ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost & 1.5 TDCi [test drive]

Με βελτιωμένο σασί, ποιοτικότερο εσωτερικό και αναβαθμισμένους κινητήρες η 8η γενιά Fiesta θέτει ξανά υποψηφιότητα ως την πιο οδηγοκεντρική επιλογή στην κατηγορία…

Μπορεί να ακούγεται σαν μία ευχάριστη επανάληψη, αφού και το νέο Fiesta έρχεται να επιβεβαιώσει τον «κανόνα» της Ford που την θέλει να κατασκευάζει πρωτίστως αυτοκίνητα με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Πέραν τούτου και όπως θα δούμε παρακάτω, το νέο supermini της Ford καταφέρνει να αναδεικνύει με ένα πιο δυναμικό τρόπο τα πλεονεκτήματα της απερχόμενης γενιάς, ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί σχεδόν σε κάθε σημείο προσθέτοντας μία ποιοτικότερη νότα…

Φυσικό είναι οι άνθρωποι της Ford να υιοθετήσουν την μεταμοντέρνα τάση με ένα νέο ταμπλό. Ξεχάστε την γουστόζικη, αλλά ξεπερασμένη διάταξη με τα πολλά κουμπάκια και την μικρή οθόνη. Στο νέο Fiesta υπάρχει μία μεγάλη touch-screen (με έντονο κοντράστ για καλύτερη απεικόνιση ακόμη και στο πιο λαμπερό φως) με διαγώνιο 8,0’’ στις top εκδόσεις (οι πιο βασικές έχουν 4,2’’ και 6,5’’), η οποία χάσκει βολικά στο μέσο του ταμπλό και πλαισιώνεται από μία σειρά από τους βασικούς διακόπτες ώστε ο χειρισμός της να είναι ακόμη πιο εύκολος. Εννοείται πως το SYNC 3 προσφέρει πλήρη διασύνδεση και υποστήριξη διαφόρων app από smartphone.

Από εκεί και πέρα υπάρχει αναλογικός πίνακας οργάνων όπου περιλαμβάνει μία οθόνη 4,2’’ με τις πολλές πληροφορίες που δίνει το trip computer, ενώ ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού το τιμόνι είναι κοφτό για σπορ αίσθηση. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς πολύ πιο ανώτερη από του προηγούμενου Fiesta, με καλό φινίρισμα ακόμη και εκεί που υπάρχει σκληρό πλαστικό (στις πλουσιότερες εκδόσεις το ταμπλό είναι ντυμένο στο μεγαλύτερο μέρος του με μαλακά υλικά, υπάρχει μέχρι και ηχοσύστημα της B&O ισχύος 675 Watt με subwoofer!).

Μιλώντας με νούμερα και πάντοτε σε σχέση με το προηγούμενο Fiesta, το νέο διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του μιας και είναι 7,1 εκατοστά μακρύτερο και κατά 1,3 εκατοστά φαρδύτερο, όταν το μεταξόνιο έχει αυξηθεί ελαφρώς στα 2,49 μέτρα (+ 4 χλστ.) για να εξασφαλίσει 1,6 εκ. περισσότερο χώρο για τα γόνατα. Οι οδηγός και συνοδηγός θα βολευτούν άνετα στα ανατομική καθίσματα. Όσο για τους πίσω οι χώροι κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο και μόνο όταν υπάρχει οδηγός αναστήματος περίπου 1,85 μέτρων θα ακούσετε τον πίσω να παραπονεθεί για την απόσταση για τα γόνατα του (επίσης ο αέρας για τα κεφάλια είναι επαρκής). Θα έλεγα πως οι χώροι είναι λίγο μικρότεροι σε σχέση με εκείνων ενός Renault Clio, Nissan Micra ή Citroen C3 (ενδεικτικά τα πορτμπαγκάζ κυμαίνονται όλα περίπου στα 300 λίτρα όταν του Ford είναι στα 292) και μικρότεροι από εκείνους ενός Seat Ibiza (με 355 λίτρα). Ωστόσο, το Fiesta διαθέτει όπως θα δούμε παρακάτω ένα ισορροπημένο σύνολο που πέρα του οδηγικού του ταλέντου, δελεάζει και με τον πλούσιο εξοπλισμό του από την βασική έκδοση…

