RENAULT ENERGY, η νέα γενιά κινητήρων!

Renault_31766_global_en

Η ονομασία Energy δημιουργήθηκε για να αντικατοπτρίσει την τεχνολογική υπεροχή της Renault από την 34χρονη εμπειρία της στην F1 με τα έντεκα παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών η οποία μεταφέρεται προς όφελος όλων των οδηγών στους κινητήρες των αυτοκινήτων δρόμου.

«Οι αγώνες F1 αποτελούν για εμάς ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών ώστε να δοκιμάζουμε σε ακραίες συνθήκες κάθε νέα τεχνολογία,» δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής της Renault, Carlos Tavares. «Οι 34χρονοι δεσμοί μας με το άθλημα μας έδωσαν τη δυνατότητα να αναπτύξουμε την τεχνογνωσία στον τομέα του downsizing, στον περιορισμό των τριβών, και στον έλεγχο της ψύξης, τομείς που συμβάλλουν δραστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των οχημάτων μας, χωρίς να όμως να θυσιάζεται στο ελάχιστο η οδηγική απόλαυση».

Οι κινητήρες αυτοί ενσωματώνουν μοναδικές για τα δεδομένα της κατηγορίας τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και το σύστημα Stop&Start, αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Ένας εξίσου σημαντικός τομέας υπεροχής αυτών των κινητήρων είναι και το επίπεδο θορύβου που εκπέμπουν. Χάρη στην προσεκτική δουλειά που έχει γίνει σε θέματα ηχομόνωσης, ο θόρυβος του κινητήρα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές της στάθμης του θορύβου είναι οι κατά 50% χαμηλότερες από τους κινητήρες που αντικαθιστούν.

NEO RENAULT CLIO – 0.9 ENERGY TCE

Tα τελευταία χρόνια, με έντονη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2, οι κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού με ταυτόχρονη διατήρηση υψηλών επιδόσεων ανήκουν πλέον στα ζητούμενα όλων των κατασκευαστών. Οι κινητήρες τριών κυλίνδρων φαίνεται ότι διεκδικούν με αξιώσεις την καθιέρωσή τους, στην κατηγορία οχημάτων πόλης, έναντι των κινητήρων τεσσάρων κυλίνδρων.

Η RENAULT κάνει το μεγάλο βήμα, λανσάροντας  με το νέο Renault Clio, τον Energy TCe 90, τον πρώτο της υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα αλουμινίου τριών κυλίνδρων 898 cm³.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RENAULT ENERGY TCE 90

Πρόκειται για τον πρώτο 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα παραγωγής της Renault ο οποίος συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με την αξιοζήλευτη οικονομία. Βασικά χαρακτηριστικά:

NEO RENAULT CLIO – 0.9 ENERGY TCE

Ο κινητήρας ENERGY TCe 90 διατίθεται σε δύο εκδόσεις:

1.Κινητήρας ENERGY TCe 90 (EURO 5) ή βασικής έκδοσης, ο οποίος διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των κινητήρων ENERGY.

2. Κινητήρας ENERGY TCe 90 ECOLEADER, αποτελεί μία έκδοση με κιβώτιο ταχυτήτων μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης, θερμική διαχείριση και θερμοστάτη ελεγχόμενο από υπολογιστή για μείωση των εκπομπών CO2.

RENAULT ENERGY TCE 90/ENERGY TCE 115

Βασίζεται στον κινητήρα TCe 115 (H5Ft) με έναν κύλινδρο λιγότερο.
Από τα συνολικά περίπου 250 εξαρτήματα του κινητήρα TCe 90:
– Το 1/3 των εξαρτημάτων είναι νέα
– Το 1/3 των εξαρτημάτων προέρχονται από το συνδυασμό TCe 90/TCe 115
– Το 1/3 των εξαρτημάτων προέρχονται από άλλους δοκιμασμένους κινητήρες.

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 3 ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ

Η τεχνολογία υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα έμμεσου ψεκασμού, γνωστή και ως TCe (Turbo Control Efficiency) που εφαρμόζεται στον κινητήρα αυτόν διακρίνεται από διάφορες προηγμένες στρατηγικές:[list type=”check”]

[/list][list type=”check”] [/list][list type=”check”] [/list][list type=”check”] [/list][list type=”check”] [/list][list type=”check”] [/list][list type=”check”] [/list]Καδένα χρονισμού χαμηλής τριβής (διάρκεια ζωής)
Η ενισχυμένη καδένα διαθέτει υδραυλικό τεντωτήρα με ολισθητήρες από Teflon©. Μέσω της τεχνολογίας αυτής μειώνεται ο θόρυβος και αυξάνεται η ανθεκτικότητα της καδένας.

Μετατοπιστής εκκεντροφόρου  εισαγωγής
O μεταβλητός χρονισμός της εισαγωγής βελτιώνει την ισχύ του κινητήρα σε υψηλές στροφές, την κατανάλωση και τον έλεγχο εκπομπών CΟ2. Επίσης, αυξάνει τη ροπή με πλήρες φορτίο, αυξάνοντας τη  φάση αλληλοεπικάλυψης μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Εξαιρετικά ελαφριοί εκκεντροφόροι
Οι εκκεντροφόροι είναι “κούφιοι” σωλήνες και τα έδρανα διαθέτουν ειδική επικάλυψη ώστε να μειώνονται οι τριβές.

