RENAULT ENERGY, η νέα γενιά κινητήρων!

Renault_31766_global_en

Η ονομασία Energy δημιουργήθηκε για να αντικατοπτρίσει την τεχνολογική υπεροχή της Renault από την 34χρονη εμπειρία της στην F1 με τα έντεκα παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών η οποία μεταφέρεται προς όφελος όλων των οδηγών στους κινητήρες των αυτοκινήτων δρόμου.

Renault_31769_global_fr«Οι αγώνες F1 αποτελούν για εμάς ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών ώστε να δοκιμάζουμε σε ακραίες συνθήκες κάθε νέα τεχνολογία,» δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής της Renault, Carlos Tavares. «Οι 34χρονοι δεσμοί μας με το άθλημα μας έδωσαν τη δυνατότητα να αναπτύξουμε την τεχνογνωσία στον τομέα του downsizing, στον περιορισμό των τριβών, και στον έλεγχο της ψύξης, τομείς που συμβάλλουν δραστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των οχημάτων μας, χωρίς να όμως να θυσιάζεται στο ελάχιστο η οδηγική απόλαυση».

Οι κινητήρες αυτοί ενσωματώνουν μοναδικές για τα δεδομένα της κατηγορίας τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και το σύστημα Stop&Start, αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Ένας εξίσου σημαντικός τομέας υπεροχής αυτών των κινητήρων είναι και το επίπεδο θορύβου που εκπέμπουν. Χάρη στην προσεκτική δουλειά που έχει γίνει σε θέματα ηχομόνωσης, ο θόρυβος του κινητήρα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές της στάθμης του θορύβου είναι οι κατά 50% χαμηλότερες από τους κινητήρες που αντικαθιστούν.

NEO RENAULT CLIO – 0.9 ENERGY TCE

Tα τελευταία χρόνια, με έντονη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2, οι κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού με ταυτόχρονη διατήρηση υψηλών επιδόσεων ανήκουν πλέον στα ζητούμενα όλων των κατασκευαστών. Οι κινητήρες τριών κυλίνδρων φαίνεται ότι διεκδικούν με αξιώσεις την καθιέρωσή τους, στην κατηγορία οχημάτων πόλης, έναντι των κινητήρων τεσσάρων κυλίνδρων.

Η RENAULT κάνει το μεγάλο βήμα, λανσάροντας  με το νέο Renault Clio, τον Energy TCe 90, τον πρώτο της υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα αλουμινίου τριών κυλίνδρων 898 cm³.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RENAULT ENERGY TCE 90

Πρόκειται για τον πρώτο 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα παραγωγής της Renault ο οποίος συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με την αξιοζήλευτη οικονομία. Βασικά χαρακτηριστικά:

  • Renault_33399_global_en3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας μόλις 898cc, με σύστημα Stop&Start ο οποίος κυμαίνεται στα επίπεδα ιπποδύναμης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα χωρητικότητας 1400 κ.εκ.
  • 90 ίπποι στις 5.250 σαλ.
  • Υπερσυμπιεστής πολύ χαμηλής αδράνειας για άμεση ανταπόκριση ακόμα και από πολύ χαμηλές στροφές: ροπή 135 Nm στις 2.500 σαλ. (με το 90% αυτής της τιμής να είναι διαθέσιμο μόλις από  τις 1.650 σαλ).
  • Aναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων με μακρύτερες σχέσεις για κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,3 lt/100km (μικτός κύκλος), και CO2 99 g/km, με εκπομπές μειωμένες κατά 21% σε σχέση με τον κινητήρα TCe 100 που αντικαθιστά.
NEO RENAULT CLIO – 0.9 ENERGY TCE

Ο κινητήρας ENERGY TCe 90 διατίθεται σε δύο εκδόσεις:

1.Κινητήρας ENERGY TCe 90 (EURO 5) ή βασικής έκδοσης, ο οποίος διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των κινητήρων ENERGY.

2. Κινητήρας ENERGY TCe 90 ECOLEADER, αποτελεί μία έκδοση με κιβώτιο ταχυτήτων μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης, θερμική διαχείριση και θερμοστάτη ελεγχόμενο από υπολογιστή για μείωση των εκπομπών CO2.

