Tesla, μπαταρίες τέλος για την Toyota

Toyota RAV4 EV Tesla end (2)

Η αμερικανική εταιρία ανακοίνωσε πως το συμβόλαιο της με την Toyota αναφορικά με την προμήθεια μπαταριών ολοκληρώνεται οσονούπω δίχως οψιόν ανανέωσης.

Όχι, δεν τρέχει κάποιο θέμα ανάμεσα στις δύο εταιρίες και ειδικότερα με την Tesla η οποία μέχρι το 2020 σκοπεύει στην παραγωγή 500.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων επενδύοντας 5 δισ. δολάρια στις μπαταρίες λιθίου με σκοπό να μειωθεί το κόστος κατά 30%. Και ενώ η Daimler θέλει επιδιώκει μεγαλύτερη διείσδυση στην Tesla η Toyota δείχνει να μην ενδιαφέρεται και τόσο…

Ο λόγος μπορεί να εντοπιστεί και μέσα από το RAV EV το οποίο πωλείται περίπου τρία χρόνια στην Καλιφόρνια με σχετική επιτυχία. Νωρίτερα, όμως, η ιαπωνική εταιρία είχε ξανά εξελίξει ένα ηλεκτρικό RAV4 το οποίο την περίοδο 1997-2003 πούλησε 1.485 μονάδες (ξανά στην Καλιφόρνια, στην γη της …επαγγελίας για τα EV). Οι Ιάπωνες δοκίμασαν την ηλεκτροκίνηση και στο iQ αλλά τα μπαταριοκίνητα πλέον δεν τους πείθουν και για αυτό τέλος του χρόνου θα παραχθεί και το τελευταίο RAV EV.

Και όλα αυτά διότι η Toyota στοιχηματίζει στην υδρογονοκίνηση, δηλ. στην ηλεκτροκίνηση με καύσιμο το υδρογόνο (FCEV ή Fuel Cell Electric Vehicle) και όχι στην ηλεκτροκίνηση με μπαταριοκίνητα (Battery Electric Vehicle). Προσωπικά, πιστεύουμε πως είναι μία έξυπνη κίνηση που παραπέμπει σε οχήματα τύπου E-REV.

Απλά, φανταστείτε ένα range extender όχημα όπου ο επαυξητικός κινητήρας δεν είναι ένας βενζίνης αλλά οι κυψέλες καυσίμου. Οι οποίες για να γεμίσουν με υδρογόνο χρειάζονται περίπου 3 λεπτά της ώρας σε αντίθεσή με ένα BEV που φορτίζει το λιγότερο σε μισή ώρα με ταχυφορτιστή και σε 7-8 ώρες σε κανονικό δίκτυο. Ναι, αλλά υδρογονάδικα που βρίσκει κανείς; Ενώ πρίζα μπορείς να βρεις οπουδήποτε; Θυμάστε το πόρισμα της έρευνας του αμερικανικού υπουργείου μεταφοράς; Τι μπέρδεμα!

Exit mobile version