Ωστήρια εκκεντροφόρου άξονα
Μέσω της ειδικά επεξεργασμένης επικάλυψης  DLC (αδαμαντοειδούς άνθρακα) στην επιφάνεια των ωστηρίων, μειώνονται σημαντικά οι τριβές κα βελτιώνεται η ενεργειακή απόδοση. Η τεχνολογία  αυτή προέρχεται από την Formula 1 με αποτέλεσμα την μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στις εκπομπές CO2

Κυλινδροκεφαλή αλουμινίου
Βελτιστοποιήθηκε το υλικό κατασκευής αλλά και η γεωμετρία των αυλών εισαγωγής για βελτιωμένη καύση. Το υλικό αυτό μειώνει το βάρος του κινητήρα, την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο θάλαμος καύσης στον  Energy TCe 90 έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί  με την ιδανική αναλογία αέρα-καυσίμου  σε πλήρες φορτίο (2000 έως 4000 rpm) για βελτιστοποιημένη κατανάλωση.

Το μπλοκ κυλίνδρων
Το μπλοκ κυλίνδρων είναι και αυτό κατασκευασμένο από αλουμίνιο το οποίο συμβάλει στην περεταίρω μείωση του βάρους με άμεση συνέπεια τις χαμηλές εκπομπές σε CO2.

Έμβολα με επικάλυψη γραφίτη
Η επικάλυψη γραφίτη στις ποδιές των εμβόλων μειώνει τις τριβές με τα τοιχώματα των κυλίνδρων. Η κεφαλή των εμβόλων είναι σχεδιασμένη  ώστε να επιτρέπει τον στροβιλισμό του μείγματος αέρα-καυσίμου στον κάθετο άξονα (tumble effect). Το αποτέλεσμα είναι αύξηση της ογκομετρικής απόδοσης του κινητήρα και μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

Θερμοδιαχείριση
Μια ελεγχόμενη βαλβίδα παρέχει κατά μέσο όρο 15% βελτίωση στο χρόνο που απαιτείται για να αυξηθεί η θερμοκρασία και να φτάσει στο βέλτιστο εύρος λειτουργίας του κινητήρα.

Αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής
Στην αντλία λαδιού υπάρχει μια ηλεκτροβαλβίδα η οποία ελέγχεται από τον υπολογιστή ψεκασμού και εξασφαλίζει ότι η πίεση και η παροχή  λαδιού είναι πάντοτε η βέλτιστη ανάλογα με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Turbo χαμηλής αδράνειας
Ο μικρός στροβιλοσυμπιεστής  που διαθέτει ο TCe 90 έχει ελάχιστο  χρόνο απόκρισης (μικρό μέγεθος της τουρμπίνας) με αποτέλεσμα το 90% της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 1650στρ/λεπτό.

Θεωρία κινητήρων 4 κυλίνδρων & 3 κυλίνδρων σε σειρά, φαινόμενα δονήσεων
Στους κινητήρες 4 κυλίνδρων σε σειρά (σειρά πυροδότησης 1, 3, 4, 2), οι κεντρικοί κύλινδροι (2 και 3) μετατοπίζονται κατά 180° σε σχέση με τους εξωτερικούς κυλίνδρους (1 και 4). Ο στροφαλοφόρος είναι απόλυτα συμμετρικός. Το συγκρότημα κινητήρα δονείται προς τα επάνω και κάτω στο χώρο κινητήρα. (Δυνάμεις καύσης και αδράνειας). Οι δονήσεις φιλτράρονται από τις βάσεις κινητήρα και απορροφώνται από άξονες εξισορρόπησης.

Στους κινητήρες 3 κυλίνδρων σε σειρά, οι κύλινδροι 1, 2 και 3 τοποθετούνται στις 0°, 120° και 240° αντίστοιχα. Ο στροφαλοφόρος άξονας δεν είναι συμμετρικός και παράγει διαμήκη ροπή κίνησης Cy. Ο κινητήρας δονείται προς τα επάνω και προς τα κάτω, καθώς επίσης εκτελεί και περιστροφικές κινήσεις γύρω από το στροφαλοφόρο. Οι βασικές βάσεις κινητήρα που χρησιμοποιούνται δεν μπορούν να φιλτράρουν αυτές τις πλευρικές κινήσεις.

Κινητήρας TCe 90, φαινόμενα δονήσεων

Για να αντισταθμιστεί η ροπή διαμήκους κίνησης:
– Στον  σφόνδυλο μονής μάζας του κινητήρα έχουν δημιουργηθεί  οπές οι οποίες προκαλούν έλλειψη ισορροπίας της τάξης των 260 g.
– η τροχαλία παρελκόμενων είναι και αυτή ασύμμετρα  ζυγισμένη  ώστε να εξισορροπηθούν οι δυνάμεις  στο συγκρότημα κινητήρα.

Exit mobile version