  • Renault_45048_global_enΟ κινητήρας TCE 90 προσφέρει την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και οικονομίας, με εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος.
  • Είναι δυναμικός, ιδιαίτερα ομαλός στη λειτουργία του.
  • Διαθέτει ευελιξία υπερτροφοδότησης, παρόμοια με αυτή των σύγχρονων κινητήρων πετρελαίου dCi της Renault.
  • Ξεχωρίζει με τις τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
  • Αποτελεί μία πραγματική εναλλακτική επιλογή σε σχέση με τους πετρελαιοκινητήρες (λόγω του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων σε ετήσια βάση και της μικρότερης διαφοράς τιμής μεταξύ της έκδοσης πετρελαίου και βενζίνης).
RENAULT ENERGY TCE 90/ENERGY TCE 115

Βασίζεται στον κινητήρα TCe 115 (H5Ft) με έναν κύλινδρο λιγότερο.
Από τα συνολικά περίπου 250 εξαρτήματα του κινητήρα TCe 90:
– Το 1/3 των εξαρτημάτων είναι νέα
– Το 1/3 των εξαρτημάτων προέρχονται από το συνδυασμό TCe 90/TCe 115
– Το 1/3 των εξαρτημάτων προέρχονται από άλλους δοκιμασμένους κινητήρες.

renault advertorial energy 1

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 3 ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ

Renault_43825_global_frΗ τεχνολογία υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα έμμεσου ψεκασμού, γνωστή και ως TCe (Turbo Control Efficiency) που εφαρμόζεται στον κινητήρα αυτόν διακρίνεται από διάφορες προηγμένες στρατηγικές:[list type=»check»]

  • 3 ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ
[/list][list type=»check»]
  • ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΥΨΗΛΟΥ ΣΤΡΟΒΙΛΙΣΜΟΥ του μίγματος στο θάλαμο καύσης που σημαίνει υψηλή ογκομετρική απόδοση και τέλεια καύση
[/list][list type=»check»]
  • ΜΕΙΩΣΗ ΤΡΙΒΩΝ των κινούμενων μερών του κινητήρα για λιγότερες θερμικές απώλειες και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου
[/list][list type=»check»]
  • ΑΝΤΛΙΑ ΛΑΔΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ η οποία συμβάλλει στην μείωση τριβών του κινητήρα
[/list][list type=»check»]
  • ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΣ ΕΚΚΕΝΤΡΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ που συμβάλλει στη μείωση των θορύβων του κινητήρα και στη μείωση των τριβών μεταξύ των εμβόλων και των τοιχωμάτων των κυλίνδρων.
[/list][list type=»check»]
  • ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ κατά την επιβράδυνση
[/list][list type=»check»]
  • Σύστημα STOP & START
[/list]Renault_31765_global_frΚαδένα χρονισμού χαμηλής τριβής (διάρκεια ζωής)
Η ενισχυμένη καδένα διαθέτει υδραυλικό τεντωτήρα με ολισθητήρες από Teflon©. Μέσω της τεχνολογίας αυτής μειώνεται ο θόρυβος και αυξάνεται η ανθεκτικότητα της καδένας.

Μετατοπιστής εκκεντροφόρου  εισαγωγής
Renault_31769_global_fr2O μεταβλητός χρονισμός της εισαγωγής βελτιώνει την ισχύ του κινητήρα σε υψηλές στροφές, την κατανάλωση και τον έλεγχο εκπομπών CΟ2. Επίσης, αυξάνει τη ροπή με πλήρες φορτίο, αυξάνοντας τη  φάση αλληλοεπικάλυψης μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Εξαιρετικά ελαφριοί εκκεντροφόροι
Οι εκκεντροφόροι είναι «κούφιοι» σωλήνες και τα έδρανα διαθέτουν ειδική επικάλυψη ώστε να μειώνονται οι τριβές.

Renault_31769_global_fr23Ωστήρια εκκεντροφόρου άξονα
Μέσω της ειδικά επεξεργασμένης επικάλυψης  DLC (αδαμαντοειδούς άνθρακα) στην επιφάνεια των ωστηρίων, μειώνονται σημαντικά οι τριβές κα βελτιώνεται η ενεργειακή απόδοση. Η τεχνολογία  αυτή προέρχεται από την Formula 1 με αποτέλεσμα την μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στις εκπομπές CO2

Renault_31769_global_fr235Κυλινδροκεφαλή αλουμινίου
Βελτιστοποιήθηκε το υλικό κατασκευής αλλά και η γεωμετρία των αυλών εισαγωγής για βελτιωμένη καύση. Το υλικό αυτό μειώνει το βάρος του κινητήρα, την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο θάλαμος καύσης στον  Energy TCe 90 έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί  με την ιδανική αναλογία αέρα-καυσίμου  σε πλήρες φορτίο (2000 έως 4000 rpm) για βελτιστοποιημένη κατανάλωση.