Περνώντας λίγο στα τεχνικά, η βάση για ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο δεν είναι άλλη από ένα δύσκαμπτο πλαίσιο και το εξελιγμένο του νέου Fiesta έχει κατασκευαστεί κάνοντας χρήση 36% περισσότερου χάλυβα βορίου σε κομβικά σημεία, ενώ υπάρχει και νέα μέθοδος συγκόλλησης των στοιχείων. Ειδικά διαμορφωμένα πλαστικά καλύμματα έχουν τοποθετηθεί κάτω από τον κινητήρα, την καμπίνα, ακόμα και τον ημιάκαμπτο άξονα με ειδικές αεροδυναμικές αυλακώσεις με σκοπό να μειώνουν και να απορροφούν τους αεροδυναμικούς θορύβους. Σύμφωνα με την Ford οι νέες αναρτήσεις προσφέρουν +10% καλύτερη πλευρική πρόσφυση (με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control που επιβραδύνει στην στροφή τους εσωτερικούς τροχούς), ενώ μπροστά υπάρχουν πιο στιβαρά ψαλίδια βάσης και μεγαλύτερη κοίλη αντιστρεπτική. Στην πίσω διάταξη τα σημεία σύνδεσης με το πλαίσιο είναι πιο στιβαρά έως 15%, ενώ το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 30 χλστ., το πίσω κατά 10 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 4 χλστ. Παράλληλα ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί από το 0,33 στο 0,286.

photos: gkaragiorgakis

Τώρα, πως μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Σε ένα πολύ καλύτερο Fiesta που με τα τωρινά δεδομένα το αναδεικνύουν ως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά μοντέλο στην κατηγορία του. Καταρχήν, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και φιλτράρει με ένα γεμάτο τουλάχιστον ικανοποιητικό τρόπο της ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η αποτελεσματικότητά της είναι εφάμιλλη του Nissan Micra με παρόμοια ποιότητα κύλισης, ενώ πολύ θετική είναι η πληροφόρηση του τιμονιού (μία ανεπαίσθητη χαλαρότητα γύρω από την ευθεία την συνηθίζεις και βελτιώνεται όσο ανεβαίνει η ταχύτητα) και τον ακριβέστατο επιλογέα ταχυτήτων που σε κάθε περίπτωση είναι πλέον 6άρης (εκτός της ατμοσφαιρικής έκδοσης). Εδώ να υπογραμμίσουμε την αισθητή αποτελεσματικότητα των νέων σαιλεντμπλοκ που απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες το οδοστρώματος και σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη αντιστρεπτική ράβδο του ημιάκαμπτου άξονα μειώνουν τους κραδασμούς σε σαμαράκια και το θόρυβο που μεταφέρεται από το δρόμο στην καμπίνα. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα (πίσω δισκόφρενα τοποθετούνται σε εκδόσεις ισχύος άνω των 100 ίππων) με καλή αίσθηση του πεντάλ.

Σχετικά με την γκάμα των κινητήρων υπάρχει μία νέα προσθήκη στα 1.100 κ.εκ. που συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο και αποδίδει 85 ίππους (από 13.586€ το πεντάθυρο). Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι γνωστές επίσης τρικύλινδρες αλλά turbo εκδόσεις 1.0 Ecoboost με 100, 125 και 140 ίππους, ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο 1.5 TDCi με 85 και 120 ίππους. Αξιοσημείωτο είναι πως οι εκδόσεις 1.0 Ecoboost με τα 100 άλογα και 1.5 TDCi με τα 85 άλογα διαθέτουν Active Grille Shutter, ενώ όλες οι άλλες εκδόσεις start-stop και μπουτόν Eco για μικρότερη κατανάλωση (προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και την απόκριση γκαζιού).

