ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΧΡΟΝΙΚΑ

H εξέλιξη των κινητήρων!

1962 Oldsmobile Jetfire
Ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο μας θυμίζει την πρόοδο των σημαντικότερων συστημάτων του αυοτοκινήτου και την εξέλιξη των κινητήρων. To επόμενο χρονικό θα είναι επίσης ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ και αφιερωμένο στην εξέλιξη των συστημάτων μετάδοσης!

1893 1894 1899 1899
1823-vacuum-engine-samuel-brown“Κλειστός” κινητήρας με κυλίνδρους, (βιομηχανική χρήση), Samuel Brown) carnto-cycleO ιδανικός θερμοδυναμικός κύκλος, Sadi Carnot the-two-cylinder-barsanti-matteucci-1858Πατέντα για ΜΕΚ, (η πρώτη λειτουργική)
Barsanti-Matteucci
nikolaus-otto-1876Τετράχρονος κινητήρας, Nikolaus Otto
1881 1886 1892 1896
2stroke-diagramΔίχρονος κινητήρας
Dugald Clerk
carl-benz-patent-motorwagen-1886aΠατέντα για το καρμπυρατερ, Karl Benz dieselΠετρελαιοκινητήρας, Rudolf Diesel CarotoΠρώτη εφαρμογή καρμπυρατέρ, Frederick William
1896 1902 1902 1903
karl-benz-first-carΠατέντα κινητήρα μπόξερ, Karl Benz daimler-motoren-gesellschaft-low-voltage-magneto-ignitionMαγνητοηλεκτρική ανάφλεξη, (πατέντα του Deutz), Robert Bosch david-dunbar-buick-with-son-tom-buick-1904Επί κεφαλής βαλβίδες OHV, David Dunbar Buick jet-coanda_1910Αεριοστρόβιλος, Egidius Eling
1905 1908 1910 1910
buechiΠατέντα για σύστημα υπερτροφοδότησης, Alfred Buchi six-cylinder-six-litre-engine-four-speed-transmission-delaunay-bellevilleΕξακύλινδρος εν σειρά, Delaunay-Belleville CarotoΜονός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Welsh

