Πηγές εκ των έσω αναφέρουν πως η γερμανική εταιρία δουλεύει πάνω σε ένα V6 με πολύ μικρή περιεχόμενη γωνία και με χώρο για διπλό τούρμπο!
Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο VR6 με χωρητικότητα 3,0 lt και περιεχόμενη γωνία μόλις 15 μοίρες για κόμπακτ διαστάσεις. Σε αντίθεση όμως με τον παλιότερο ατμοσφαιρικό VR6 (των Golf R32, Passat R36 κ.α.) το νέο μηχανικό σύνολο θα συνδυάζεται με σύστημα υπερτροφοδότησης το οποίο μάλιστα θα είναι διπλό. Μία ιδέα για την εξέλιξη του νέου μοτέρ μας είχε δώσει πριν από μήνες το πρωτότυπο VW Design Vision GTI Study ενώ ο νέος VR6 θα αποδίδει από 350 μέχρι 450 PS και θα τον δούμε σε διάφορα μοντέλα του VW Group.
Και λίγη ιστορία: ένας ολόκληρος W δηλ. δύο VR6!
Πριν από μερικά χρόνια ο δαιμόνιος μηχανικός -μεταξύ άλλων- Piech σε συνεργασία με λοιπά στελέχη του ομίλου VW, επινόησε έναν κινητήρα διάταξης W, ο οποίος στην ουσία συνδυάζει δύο κινητήρες διάταξης VR6. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης αφορούν στα τεράστια αποθέματα από τις χαμηλές στροφές καθώς και στην μεταξένια λειτουργία τους.
To αξιοθαύμαστο είναι ότι ενώ υπάρχουν δύο εκκεντροφόροι σε κάθε σειρά κυλίνδρων -τέσσερις ανά σκέλος- ο καθένας εργάζεται ξεχωριστά και για τις δύο σειρές των βαλβίδων εξαγωγής ενώ ο άλλος για τις βαλβίδες εισαγωγής. Έτσι, επιτυγχάνεται η δυνατότητα ρύθμισης των βαλβίδων για καλύτερη «αναπνοή» και κατ΄επέκταση απόδοση του κινητήρα. Οι κινητήρες διάταξης V μπορεί να έχουν μικρότερο μήκος ωστόσο το πλάτος τους είναι σχεδόν το διπλάσιο από αυτούς σε σειρά, εξαιτίας της περιεχόμενης γωνίας η οποία κυμαίνεται συνήθως από 60° έως 90° μοίρες.
Οι δύο σειρές του κάθε σκέλους απέχουν μεταξύ τους 15° ενώ η περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στα δυο τετρακύλινδρα σκέλη είναι 72°. Οι δύο άξονες οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του κινητήρα, βοηθούν στην εξισορρόπηση των δυνάμεων οι οποίες αναπτύσσονται από τα κινούμενα μέρη, μειώνοντας σημαντικά τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς του κινητήρα.
Οι άξονες αυτοί έχουν τoποθετηθεί οριζόντια ως προς τον στροφαλοφόρο στο ίδιο περίπου ύψος με τον τελευταίο ενώ περιστρέφονται κατά την αντίθετη φορά με διπλάσια ταχύτητα από αυτή του στρόφαλου. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κατασκευασμένος από κραματικό χάλυβα ενώ για να επιτευχθεί ο προδιαγραφόμενος χρονισμός αναφλέξεων το κάθε στροφείο -το σημείο έδρασης του διωστήρα- έχει ως offset τις 180 μοίρες. Περισσότερα για την αρχιτεκτονική των κινητήρων εδώ.