Τα ανδρείκελα που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης οφείλουν να είναι ανάλογα με τον σωματότυπο της πλειονότητας…
Βέβαια, υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις, όπως στις ΗΠΑ όπου η πλειονότητα των οδηγών και επιβατών αποκτά όλο και περισσότερο βάρος. Περισσότεροι από το 1/3 των Αμερικανών θεωρούνται παχύσαρκοι (με την παχυσαρκία να ορίζεται με ένα δείκτη μάζας σώματος BMI πάνω από το 30), ενώ χαρακτηριστικό είναι πως η διάμετρος της μέσης των Αμερικανών αυξήθηκε κατά 2,5 cm (από τι 1999 έως το 2012), όπως έδειξαν σχετικές έρευνες. Έτσι, τα ανδρείκελα οφείλουν να προσαρμοστούν ανάλογα για δώσουν πραγματικά αποτελέσματα. Η εταιρεία Humanetics -που ασχολείται από τη δεκαετία του ’50 με το συγκεκριμένο χώρο- παρουσίασε ένα dummy βάρους 125 kg και με δείκτη BMI 35, τη στιγμή που ένα κλασικό ζυγίζει μόλις 76 kg!
Ο επικεφαλής της εταιρείας Chris O’Connor δήλωσε χαρακτηριστικά στο CNN «Οι παχύσαρκοι άνθρωποι διατρέχουν 78% μεγαλύτερο κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους στην περίπτωση ενός ατυχήματος. Ο λόγος γι αυτό είναι τα σημεία στα οποία παχαίνουμε, που βέβαια είναι η μέση μας και εξαιτίας αυτού διαφοροποιείται η θέση οδήγησής μας. Οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και γενικά όλα τα συστήματα ασφαλείας έχουν σχεδιαστεί για πιο αδύνατους ανθρώπους, με αποτέλεσμα στους πιο εύσωμους η προστατευτική τους δράση να μειώνεται. Κι αυτό γιατί οι εύσωμοι έχουν μεγαλύτερη μάζα στη μέση τους και συνήθως κάθονται πιο μπροστά. Έτσι η θέση που κάθονται είναι σαφώς χειρότερη, ενώ και η ζώνη ασφαλείας τους συγκρατεί λιγότερο αποτελεσματικά». Συνοψίζοντας θα λέγαμε πως η καλύτερη λύση για τους Αμερικανούς θα ήταν να προσέχουν λίγο καλύτερα την διατροφή τους, δε νομίζετε;
