Ο Καπόνε, η EPA και το dieselgate… [blog]

VW SCANDAL (1)

«Μια συζήτηση μπορεί να γίνει πολύ πιο εποικοδομητική όταν κρατάς ένα όπλο στο χέρι» είχε πει κάποτε ο Καπόνε…

Στην περίπτωση του dieselgate και σε ότι αφορά τις ΗΠΑ, προφανώς το… όπλο το κρατά η EPA, το εκεί γραφείο προστασίας περιβάλλοντος. Και δεν θέλει πολύ για να μαντέψετε ποιον έχει απέναντί της, μιας και η EPA ήταν αυτή που σε μέτρησή της διαπίστωσε συμπωματικά τις αποκλίσεις στις εκπομπές NOx (δείτε εδώ το χρονικό του σκανδάλου). Έτσι, σε ρόλο διαπραγματευτή -που «σημαδεύει» τον όμιλο VW με χιλιάδες καταγγελίες που θα έχουν ως συνέπεια δισεκατομμύρια ευρώ- η EPA και οι σχετικές αμερικανικές αρχές, προτείνουν… άφεση αμαρτιών!

Φυσικά, με το ανάλογο αντάλλαγμα ζητώντας από τους Γερμανούς να προχωρήσουν στην ίδρυση δύο κέντρων «περιβαλλοντικής αποκατάστασης», ως αντιστάθμισμα να μετριαστούν οι νομικές κυρώσεις. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της Welt και του Bloomberg, το ένα κέντρο θα συντονίζεται από την EPA και το δεύτερο για την Καλιφόρνια, ενώ και τα δύο θα έχουν ως στόχο την προώθηση της «καθαρής» μετακίνησης προωθώντας οχήματα μηδενικών ρύπων (ηλεκτρικά και fuel cells). Μάλιστα, στους όρους της διαπραγμάτευσης έχει τεθεί και η επένδυση εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή ενός εργοστασίου κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην περιοχή του Τένεσι όπου υπάρχει ήδη μονάδα συναρμολόγησης…

Και κάπως έτσι οι Γερμανοί θα βρεθούν να «δουλεύουν» για τους Αμερικανούς, ώστε να αποφύγουν τις καμπάνες από το αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης και τις εκεί αρχές. Για να δούμε αν τελικά ο όμιλος VW θα ενδώσει… και τι θα δώσει ώστε να αποφύγει περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ. Διότι τόσο υπολογίζεται το «κουστούμι» μόνο στις ΗΠΑ όπου κυκλοφορούν 600.000 ύποπτα ντίζελ αυτοκίνητα και που εκπέμπουν έως 40 φορές περισσότερα -από το προβλεπόμενο- οξείδια του αζώτου.

Για αυτό και στα επόμενα χρόνια θα δείτε τα λογότυπα TDI να μην πολύ-προβάλλονται και τα σχετικά της ηλεκτροκίνησης (π.χ. e-tron) να γίνονται της μόδας. Έτσι, για να μην λένε οι κακές οι γλώσσες πως ορισμένοι κατασκευαστές δεν ενδιαφέρονται για την προστασία του περιβάλλοντος. Έστω και αν έχουν περάσει περίπου 5 μήνες από το σκάνδαλο και ακόμη να μην έχει τεθεί επίσημα σε εφαρμογή μία τεχνική λύση

Πάντως, ο ίδιος ο Wolfgang Schäuble ειχε δηλώσει πως «η Volkswagen δεν θα είναι ποτέ πια αυτό που ήταν»! Αλήθεια, εσείς τι άποψη έχετε για το dieselgate; Τι οφείλει να κάνει ο όμιλος VW για να επανορθώσει και στην Ευρώπη;

Exit mobile version