FCEV, η μεγάλη επιστροφή [opinion]

Nissan-TeRRA-Concept-2012-FCEV-Energy-Flowchart

Δύο σχεδόν ταυτόχρονες «πράσινες» ανακοινώσεις από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου παραείναι σύμπτωση στην ενεργειακή σκακιέρα…

Η όλη υπόθεση μοιάζει ως εξής: «Ok με τα ηλεκτροϋβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα, ο κόσμος τα έμαθε αλλά η υπόθεση δεν πολυτραβάει. Τι λέτε, δεν το γυρίζουμε ξανά στα fuel cells;». Όσοι ασχολούνται με το σπορ θα θυμούνται τον ντόρο που είχε προκαλέσει αρχές 2000 η τεχνολογία των οχημάτων με ενεργειακές κυψέλες (Fuel Cell Electric Vehicle ή FCEV) με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μπους -και μπροστάρη την GM- που διατυμπάνιζε πως τα «πρώτα αυτοκίνητα με κυψέλες θα είναι μαζί μας το 2010». Τότε, επιστήμονες δήλωναν πως τα παγκόσμια πετρελαϊκά αποθέματα αρκούν για 4-5 δεκαετίες… πόσο καιρό έχετε να ακούσετε κάτι για αυτό; Αντίθετα, ο Obama (τι να κάνουμε, συμφέροντα είναι αυτά!) δηλώνει υποστηρικτής των μπαταριοκίνητων (BEV ή Battery Electric Vehicle).

Οι εταιρίες βρίσκουν λίγο… ντεμοντέ τον ρυθμό Μπαρόκ (ε, Μπάρακ ήθελα να πω) πριν από μερικές μέρες οι BMW και Toyota ανακοίνωσαν την επισφράγιση της συνεργασία τους (που είχε προσυμφωνηθεί το καλοκαίρι) σχετικά με την εξέλιξη οχημάτων με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου «ενώ οι εταιρίες θα εργαστούν στην ανάπτυξη κωδικών και προδιαγραφών για την υποδομή του υδρογόνου, απαραίτητων για την διάδοση των οχημάτων κυψελών καυσίμου».

Υδρογόνο· σε κυψέλες ή κυλίνδρους;
O Wankel σε νέες περιπέτειες!

Πριν από μερικές μέρες οι Daimler, Ford & Renault-Nissan ανακοίνωσαν με την σειρά τους την δική τους συνεργασία σε επίπεδο R&D ώστε να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος εξέλιξης/παραγωγής μοντέλων FCLEV που θα δούμε το 2017. «Είμαστε βέβαιοι πως τα FCEV θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον» λέει ο Thomas weber διεθύνων σύμβουλος της Daimler AG. Άραγε ο Sergio Marchionne (το αφεντικό του Fiat Gruppo) ή το VW Group τι λέει για όλα αυτά;

Δεκάδες παρόμοιες δηλώσεις υπάρχουν από όλες τις εταιρίες. Συμφωνώ, το μέλλον είναι στα FCEV αλλά όχι τόσο κοντά όσο θέλουν να πουλήσουν… Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν αρκετή τεχνολογία να δείξουν παρατείνοντας την έναρξη της εποχής της υδρογονοκίνησης σε δύο δεκαετίες από τώρα. Αυτή τουλάχιστον είναι η ταπεινή άποψη του caroto.gr, εσείς τι λέτε;

Το caroto.gr έχει οδηγήσει…

Opel Ampera
Honda FCX Clarity
Mitsubishi iMiEV

Tropical CityCar

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close