Το μπλοκ κυλίνδρων
Το μπλοκ κυλίνδρων είναι και αυτό κατασκευασμένο από αλουμίνιο το οποίο συμβάλει στην περεταίρω μείωση του βάρους με άμεση συνέπεια τις χαμηλές εκπομπές σε CO2.

Renault_31769_global_fr239Έμβολα με επικάλυψη γραφίτη
Η επικάλυψη γραφίτη στις ποδιές των εμβόλων μειώνει τις τριβές με τα τοιχώματα των κυλίνδρων. Η κεφαλή των εμβόλων είναι σχεδιασμένη  ώστε να επιτρέπει τον στροβιλισμό του μείγματος αέρα-καυσίμου στον κάθετο άξονα (tumble effect). Το αποτέλεσμα είναι αύξηση της ογκομετρικής απόδοσης του κινητήρα και μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

Renault_31769_global_fr23543Θερμοδιαχείριση
Μια ελεγχόμενη βαλβίδα παρέχει κατά μέσο όρο 15% βελτίωση στο χρόνο που απαιτείται για να αυξηθεί η θερμοκρασία και να φτάσει στο βέλτιστο εύρος λειτουργίας του κινητήρα.

Αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής
Στην αντλία λαδιού υπάρχει μια ηλεκτροβαλβίδα η οποία ελέγχεται από τον υπολογιστή ψεκασμού και εξασφαλίζει ότι η πίεση και η παροχή  λαδιού είναι πάντοτε η βέλτιστη ανάλογα με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Renault_31769_global_fr2398765Turbo χαμηλής αδράνειας
Ο μικρός στροβιλοσυμπιεστής  που διαθέτει ο TCe 90 έχει ελάχιστο  χρόνο απόκρισης (μικρό μέγεθος της τουρμπίνας) με αποτέλεσμα το 90% της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 1650στρ/λεπτό.

Θεωρία κινητήρων 4 κυλίνδρων & 3 κυλίνδρων σε σειρά, φαινόμενα δονήσεων
Στους κινητήρες 4 κυλίνδρων σε σειρά (σειρά πυροδότησης 1, 3, 4, 2), οι κεντρικοί κύλινδροι (2 και 3) μετατοπίζονται κατά 180° σε σχέση με τους εξωτερικούς κυλίνδρους (1 και 4). Ο στροφαλοφόρος είναι απόλυτα συμμετρικός. Το συγκρότημα κινητήρα δονείται προς τα επάνω και κάτω στο χώρο κινητήρα. (Δυνάμεις καύσης και αδράνειας). Οι δονήσεις φιλτράρονται από τις βάσεις κινητήρα και απορροφώνται από άξονες εξισορρόπησης.

Renault_31769_global_fr235143

Στους κινητήρες 3 κυλίνδρων σε σειρά, οι κύλινδροι 1, 2 και 3 τοποθετούνται στις 0°, 120° και 240° αντίστοιχα. Ο στροφαλοφόρος άξονας δεν είναι συμμετρικός και παράγει διαμήκη ροπή κίνησης Cy. Ο κινητήρας δονείται προς τα επάνω και προς τα κάτω, καθώς επίσης εκτελεί και περιστροφικές κινήσεις γύρω από το στροφαλοφόρο. Οι βασικές βάσεις κινητήρα που χρησιμοποιούνται δεν μπορούν να φιλτράρουν αυτές τις πλευρικές κινήσεις.

Κινητήρας TCe 90, φαινόμενα δονήσεων

Renault_3176229_global_fr2398765

Για να αντισταθμιστεί η ροπή διαμήκους κίνησης:
– Στον  σφόνδυλο μονής μάζας του κινητήρα έχουν δημιουργηθεί  οπές οι οποίες προκαλούν έλλειψη ισορροπίας της τάξης των 260 g.
– η τροχαλία παρελκόμενων είναι και αυτή ασύμμετρα  ζυγισμένη  ώστε να εξισορροπηθούν οι δυνάμεις  στο συγκρότημα κινητήρα.

Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close