Μπορεί να ακούγεται οπισθοδρομικό αλλά η γερμανική εταιρία θα χρησιμοποιεί χαλύβδινα αντί για αλουμινένια έμβολα στους νέους πετρελαιοκινητήρες της.
Οι κινητήρες με τα νέα έμβολα θα τοποθετηθούν αρχικά στον 6κύλινδρο της E350 BlueTEC, που θα αποδίδει πλέον 258 PS (από 252), ενώ η μέση κατανάλωσή του θα μειωθεί από τα 5,3 lt/100 km στα 5,0 lt. Στην πορεία θα ακολουθήσουν και τετρακύλινδροι με ατσάλινα έμβολα (φυσικά, τόσο στην περίπτωση του αλουμινίου όσο και στα χαλύβδινα μιλάμε για κράματα).
Το ατσάλι είναι υλικό που μέχρι τώρα χρησιμοποιείται στα έμβολα των κινητήρων diesel των φορτηγών και των επαγγελματικών οχημάτων, (εκεί δηλαδή όπου μετρά η αντοχή και η αξιοπιστία). Όμως οι μηχανικοί της Mercedes είναι βέβαιοι πως η χρήση του και στα επιβατικά θα επιφέρει πλεονεκτήματα. Το μόνο μειονέκτημα είναι το αυξημένο βάρος, αν και οι μηχανικοί της Mercedes λένε πως η διαφορά αντισταθμίζεται από την κατά 13 mm πιο επίπεδη κατασκευή επιφέροντας μικρότερο μέγεθος.
Από την άλλη, το βασικό πλεονέκτημα του χάλυβα είναι πως απάγει θερμότητα λιγότερο καλά σε σχέση με το αλουμίνιο κι αυτό σημαίνει πως στην πράξη μπορεί να αυξηθεί η θερμοκρασία στο θάλαμο και να βελτιωθεί η καύση. Παράλληλα έχει και μικρότερες διαστολές, γεγονός που επιτρέπει ακόμα μικρότερες ανοχές στην κατασκευή, ειδικά από τη στιγμή που το μπλοκ παραμένει από αλουμίνιο και η πιο έντονη διαστολή του βοηθά στη μείωση των τριβών.