CarotoΚινητήρας V4 διάταξης
Aries & Peugeot Lion

1910 1910 1912 1912
de_dion-bouton_posterΚινητήρας V8 διάταξης, De Dion Bouton aries_open_sedan_ad_25Δεσμοδρομικές βαλβίδες, Aries CarotoΔιπλός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Fiat (αγώνες) CarotoΜίζα, Cadillac/Delphi
1915 1915 1920 1926
CarotoΘερμοστάτης, (σύστημα ψύξης), Cadillac packard-v12Κινητήρας V12 διάταξης, Packard nono2215_1084205458_bugatti_illust_1Mηχανικός υπερσυμπιεστής, (1907 – Renault), Bugatti 43A CarotoΠεριστροφικό ντιστριμπιτέρ
1928 1930 1930 1932
CarotoΚυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, Fiat 800px-cadillac_v-16_roadster_1930Κινητήρας διάταξης V16, Cadillac CarotoΣύστημα προθέρμανσης κινητήρα (τσοκ), Oldsmobile mechanical-injectionΜηχανικό σύστημα ψεκασμού
1936 1952 1957 1957
mercedes-benz-260d_1936_1024x768_wallpaper_01To πρώτο ντίζελ επιβατικό, Mercedes 260 D goliath-700-limousine-10Άμεσος ψεκασμός (βενζινοκινητήρας), Bosch (Goliath GP700, Gutbrod Superior 600) rambler-rebelΗλεκτρονικός ψεκασμός (EFI), Bendix – AMC, (Rambler Rebel) dkm-54Περιστροφικής διάταξης κινητήρας, (prototype DKM 54), NSU-Wankel
1962 1963 1967 1967
oldsmobile-turbo-jetfirev8Υπερτροφοδότηση, Chevrolet (Corvair Monza), Oldsmobile (Jetfire) turbine11Αεριοστρόβιλος σε κινητήρα
Chrysler Turbine
vw-tipo3-1600-tle-en-japonΣύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, Bosch D-Jetronic (VW 1600 TL) mazda-cosmo-sport-2007-1Mazda Cosmo 110S
Wankel μαζικής παραγωγής
1973 1974 1976 1976
bmw-2002-turbo-1973BMW 2002 Turbo
Μαζική παραγωγή τούρμπο
1975-catalytic-converter-illustrationΚαταλυτικός μετατροπέας
General Motors
800px-lambda_sond_till_volvo240_etcAισθητήρας λ
Bosch
(Volvo 264)
volvo_264Τριοδικός καταλύτης
Volvo
1977 1979 1980 1980
mercedes_benz_300cd_dieselfront_viewTurbodiesel
Mercedes-Benz 300 SD
honda-nr750Οβάλ πιστόνια με διπλές μπιέλες
Honda NR 700
saab-apc1Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούρμπο
Saab Automatic Performance Control
alfa-valve-31-538x400Μηχανικός μεταβαλλόμενος χρονισμός
Alfa Romeo Spider
1984 1985 1986 1988
75honda-cvcc3-βάλβιδος κινητήρας
Honda CVCC-3
saab-direct_ignitionΆμεσος ψεκασμός
Saab DI, (Direct Injection)
edc_pkwΗλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός σε ντίζελ, Bosch EDC (BMW 524tD) fiat-croma_1993_1024x768_wallpaper_01Άμεσος ψεκασμός σε ντίζελ
Fiat Croma
(1989 Turbodiesel άμεσου ψεκασμού Volkswagen)
1989 1994 1996 1997
vtecΜεταβαλλόμενη βύθιση και χρονισμός
Honda VTEC (Integra)
unit-injector_system_boschUnit Injector σε ντίζελ
Bosch
(ελεγχόμενη πίεση και ψεκασμός στο μπεκ)
common-railCommon rail
Magneti Marelli
Bosch, Alfa Romeo 156
mitsubishi-gdi_2Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος άμεσος ψεκασμός, Mitsubishi GDI
2000 2001 2003 2004
peugeot_fap_607Φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων
Peugeot 607 (FAP), (Mercedes-Benz
DPF – 1985)
valvetronic34_2Active Cylinder Control Απενεργοποίηση του ενός σκέλους κυλίνδρων
Mercedes-Benz V12, S-Class, CL600
toyota-d-cat-avensisΦίλτρο ΝΟx σε ντίζελ, Toyota 2.2 D-CAT, Avensis bmw-535-diesel-turbo-systemΠαράλληλο turbo σε ντίζελ
BorgWarner, ΒΜW Variable Twin Turbo (VTT), 535d
2005 2006 2006 2006
vw-twincharger“Διπλή” υπερπλήρωση
VW Twincharger
Golf GT
bmw_high_precision_injection2Άμεσος ψεκασμός με πιεζοηλεκτρικά μπεκ (σε βενζινοκινητήρα), Siemens VDO, BMW 335i porsche-911-vnt_resizeΜεταβλητής γεωμετρίας turbo (βενζινοκινητήρας), BorgWarner, Porsche 911 Turbo lexus-d-4s-system1Συνδυασμός άμεσου ψεκασμού με ψεκασμό στον αυλό, Lexus (LS350 & GS450h)
2006 2008 2008 2008
mercedes-scrΚαταλυτικά συστήματα SCR, Mercedes-Benz (BlueTEC) Delphi Direct Acting Diesel Common Rail SystemΠιεζοηλεκτρικά μπεκ σε common rail, Delphi (Mercedes C 250 CDI BlueEfficiency) borgwarner_r2sΔιπλό τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία
BorgWarner
Ford V8 6.4L
blank1Multiair
Fiat Group – Αlfa Romeo MiTo (πρώτη εφαρμογή)
2011 2011 2012 2012
ford ecoboost oil beltΙμάντας χρονισμού σε λουτρο λαδιού
Ford (1.0 Ecoboost)
audi-new-18-tfsi-cylinder-head-with-exhaust-manifold1Ενσωματωμένη ψυχόμενη εξαγωγή στην κεφαλή
Audi (1.8 TFSI)
opel-zafira-bi-turbo-gr-111Διπλό intercooler σε ντίζελ με διπλό τούρμπο
Opel (2.0 CDTI)

bmw-m550d_xdrive_2013-11Ντίζελ με τριπλό τούρμπο, BMW-BorgWagner
(Μ550d xDrive)

στο μέλλον στο μέλλον στο μέλλον στο μέλλον
audi-electric-bi-turbo-32Ηλεκτρικό τούρμπο (στις χαμηλές rpm) the-vtes-installed-in-the-avl-vw-passat-demonstratorΗλεκτρικό τούρμπο VOLVO_i-ART-1Common rail στα 3.000 bar engine_combustion_laser_ignition-7Ανάφλεξη με λέιζερ
στο μέλλον στο μέλλον στο μέλλον στο μέλλον
today injector nozzleΜπεκ μεταβλητής γεωμετρίας (common rail)

camless valeoΗλεκτρομαγνητικές βαλβίδες (camless)

omnivore-carotoΑυτανάφλεξη HCCI goengine-conceptΚινητήρες μεταβλητής συμπίεσης VCR

*Το χρονολόγιο έχει δημιουργηθεί από την συσχέτιση στοιχείων από βιβλιογραφία με πληροφορίες από το διαδίκτυο. Το caroto.gr επιφυλάσσεται για κάθε απόκλιση ή ανακρίβεια ενώ θα υπάρχει τακτική ανανέωση και προσθήκη νέων δεδομένων.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. To NR είναι 750 και όχι 700, ενώ το πολιτικό της φωτογραφίας βγήκε το 1992 και όχι το 1985 που λέει η λεζάντα. V4 με οβάλ έμβολα, 8 βαλβίδες στον ΄΄’κύλινδρο” και διπλές μπιέλες, έχουμε βέβαια αρχικά στο αγωνιστικό NR500-0Χ από το 1979 και μετά σε διάφορες παραλλαγές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close