Τώρα, στον δρόμο ο 1.0 Ecoboost παρουσιάζει την πολύ καλή εικόνα που τον διακρίνει κάτω από το καπό κάθε μοντέλου της Ford. Η ροπάτη λειτουργία του κρύβει τα λίγα κυβικά του και γενικότερα οι ρεπρίζ που προσφέρει φτάνουν και περισσεύουν και μόνο αν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις θα χρειαστεί να προσανατολιστείτε σε κάτι ισχυρότερο. Η λειτουργία του είναι στρωτή και ζωντανή, ενώ όπως και στο παρελθόν αν δεν τον πιέσεις μπορείς εύκολα να δεις μία μεικτή κατανάλωση στα 7 λίτρα/100 χλμ., η οποία χάρη στο νέο κιβώτιο της Getrag με την σχετικά μακριά 6η πέφτει ακόμη περισσότερο (περίπου στα 6,5, εδώ παίζει ρόλο και η καλύτερη αεροδυναμική).

Και αν θέλετε ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου υπάρχει η ντίζελ των 120 ίππων που δοκιμάσαμε καταγράφοντας μία κατανάλωση περίπου στα 5,5 λίτρα (με λίγο προσοχή πέφτει και κάτω από τα 5, εννοείται πως το 85άρι Fiesta θα είναι ακόμη πιο οικονομικό). Εδώ η δύναμη είναι σαφώς πιο αισθητή τόσο από το χαμηλότερο σε σ.α.λ. ντίζελ τράβηγμα, όσο και από τα περισσότερα άλογα που προσφέρουν σαφώς πιο γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει. Αξιοσημείωτη είναι πολύ καλή δουλειά που έχουν κάμει οι άνθρωποι της Ford στον τομέα της ηχομόνωσης.

Φτάνοντας στο ισχυρό σημείο του Fiesta, αυτό δεν είναι άλλο από τον τρόπο που κινείται σε σβέλτη οδήγηση με την ανάρτηση να λειτουργεί υποδειγματικά. Ακόμη και με λάθος γραμμή το μπροστινό μέρος παρουσιάζει μία ελεγχόμενη και την μικρότερη τάση στην κατηγορία για υποστροφή, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, ενώ ο πίσω άξονας θα κλονιστεί προοδευτικά και ευχάριστα μόνο αν αφήσεις απότομα το γκάζι ή το επιδιώξεις με μετατόπιση βάρους (τιμονιά). Αυτά κοντά στο όριο αποδίδοντας τα εύσημα μας για την εξαιρετικά καλοστημένη ανάρτηση…

Συμπερασματικά το νέο Fiesta παρόλο που δεν είναι το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας παραμένει το πιο οδηγοκεντρικό και ευχάριστο οδηγικά. Οι τιμές πώλησης (όλες αφορούν σε 5-θυρες εκδόσεις, εδώ μπορείτε να δείτε τις εκδόσεις εξοπλισμού) αντισταθμίζονται από τον υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες αιχμής (ενδεικτικά η βασική έκδοση Trend περιλαμβάνει υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας LKA, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα LDW, αυτόματους προβολείς, ηχοσύστημα με SYNC έγχρωμη οθόνη 4,2’’ κ.α.). Στα συν θα πρέπει να συνυπολογίσετε την εγγύηση για 8 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα που προβλέπει το Ford Protect, ενώ υπάρχει χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και αποπληρωμή σε 48 μήνες.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 PS (5-door) Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS  (5-door)
Κυβισμός 999 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 6.000 rpm  88 kW (120PS) / 3.500 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.000 rpm 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,3 / 3,6 lt/100 km 3,9 / 3,5 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600 km 736 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km 89 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Premacy 3, 195/55 R16 Michelin Premacy 3, 195/55 R16 
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.040 x 1.735 x 1.476 mm 4.040 x 1.735 x 1.476 mm 
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.476 mm 1.513/1.476 mm 
Μεταξόνιο 2.493 mm 2.493 mm 
Χώρος αποσκευών 303-984 lt 303-984 lt 
Απόβαρο 1.144 kg 1.188 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 14.804€ (από 17.206€ με τα 125 PS)

από 17.395€ (από 15.184€ με τα 85 PS)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!