“Κλειστός” κινητήρας με κυλίνδρους, (βιομηχανική χρήση), Samuel Brown) |
O ιδανικός θερμοδυναμικός κύκλος, Sadi Carnot |
Πατέντα για ΜΕΚ, (η πρώτη λειτουργική) Barsanti-Matteucci |
1823 |
1824 |
1852 |
Τετράχρονος κινητήρας, Nikolaus Otto |
Δίχρονος κινητήρας Dugald Clerk |
Πατέντα για το καρμπυρατερ, Karl Benz |
1876 |
1876 |
1893 |
Πετρελαιοκινητήρας, Rudolf Diesel |
Πρώτη εφαρμογή καρμπυρατέρ, Frederick William |
Πατέντα κινητήρα μπόξερ, Karl Benz |
1893 |
1896 |
1896 |
Mαγνητοηλεκτρική ανάφλεξη, (πατέντα του Deutz), Robert Bosch |
Επί κεφαλής βαλβίδες OHV, David Dunbar Buick |
Αεριοστρόβιλος, Egidius Eling |
1902 |
1902 |
1903 |
Πατέντα για σύστημα υπερτροφοδότησης, Alfred Buchi |
Εξακύλινδρος εν σειρά, Delaunay-Belleville |
Μονός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Welsh |
1905 |
1908 |
1910 |
Κινητήρας V4 διάταξης Aries & Peugeot Lion
|
Κινητήρας V8 διάταξης, De Dion Bouton |
Δεσμοδρομικές βαλβίδες, Aries |
1910 |
1910 |
1910 |
Διπλός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Fiat (αγώνες) |
Μίζα, Cadillac/Delphi |
Θερμοστάτης, (σύστημα ψύξης), Cadillac |
1912 |
1912 |
1915 |
Κινητήρας V12 διάταξης, Packard |
Mηχανικός υπερσυμπιεστής, (1907 – Renault), Bugatti 43A |
Περιστροφικό ντιστριμπιτέρ |
1915 |
1920 |
1926 |
Κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, Fiat |
Κινητήρας διάταξης V16, Cadillac |
Σύστημα προθέρμανσης κινητήρα (τσοκ), Oldsmobile |
1928 |
1930 |
1930 |
Μηχανικό σύστημα ψεκασμού |
To πρώτο ντίζελ επιβατικό, Mercedes 260 D |
Άμεσος ψεκασμός (βενζινοκινητήρας), Bosch (Goliath GP700, Gutbrod Superior 600) |
1932 |
1936 |
1952 |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός (EFI), Bendix – AMC, (Rambler Rebel) |
Περιστροφικής διάταξης κινητήρας, (prototype DKM 54), NSU-Wankel |
Υπερτροφοδότηση, Chevrolet (Corvair Monza), Oldsmobile (Jetfire) |
1957 |
1957 |
1962 |
Αεριοστρόβιλος σε κινητήρα Chrysler Turbine |
Σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, Bosch D-Jetronic (VW 1600 TL) |
Mazda Cosmo 110S Wankel μαζικής παραγωγής |
1963 |
1967 |
1967 |
BMW 2002 Turbo Μαζική παραγωγή τούρμπο |
Καταλυτικός μετατροπέας General Motors |
Aισθητήρας λ Bosch (Volvo 264) |
1973 |
1974 |
1976 |
Τριοδικός καταλύτης Volvo |
Turbodiesel Mercedes-Benz 300 SD |
Οβάλ πιστόνια με διπλές μπιέλες Honda NR 700 |
1976 |
1977 |
1979 |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούρμπο Saab Automatic Performance Control |
Μηχανικός μεταβαλλόμενος χρονισμός Alfa Romeo Spider |
3-βάλβιδος κινητήρας Honda CVCC-3 |
1980 |
1980 |
1984 |
Άμεσος ψεκασμός Saab DI, (Direct Injection) |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός σε ντίζελ, Bosch EDC (BMW 524tD) |
Άμεσος ψεκασμός σε ντίζελ Fiat Croma (1989 Turbodiesel άμεσου ψεκασμού Volkswagen) |
1985 |
1986 |
1988 |
Μεταβαλλόμενη βύθιση και χρονισμός Honda VTEC (Integra) |
Unit Injector σε ντίζελ Bosch (ελεγχόμενη πίεση και ψεκασμός στο μπεκ) |
Common rail Magneti Marelli Bosch, Alfa Romeo 156 |
1989 |
1994 |
1996 |
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος άμεσος ψεκασμός, Mitsubishi GDI |
Φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων Peugeot 607 (FAP), (Mercedes-Benz DPF – 1985) |
Active Cylinder Control Απενεργοποίηση του ενός σκέλους κυλίνδρων Mercedes-Benz V12, S-Class, CL600 |
1997 |
2000 |
2001 |
Φίλτρο ΝΟx σε ντίζελ, Toyota 2.2 D-CAT, Avensis |
Παράλληλο turbo σε ντίζελ BorgWarner, ΒΜW Variable Twin Turbo (VTT), 535d |
“Διπλή” υπερπλήρωση VW Twincharger Golf GT |
2003 |
2004 |
2005 |
Άμεσος ψεκασμός με πιεζοηλεκτρικά μπεκ (σε βενζινοκινητήρα), Siemens VDO, BMW 335i |
Μεταβλητής γεωμετρίας turbo (βενζινοκινητήρας), BorgWarner, Porsche 911 Turbo |
Συνδυασμός άμεσου ψεκασμού με ψεκασμό στον αυλό, Lexus (LS350 & GS450h) |
2006 |
2006 |
2006 |
Καταλυτικά συστήματα SCR, Mercedes-Benz (BlueTEC) |
Πιεζοηλεκτρικά μπεκ σε common rail, Delphi (Mercedes C 250 CDI BlueEfficiency) |
Διπλό τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία BorgWarner Ford V8 6.4L |
2006 |
2008 |
2008 |
Multiair Fiat Group – Αlfa Romeo MiTo (πρώτη εφαρμογή) |
Ιμάντας χρονισμού σε λουτρο λαδιού Ford (1.0 Ecoboost) |
Ενσωματωμένη ψυχόμενη εξαγωγή στην κεφαλή Audi (1.8 TFSI) |
2008 |
2011 |
2011 |
Διπλό intercooler σε ντίζελ με διπλό τούρμπο Opel (2.0 CDTI) |
Ντίζελ με τριπλό τούρμπο, BMW-BorgWagner (Μ550d xDrive)
|
Ηλεκτρικό τούρμπο (στις χαμηλές rpm), Audi – VW Group |
2012 |
2012 |
2014 |
Κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης VCR, Nissan – Infiniti |
Ηλεκτρικό τούρμπο |
Common rail στα 3.000 bar |
2017 |
? |
? |
Ανάφλεξη με λέιζερ |
Μπεκ μεταβλητής γεωμετρίας (common rail) |
Ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες (camless)
|
? |
? |
? |
Αυτανάφλεξη HCCI |
|
|
? |
|
|
To NR είναι 750 και όχι 700, ενώ το πολιτικό της φωτογραφίας βγήκε το 1992 και όχι το 1985 που λέει η λεζάντα. V4 με οβάλ έμβολα, 8 βαλβίδες στον ΄΄’κύλινδρο” και διπλές μπιέλες, έχουμε βέβαια αρχικά στο αγωνιστικό NR500-0Χ από το 1979 και μετά σε διάφορες παραλλαγές.