ADAC: Μακριά από τις σούπερ αμόλυβδες!

Premium Fuel Only

Η ADAC συμβουλεύει στα εκατομμύρια μέλη της να αποφεύγουν τις πανάκριβες σούπερ αμόλυβδες και να προτιμούν τις φτηνότερες οικονομικότερες βενζίνες…

Μεγαλύτερη ισχύς, καλύτερη απόδοση, μειωμένη κατανάλωση, αύξηση της μακροζωίας του κινητήρα. Αυτά είναι μερικά από τα σλόγκαν που χρησιμοποιούνται στην προώθηση των ακριβότερων σούπερ αμόλυβδων, που πρακτικά δεν προσφέρουν κανένα απολύτως όφελος, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ADAC, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο με εκατομμύρια μέλη.

Κάτι αντίστοιχο είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μας για τα οφέλη που θεωρητικά προσφέρουν τα πρόσθετα καυσίμων και λιπαντικών, ενώ η ADAC επισημαίνει πως η χρήση σούπερ αμόλυβδης λειτουργεί σαν placebo καθώς υποσυνείδητα ο οδηγός αλλάζει το στιλ οδήγησής του. Μάλιστα, η ADAC αναφέρει πως υπάρχουν λίγες περιπτώσεις όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα μπορεί να διαγνώσει μια καλύτερη ποιότητα καυσίμου και να παραμετροποιήσει την λειτουργία του μοτέρ αλλάζοντας την χαρτογράφηση του.

Και ενώ η ADAC είναι απόλυτη πως τα περισσότερα οκτάνια δεν προσφέρουν κανένα ουσιαστικό πλεονέκτημα προτείνοντας στα μέλη της να προτιμούν τις απλές και οικονομικότερες βενζίνες, αντίθετα στις ποιοτικότερες εκδοχές του ντίζελ μπορεί να υπάρξει μία βελτίωση της απόδοσης έως 5% λόγω της καλύτερης σύνθεσης (και όχι των περισσότερων κετανίων, εδώ ένα σχετικό άρθρο για την… μούχλα!). 

Εσείς τι λέτε, έχουν κάποιο πλεονέκτημα οι σούπερ αμόλυβδες βενζίνες ή όχι;

Εννοείται πως μιλάμε πάντα για περιπτώσεις που ο κατασκευαστής συνιστά τη χρήση βενζίνης 95 οκτανίων. Αν τώρα ο κατασκευαστής συνιστά καύσιμο 98 οκτανίων -στην Ελλάδα οι super αμόλυβδες είναι 100 οκτανίων, οπότε ακόμα πιο ποιοτικές από πλευράς αντοχής στη συμπίεση- τότε θα πρέπει να επιλέγεται το κατάλληλο καύσιμο. Αν δεν γίνει αυτό ο υπολογιστής που ελέγχει τη λειτουργία του κινητήρα επιλέγει ένα πρόγραμμα ανάγκης, που συνοδεύεται από μείωση της απόδοσης.

Ίσως να γνωρίζετε οδηγούς οι οποίοι ορκίζονται στις super αμόλυβδες βενζίνες που υπάρχουν στα πρατήρια, καθώς, όπως λένε «βγάζουν» περισσότερα χιλιόμετρα, ενώ επιτρέπουν στον κινητήρα να αποδίδει την πλήρη ισχύ και ροπή του, βελτιώνοντας τις επιδόσεις. Άλλοι πάλι τις απορρίπτουν για τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, λέγοντας πως το επιπλέον κόστος δεν είναι ανάλογο με αυτά που προσφέρουν, αν προσφέρουν.

Εδώ τίθεται το θέμα πως ακόμη και αν οι σούπερ αμόλυβδες βγάζουν κάποιες μερικές δεκάδες χιλιόμετρα παραπάνω, αν αυτά αντισταθμίζονται από το επιπλέον κόστος στην τιμή του λίτρου (σε σχέση με την απλή αμόλυβδη). Για τα επιπλέον χιλιόμετρα μπορείτε να δοκιμάσετε και μόνοι σας να κάνετε κάποιες δοκιμές φουλάροντας με 2-3 γεμίσματα και μηδενίζοντας κάθε φορά τον χιλιομετρητή (αν σημειώστε και τα λίτρα από γέμισμα σε γέμισμα θα έχετε και ακριβέστερη μέτρηση).

Από την άλλη, οι εταιρείες πετρελαιοειδών υποστηρίζουν πως οι μικρότερες αποθέσεις λόγω της καλύτερης καύσης -που εξασφαλίζουν οι super αμόλυβδες εξαιτίας των ειδικών προσθέτων που διαθέτουν- θα φανούν σε κάποια χρόνια αν ανοίξετε τον κινητήρα. Ωστόσο, η άποψή μας είναι πως δεν υπάρχουν τόσο συγκλονιστικές διαφορές σε σχέση με τις αμόλυβδες των 95 οκτανίων (ειδικά σε μια εποχή που τα κράματα και τα μέταλλα των κινητήρων έχουν περάσει σε άλλα επίπεδα, χαρακτηριστική είναι πλέον η αλλαγή λαδιών π.χ. στα 30.000 χλμ.).

Exit mobile version