NEA

VW, εξελίσσει νέο VR6 με διπλά τούρμπο και 450 άλογα!

VW-Design-Vision-GTI-old (2)

Πηγές εκ των έσω αναφέρουν πως η γερμανική εταιρία δουλεύει πάνω σε ένα V6 με πολύ μικρή περιεχόμενη γωνία και με χώρο για διπλό τούρμπο!

VW-Design-Vision-GTI-old (1)Σε διάφορα forum θα συναντήσεις ανάμεικτα σχόλια για τους κινητήρες TSI αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως στο VW Group είναι την τελευταία δεκαετία ένα βήμα πιο μπροστά σε ότι αφορά στην υπερτροφοδότηση. Έτσι, μετά την αναφορά μας σε ένα σούπερ ντίζελ -που είναι πολύ πιθανό να δούμε σε 2-3 χρόνια- οι τελευταίες μας πληροφορίες λένε πως οι μηχανικοί στο εργοστάσιο Braunschweig και υπό την επίβλεψη του Fritz Eichler (πρών επικεφαλής στην Mercedes AMG και υπεύθυνος εξέλιξης των σημερινών AMG κινητήρων) δουλεύουν πάνω σε ένα νέο μηχανικό σύνολο.

Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο VR6 με χωρητικότητα 3,0 lt και περιεχόμενη γωνία μόλις 15 μοίρες για κόμπακτ διαστάσεις. Σε αντίθεση όμως με τον παλιότερο ατμοσφαιρικό VR6 (των Golf R32, Passat R36 κ.α.) το νέο μηχανικό σύνολο θα συνδυάζεται με σύστημα υπερτροφοδότησης το οποίο μάλιστα θα είναι διπλό. Μία ιδέα για την εξέλιξη του νέου μοτέρ μας είχε δώσει πριν από μήνες το πρωτότυπο VW Design Vision GTI Study ενώ ο νέος VR6 θα αποδίδει από 350 μέχρι 450 PS και θα τον δούμε σε διάφορα μοντέλα του VW Group.

Και λίγη ιστορία: ένας ολόκληρος W δηλ. δύο VR6!

w8 passat c01 6173 large resize 300x264 H αρχιτεκτονική των σύγχρονων κινητήρωνΤο 1991 η Volkswagen είχε παρουσιάσει έναν επαναστατικό κινητήρα διάταξης V καθώς η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των δυο σειρών των κυλίνδρων ήταν υπερβολικά μικρή, μόλις 15 μοίρες. Στην ουσία ήταν ένας κινητήρας διάταξης V παρά το γεγονός ότι προσέγγιζε τους εν σειρά καθώς το πλάτος του ήταν μικρότερο από αυτό ενός V6 όπως και το μήκος του από έναν εν σειρά διάταξης κινητήρα. O συγκεκριμένος κινητήρας ονομάστηκε VR6 και εξόπλισε στο παρελθόν τα Golf 3 και Corrado καθώς και την σειρά V-Class της Mercedes.

Πριν από μερικά χρόνια ο δαιμόνιος μηχανικός -μεταξύ άλλων- Piech σε συνεργασία με λοιπά στελέχη του ομίλου VW, επινόησε έναν κινητήρα διάταξης W, ο οποίος στην ουσία συνδυάζει δύο κινητήρες διάταξης VR6. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης αφορούν στα τεράστια αποθέματα από τις χαμηλές στροφές καθώς και στην μεταξένια λειτουργία τους.

To αξιοθαύμαστο είναι ότι ενώ υπάρχουν δύο εκκεντροφόροι σε κάθε σειρά κυλίνδρων -τέσσερις ανά σκέλος- ο καθένας εργάζεται ξεχωριστά και για τις δύο σειρές των βαλβίδων εξαγωγής ενώ ο άλλος για τις βαλβίδες εισαγωγής. Έτσι, επιτυγχάνεται η δυνατότητα ρύθμισης των βαλβίδων για καλύτερη «αναπνοή» και κατ΄επέκταση απόδοση του κινητήρα. Οι κινητήρες διάταξης V μπορεί να έχουν μικρότερο μήκος ωστόσο το πλάτος τους είναι σχεδόν το διπλάσιο από αυτούς σε σειρά, εξαιτίας της περιεχόμενης γωνίας η οποία κυμαίνεται συνήθως από 60° έως 90° μοίρες.

w8c01 6158 large resize 300x240 H αρχιτεκτονική των σύγχρονων κινητήρωνΌπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, και με λίγη παραπάνω φαντασία, θα διαπιστώσετε ότι ο W8 o οποίος εξοπλίζει το Passat αποτελείται από δυο «παράκεντρους» V4 κινητήρες ενώ το κάθε σκέλος από τα δυο παραπέμπει άμεσα στους κινητήρες διάταξης VR6. Το καθένα σκέλος του W8 αποτελείται από τέσσερις κυλίνδρους ή δύο σειρές ενός V4 κινητήρα.

Οι δύο σειρές του κάθε σκέλους απέχουν μεταξύ τους 15° ενώ η περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στα δυο τετρακύλινδρα σκέλη είναι 72°. Οι δύο άξονες οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του κινητήρα, βοηθούν στην εξισορρόπηση των δυνάμεων οι οποίες αναπτύσσονται από τα κινούμενα μέρη, μειώνοντας σημαντικά τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς του κινητήρα.

Οι άξονες αυτοί έχουν τoποθετηθεί οριζόντια ως προς τον στροφαλοφόρο στο ίδιο περίπου ύψος με τον τελευταίο ενώ περιστρέφονται κατά την αντίθετη φορά με διπλάσια ταχύτητα από αυτή του στρόφαλου. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κατασκευασμένος από κραματικό χάλυβα ενώ για να επιτευχθεί ο προδιαγραφόμενος χρονισμός αναφλέξεων το κάθε στροφείο -το σημείο έδρασης του διωστήρα- έχει ως offset τις 180 μοίρες. Περισσότερα για την αρχιτεκτονική των κινητήρων εδώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!