ όποιες παρατηρήσεις υπάρχουν για την σφικτή αίσθηση του τιμονιού στους επιτόπιους ελιγμούς τις ξεχνάς μόλις αποτινάξεις το άγχος του παρκινγκ. Σε ανοικτό δρόμο η σταθερότητα (με… νορμάλ μποφόρ!) του αμαξώματος είναι πολύ καλή ενώ πάντοτε υπό την επίβλεψη του ESP αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια. Εξοικείωση απαιτεί η λειτουργία του “ρομποτικού” κιβωτίου με την υστέρηση στις αλλαγές των σχέσεων και στο kickdown.

Όπως είπαμε εκεί που πραγματικά το fortwo cdi τα “σπάει” είναι στον τομέα της κατανάλωσης όπου μπορεί να συγκριθεί με μία μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτας. Τότε, το συμπέρασμα είναι προφανές. Από τη στιγμή που το κόστος απόκτησης του πετρελαιοκίνητου fortwo που δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και κοστίζει 13.000 € (12.844 € με όφελος απόσυρσης, υπάρχει και το κάμπριο από 15.962€ επίσης με απόσυρση) έχεις περισσότερους λόγους να το επιλέξεις από να το προσπεράσεις…

smart fortwo coupe cdi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 799 cc
Διάμετρος x διαδρομή 65,5 x 79,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 40 kW (54PS) / 3.800 rpm
Ροπή 130 Nm (13,2 kgm) / 2.250 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,8 sec
Τελική ταχύτητα 135 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 4,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,4 / 3,3 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 33 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 733 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 86 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτοματοποιημένο (ρομποτικό) 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho ECSTA KHM, 155/60-15 εμπρός -175/55-15 πίσω
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 2695x1560x1540 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1560/1540 mm
Μεταξόνιο 1865 mm
Χώρος αποσκευών 220-340 lt
Απόβαρο 770 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.844 € (με απόσυρση)

 

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close