Θα υπάρξει κινητήρας ευρείας παραγωγής δίχως καθόλου εκκεντροφόρους; [vid]

Η σουηδική Koengigsegg συνεχίζει να επιμένει και να προβάλλει την εξέλιξη κινητήρων δίχως βαλβίδες και εκκεντροφόρους δείχνοντας μας ακόμη ένα βίντεο…

Free Valve Technology Camless (12)Το οποίο προέρχεται από την εταιρία που εξελίσσει την camless τεχνολογία για τους κινητήρες και στην προκειμένη περίπτωση για λογαριασμό της Koenigsegg, την επίσης σουηδική FreeValve (ουσιαστικά πρόκειται για την προηγούμενη Cargine που ασχολείται με αυτού του είδους την τεχνολογία εδώ και χρόνια). Όπως θα δείτε στο βίντεο υπάρχουν ηλεκτροπνευματικές βαλβίδες με ανεξάρτητο έλεγχο προσφέροντας μεταβλητό βύθισμα, χρονικό και διάρκεια ανοίγματος/κλεισίματος. Σύμφωνα με την FreeValve το πνευματικό σύστημα βαλβίδων απαιτεί λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό(;) προσφέροντας παράλληλα αυξημένη ισχύς έως 30% και μικρότερη κατανάλωση έως επίσης 30%.

Οπότε, αν είναι όλα ρόδινα, όσο ακούγονται, γιατί δεν περνά στην παραγωγή η camless τεχνολογία; Και δεν αναφέρομαι σε ένα σούπερ πολυκύλινδρο μοτέρ, αλλά σε ένα συνηθισμένο τετρακύλινδρο… Αφενός, η πολυπλοκότητα του συστήματος και το κατασκευαστικό κόστος και αφετέρου θέματα αξιοπιστίας λογικά θα αποτελούν τα μεγαλύτερα ζητήματα. Αφήστε που ένα πνευματικό σύστημα κάνει πολύ θόρυβο, ενώ από την άλλη οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες.

Την πιο κοντινή προσέγγιση στην camless τεχνολογία την έχει κάνει για την ώρα μόνο η Fiat με την Multiair τεχνολογία. Όταν ρώτησα τους Ιταλούς ειδικούς γιατί να μην υπάρχει Multiair διαχείριση σε όλες τις βαλβίδες (και όχι μόνο στις εισαγωγής) μου είχαν πει πως δεν υπάρχει κανένας απόλυτος λόγος αφού το όφελος στην απόδοσης του κινητήρα θα ήταν τόσο μικρό που δεν θα αντισταθμιζόταν από το κατασκευαστικό κόστος. Για κινητήρες φορτηγών ίσως και να είχε κάποιο νόημα…

SMS===> Περί δεσμοδρομικών συστημάτων βαλβίδων…

Exit mobile version