Η Toyota εξελίσσει ημιαγωγούς από ανθρακοπυρίτιο.

Σε συνεργασία με την Denso, η Toyota ανακοίνωσε πως εξελίσσει νέου τύπου ημιαγωγούς που μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση ενός υβριδικού έως 10%.

Toyota intends to leverage the benefits of high frequency and high efficiency of SiC power semiconductors to enable PCU downsizing of 80(1)Κάθε υλικό έχει μία αντίσταση και όσο μεγαλύτερη είναι αυτή τόσο μεγαλύτερη και η κατανάλωση ρεύματος μιας και ένα ποσοστό αναλώνεται σε θερμότητα. Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με διάφορες μονάδες ελέγχου οι απαιτήσεις για ηλεκτρική ενέργεια αυξάνονται. Ειδικά στα υβριδικά μοντέλα όπου υπάρχουν διάφορα κυκλώματα και μονάδες  (PCU ή Power Control Unit) μετασχηματισμού και ανόρθωσης του παραγόμενου φορτίου από και προς τις μπαταρίες.

Οι μονάδες PCU ουσιαστικά διαχειρίζονται περίπου το 20% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας και η απόδοση των στοιχείων τους είναι καθοριστική στην απόδοση ενός υβριδικού (καλύτερη απόδοση/διαχείριση ενέργειας μεταφράζεται σε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου). Η Toyota με την Denso δουλεύουν στην εξέλιξη ημιαγωγών από καρβίδιο του πυριτίου (ή ανθρακοπυρίτιο SiC) που είναι πιο αποδοτικοί από τους απλούς πυριτίου που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Επίσης, ένα σημαντικό μειονέκτημα των ημιαγωγών πυριτίου (Si) είναι πως η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος δεν είναι άμεση αφήνοντας ένα μέρος να διαρρεύσει άσκοπά. Κάτι που δεν ισχύει σε αυτούς από ανθρακοπυρίτιο. Για την Toyota οι νέου τύπου ημιαγωγοί SiC αντιστοιχούν και σε downsizing των μονάδων PCU και όπως γίνεται αντιληπτό τελικά υπάρχουν πολλές «αόρατες» λεπτομέρειες που μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την απόδοση των υβριδικών. Η νέα τεχνολογία της Toyota θα παρουσιαστεί στις 21-23 Μαΐου σε τεχνολογικό φόρουμ στην Yokohama.

SMS===> Παλινδρομική γεννήτρια από την Toyota.

Exit mobile version