Ταξιδέψαμε μέχρι το Βαγιαδολίδ, λίγο έξω από την Μαδρίτη, για μία πρώτη επαφή με την 3-κύλινδρη έκδοση με τους 140 ίππους!
Πρόσφατα δοκιμάσαμε το νέο Fiesta, τόσο την έκδοση με τους 100 ίππους, όσο και την ντίζελ με τους 120, και πριν από μερικές μέρες βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του ισχυρότερου προς το παρόν Fiesta (εν αναμονή του ST). Πραγματικά είναι εντυπωσιακό κάθε συνάντηση με τον 1.000άρη τρικύλινδρο που στην top εκδοχή του αποδίδει 140 ίππους, με υπερτροφοδότηση, άμεσο ψεκασμό, φουλ μεταβλητό χρονισμό και έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου για μείωση κραδασμών ελέω της ασύμμετρης κίνησης των πιστονιών.
Το όλο το πακέτο του top Fiesta είναι απλά ιδανικό για όσους θέλουν να κινούνται σβέλτα. Όχι πως δεν μπορούν να το κάνουν και με τις μικρότερες εκδόσεις (100 και 120 ίππων), αλλά το 140άρι έχει την χάρη και την δύναμη για να πετυχαίνει στα χαρτιά ένα 0-100 σε 9 δευτερόλεπτα και μία τελική στα 202 χλμ./ώρα (9,9 και 195 οι αντίστοιχες τιμές στο 120άρι Fiesta). Το εντυπωσιακό είναι πως η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα (4,5 η μεικτή τυποποιημένη) με την εκπομπή CO2 στα 102 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Όπως είχαμε γράψει το Fiesta παραμένει πιστό στην παράδοση της Ford και αυτή την στιγμή είναι ότι πιο οδηγοκεντρικό μπορεί να αποκτήσει κανείς. Και στην ισπανική άσφαλτο η άποψη αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο με τον πολυβραβευμένο Ecoboost να αναδεικνύει ακόμη περισσότερο το καλοκουρδισμένο σασί του Fiesta… που στρίβει όπως έρχεται. Το μπροστινό σύστημα προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση (π.χ. σε σύγκριση με ένα Suzuki Swift) με το τιμόνι να έχει ιδανικό βάρος και ακρίβεια, ενώ το ίδιο ισχύει για τον σαφέστατο 6άρι επιλογέα ταχυτήτων που έχει την ίδια κλιμάκωση με τους μικρότερους Ecoboost.
Vignale_Milano_Grigio_001
Vignale_Milano_Grigio_003
Vignale_Milano_Grigio_011
Vignale_Milano_Grigio_012
Vignale_Milano_Grigio_013
Vignale_Milano_Grigio_014
Vignale_Milano_Grigio_015
Vignale_Milano_Grigio_016
Vignale_Milano_Grigio_018
Vignale_Milano_Grigio_019
Vignale_Milano_Grigio_024
Vignale_Milano_Grigio_025
Vignale_Milano_Grigio_029
Vignale_Milano_Grigio_030
ST-Line_Deep_Impact_Blue_003
ST-Line_Deep_Impact_Blue_004
ST-Line_Deep_Impact_Blue_005
ST-Line_Deep_Impact_Blue_007
ST-Line_Deep_Impact_Blue_009
ST-Line_Deep_Impact_Blue_013
ST-Line_Deep_Impact_Blue_016
ST-Line_Deep_Impact_Blue_017
ST-Line_Deep_Impact_Blue_018
ST-Line_Deep_Impact_Blue_019
ST-Line_Deep_Impact_Blue_021
ST-Line_Deep_Impact_Blue_023
ST-Line_Deep_Impact_Blue_024
ST-Line_Deep_Impact_Blue_025
ST-Line_Deep_Impact_Blue_029
ST-Line_Deep_Impact_Blue_030
Ο πίσω άξονας βιδώνει στην εξαιρετική -από πλευράς ποιότητας και πρόσφυσης- ισπανική άσφαλτο και μόνο αν το επιδιώξεις -με μετατόπιση βάρους ή τιμονιά σε στροφή- θα ανασηκωθεί για να γλιστρήσει προοδευτικά (εννοείται με τα ηλεκτρονικά off). Ο κορυφαίος Ecoboost ξεδιπλώνει τις αρετές του κυρίως από τις μεσαίες στροφές και από εκεί και πέρα μπορείς να βρεθείς να κινείσαι και με ταχύτητες που εύκολα μπορούν να σε παρασύρουν και να ξεπεράσεις τα όρια σου.
Η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, ειδικά στην έκδοση Vignale με τον πολυτελή χαρακτήρα και τον εξοπλισμό που τα έχει σχεδόν όλα. Εξωτερικά υπάρχουν οι απαραίτητες διαφορές όπως η χρωμιωμένη μάσκα, τα προβολάκια, τον πίσω διαχύτη και τις 18άρες ζάντες νέας σχεδίασης, ενώ στο εσωτερικό το ταμπλό είναι ντυμένο στο μεγαλύτερο μέρος του με δέρμα (εκτείνεται και στις πόρτες), όπου στα καθίσματα η επένδυση έχει ένα όμορφο γεωμετρικά ανάγλυφο. Ιδιαίτερης μνείας χρίζει το κορυφαία σε ποιότητα και απόδοση ήχου ηχοσύστημα της B&O ισχύος 675 Watt!
Στην περίπτωση της ST-Line όλα είναι προσανατολισμένα στο σπορ στοιχείο και για αυτό το αμάξωμα έχει σπορ ζάντες, γρίλια και προφυλακτήρες (στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ καθίσματα, πεντάλ, «κοφτό» τιμόνι κ.α.), ενώ είναι χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά με πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων και αμορτισέρ. Κάτι που γίνεται αντιληπτό και στον δρόμο με το Fiesta να παρουσιάζει καλύτερο έλεγχο στο όριο και να δείχνει πιο στιβαρό, επισκιάζοντας σε ένα μικρό βαθμό την ποιότητα κύλισης (κάτι λογικό λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης) και ακόμη λιγότερο τον βαθμό απόσβεσης (πάντα σε σχέση με την Vignale).
Τέλος να πούμε πως οι εκδόσεις Vignale θα προσφέρονται μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα (από 17.396 ευρώ με τον Ecoboost 100), ενώ οι ST-Line θα είναι διαθέσιμες στην χώρα μας από τον Σεπτέμβριο και συνδυάζονται μόνο με τις εκδόσεις 125 και 140 ίππων (από 16.691 ευρώ, εδώ και τρίθυρο), καθώς και με τις 1.5 TDCi στα 85 και 120 άλογα.
Εδώ θα βρείτε τις τιμές πώλησης και την λίστα εξοπλισμού. Επίσης υπενθυμίζεται πως για το νέο Fiesta υπάρχει εγγύηση για 8 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα που προβλέπει το Ford Protect, καθώς και χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και αποπληρωμή σε 48 μήνες.