Μία κόντρα μεταξύ δύο εκ των κορυφαίων μοντέλων στη μικρομεσαία κατηγορία. Στην κατηγορία του 1.0 λίτρου έχουμε ξεκάθαρο νικητή. Μάθετε ποιον…
Πάμε κατευθείαν στο ψητό· από τη μία έχουμε το πιο ολοκληρωμένο Golf μέχρι στιγμής, με ηλεκτρονικούς πίνακες οργάνων, άφθονα ηλεκτρονικά και έναν -ώριμο τεχνολογικά- turbo κινητήρα του ενός λίτρου. Από την άλλη, η άρτι αφιχθείσα, δέκατη γενιά του Civic, με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις, εξίσου πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, το πρώτο 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της εταιρίας, αλλά και με ένα σαφώς πιο μπριόζο οδηγικά χαρακτήρα.
Η ίδια συνταγή, συντηρητική κομψότητα vs άκρατος δυναμισμός απαντάται και στα εσωτερικά των δύο οχημάτων. Στην πλούσια έκδοση του Golf, που είχαμε στα χέρια μας συναντάμε, όπως προείπαμε, το νέο, ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων του ομίλου, καθώς και το τελευταίο Infotainment, με οθόνη 8 ιντσών, που με τις εφαρμογές τους αναδύουν μία έντονη τεχνολογική ολοκλήρωση. Αν συνυπολογίζει κανείς τα προσεγμένα και ποιοτικά υλικά, την πολύ καλή εργονομία, καθώς και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά που δρουν στο υπόβαθρο, κάνοντας πιο εύκολη και ασφαλή τη ζωή των επιβατών, το τελικό αποτέλεσμα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Και το Civic όμως, δεν πάει πίσω. Διαθέτει έναν επίσης ηλεκτρονικό -πλην όμως όχι τόσο εντυπωσιακό- πίνακα οργάνων, ένα σύγχρονο infotainment με μεγάλη οθόνη αφής (αλλά ελαφρά πιο δύσχρηστό, σε σχέση με αυτό του Golf), πολύ καλά υλικά και ένα αντίστοιχα υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει από κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα, μέχρι συστήματα αναγνώρισης εμποδίων και αποφυγής σύγκρουσης. Παράλληλα, χάρη στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και στο ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο, εξασφαλίζει ελαφρά μεγαλύτερους χώρους, ώστε οι πίσω επιβάτες να ταξιδεύουν με μεγαλύτερη άνεση. Αντίστοιχα, προσφέρει ένα σαφώς μεγαλύτερο, κατά 100 σχεδόν λίτρα, διαμέρισμα αποσκευών.
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (32)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (35)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (24)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (15)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (28)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (16)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (50)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (9)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (54)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (10)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (52)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (12)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (56)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (8)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (41)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (4)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (39)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (2)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (1)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (18)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (23)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (36)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (33)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (34)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (37)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (43)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (5)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (44)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (6)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (49)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (46)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (7)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (57)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (14)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (30)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (31)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (27)
Honda Civic vs VW Golf caroto test drive 2017 (22)
photos: nmarinopoulos
Αναφορικά με τους κινητήρες, στο βασικό στοιχείο της πολιτισμένης λειτουργίας, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ισοβαθμία. Αμφότερα τα σύνολα έχουν σχεδόν εξαλείψει τους κραδασμούς, ενώ διατηρούν μία μειωμένη ηχητική υπογραφή. Αντίστοιχα, διατηρούν ικανά αποθέματα ροπής, από τις χαμηλές ταχύτητες, με το Honda όμως να έχει το πάνω χέρι σε αυτό τον τομέα. Ο 3-κύλινδρος κινητήρας των Ιαπώνων δεν είναι απλά πιο δυνατός αλλά δείχνει να έχει παντού περισσότερο νεύρο, αποτελώντας, συνολικά, ένα πιο ευχάριστο στη συμπεριφορά του σύνολο.
Περνώντας τώρα στην οδική συμπεριφορά, εδώ η πρόταση της Honda δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Διαθέτοντας πιο σφιχτές αναρτήσεις, εξασφαλίζει πολύ μικρότερες κλίσεις στις στροφές, προσφέρει περισσότερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού και, γενικά, η φιλοσοφία του είναι πιο σπορτίφ. Σε όσους αρέσει η οδήγηση, η διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων είναι πραγματικά μεγάλη και δίχως να επισκιάζεται ο τομέας της άνεσης… Για να μην αδικούμε όμως και το Golf, δεν παύει να είναι ένα από τα πιο ουδέτερα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης -ίσως οριακά καλύτερη του Civic- αναρτήσεις που απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και, γενικότερα, μία καλή, απροβλημάτιστη, συμπεριφορά…
Εν κατακλείδι, στην «κόντρα» δυο αντικειμενικά καλών αυτοκινήτων, με παραπλήσιο κόστος κτήσης, το Civic είναι αυτό που επικρατεί. Έχει καλύτερους χώρους, είναι εξίσου ασφαλές και σαφώς πιο δυνατό και ευχάριστο οδηγικά. Το Golf, από την άλλη, συνεχίζει να αποτελεί μία παραδοσιακή αξία, με το δικό του, σταθερό κοινό, που επιζητά την ποιότητα, χωρίς να το ενδιαφέρει ο δυναμισμός.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Honda Civic 1.0 VTEC Turbo | VW Golf 1.0 TSI 110PS DSG7 | ||
Κυβισμός | 988 cc | 999 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 73,0×78,7 mm | 74,5×76,4 mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | ||
Ισχύς | 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm | 81 kW (110 PS) / 5.000-5.500 rpm | ||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 2.250 rpm | 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm | ||
Τροφοδοσία | άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | 9,9 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 203 km/h | 196 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,4 lt/100 km | 7,1 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,4 / 5,1 / 4,4 lt/100 km | 5,6 / 4,7 / 4,2 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 46 lt | 50 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 621 km | 704 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 117 g/km | 107 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | Αυτόματο 7 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 3, 235/45 R17 | Bridgestone Turanza T001, 225/45 R17 | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.518×1.799×1.434 mm | 4.258×1.790×1.452 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.537/1.565 mm | 1.549/1.521 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.697 mm | 2.620 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 478-1.267 lt | 380-1.270 lt | ||
Απόβαρο | 1.350 kg | 1.270 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού |
από 20.650€ |
από 21.900€ |