SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo vs Volkswagen Golf 1.0 TSI [test drive]

Μία κόντρα μεταξύ δύο εκ των κορυφαίων μοντέλων στη μικρομεσαία κατηγορία. Στην κατηγορία του 1.0 λίτρου έχουμε ξεκάθαρο νικητή. Μάθετε ποιον…

Πάμε κατευθείαν στο ψητό· από τη μία έχουμε το πιο ολοκληρωμένο Golf μέχρι στιγμής, με ηλεκτρονικούς πίνακες οργάνων, άφθονα ηλεκτρονικά και έναν -ώριμο τεχνολογικά- turbo κινητήρα του ενός λίτρου. Από την άλλη, η άρτι αφιχθείσα, δέκατη γενιά του Civic, με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις, εξίσου πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, το πρώτο 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της εταιρίας, αλλά και με ένα σαφώς πιο μπριόζο οδηγικά χαρακτήρα.

Αν μπει κανείς στη λογική να κάνει μία ολοκληρωμένη σύγκριση, γρήγορα θα διαπιστώσει ότι τα δύο αυτά μοντέλα έχουν αρκετές ομοιότητες, όπως επίσης και πολλές διαφορές. Πάρτε για παράδειγμα το σχεδιασμό. Για μεν τη Volkswagen, τα τελευταία, πολλά, χρόνια διατηρεί την ίδια κεντρική φιλοσοφία, με μικροαλλαγές ανά γενιά, που δίνουν ένα σύγχρονο μεν οπτικό αποτέλεσμα, γνώριμο στο μάτι αλλά και κάπως συντηρητικό. Οι σχεδιαστές της Honda, από την άλλη, φτάνουν στο σημείο της υπερβολής, προσφέροντας ένα ιδιαίτερα δυναμικό αμάξωμα που ακόμα και σταθμευμένο δείχνει φρέσκο και ζωντανό, ενέχει όμως τον κίνδυνο να χαρακτηριστεί ακραίο από ορισμένους.

Η ίδια συνταγή, συντηρητική κομψότητα vs άκρατος δυναμισμός απαντάται και στα εσωτερικά των δύο οχημάτων. Στην πλούσια έκδοση του Golf, που είχαμε στα χέρια μας συναντάμε, όπως προείπαμε, το νέο, ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων του ομίλου, καθώς και το τελευταίο Infotainment, με οθόνη 8 ιντσών, που με τις εφαρμογές τους αναδύουν μία έντονη τεχνολογική ολοκλήρωση. Αν συνυπολογίζει κανείς τα προσεγμένα και ποιοτικά υλικά, την πολύ καλή εργονομία, καθώς και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά που δρουν στο υπόβαθρο, κάνοντας πιο εύκολη και ασφαλή τη ζωή των επιβατών, το τελικό αποτέλεσμα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Και το Civic όμως, δεν πάει πίσω. Διαθέτει έναν επίσης ηλεκτρονικό -πλην όμως όχι τόσο εντυπωσιακό- πίνακα οργάνων, ένα σύγχρονο infotainment με μεγάλη οθόνη αφής (αλλά ελαφρά πιο δύσχρηστό, σε σχέση με αυτό του Golf), πολύ καλά υλικά και ένα αντίστοιχα υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει από κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα, μέχρι συστήματα αναγνώρισης εμποδίων και αποφυγής σύγκρουσης. Παράλληλα, χάρη στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και στο ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο, εξασφαλίζει ελαφρά μεγαλύτερους χώρους, ώστε οι πίσω επιβάτες να ταξιδεύουν με μεγαλύτερη άνεση. Αντίστοιχα, προσφέρει ένα σαφώς μεγαλύτερο, κατά 100 σχεδόν λίτρα, διαμέρισμα αποσκευών.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τους κινητήρες, στο βασικό στοιχείο της πολιτισμένης λειτουργίας, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ισοβαθμία. Αμφότερα τα σύνολα έχουν σχεδόν εξαλείψει τους κραδασμούς, ενώ διατηρούν μία μειωμένη ηχητική υπογραφή. Αντίστοιχα, διατηρούν ικανά αποθέματα ροπής, από τις χαμηλές ταχύτητες, με το Honda όμως να έχει το πάνω χέρι σε αυτό τον τομέα. Ο 3-κύλινδρος κινητήρας των Ιαπώνων δεν είναι απλά πιο δυνατός αλλά δείχνει να έχει παντού περισσότερο νεύρο, αποτελώντας, συνολικά, ένα πιο ευχάριστο στη συμπεριφορά του σύνολο.

Από άποψης κατανάλωσης, το Golf παίρνει ένα ελαφρύ προβάδισμα, ενώ χάρη στο εφτάρι DSG με το οποίο εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής, είναι και λίγο πιο άνετο στα σταμάτα/ ξεκίνα της κίνησης στην πόλη. Στον αντίποδα, το εξάρι μηχανικό κιβώτιο του Civic έχει καλή κλιμάκωση και έναν εξαιρετικό σε αίσθηση και διαδρομές επιλογέα.

Περνώντας τώρα στην οδική συμπεριφορά, εδώ η πρόταση της Honda δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Διαθέτοντας πιο σφιχτές αναρτήσεις, εξασφαλίζει πολύ μικρότερες κλίσεις στις στροφές, προσφέρει περισσότερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού και, γενικά, η φιλοσοφία του είναι πιο σπορτίφ. Σε όσους αρέσει η οδήγηση, η διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων είναι πραγματικά μεγάλη και δίχως να επισκιάζεται ο τομέας της άνεσης… Για να μην αδικούμε όμως και το Golf, δεν παύει να είναι ένα από τα πιο ουδέτερα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης -ίσως οριακά καλύτερη του Civic- αναρτήσεις που απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και, γενικότερα, μία καλή, απροβλημάτιστη, συμπεριφορά…

Εν κατακλείδι, στην «κόντρα» δυο αντικειμενικά καλών αυτοκινήτων, με παραπλήσιο κόστος κτήσης, το Civic είναι αυτό που επικρατεί. Έχει καλύτερους χώρους, είναι εξίσου ασφαλές και σαφώς πιο δυνατό και ευχάριστο οδηγικά. Το Golf, από την άλλη, συνεχίζει να αποτελεί μία παραδοσιακή αξία, με το δικό του, σταθερό κοινό, που επιζητά την ποιότητα, χωρίς να το ενδιαφέρει ο δυναμισμός.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Civic 1.0 VTEC Turbo   VW Golf 1.0 TSI 110PS DSG7
Κυβισμός 988 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0×78,7 mm 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος  εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm 81 kW (110 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.250 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km 7,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,4 / 5,1 / 4,4 lt/100 km 5,6 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 621 km 704 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 235/45 R17 Bridgestone Turanza T001, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.518×1.799×1.434 mm 4.258×1.790×1.452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.537/1.565 mm 1.549/1.521 mm
Μεταξόνιο 2.697 mm 2.620 mm
Χώρος αποσκευών 478-1.267 lt 380-1.270 lt
Απόβαρο 1.350 kg 1.270 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 20.650€

από 21.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Μια μικρή διόρθωση..Στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών αναφέρεται,λανθασμένα,οτι το Civic έχει πίσω ημιάκαμπτο άξονα ενώ διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους.Ευχαριστώ.

  2. Από ότι γνωρίζω το χιλιάρι το GOLF πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα και όχι πολλαπλών συνδέσμων!!
    Εμφανισιακά μέσα- έξω το CIVIC είναι πολύ πιο όμορφο και ενδιαφέρον από το πλέον βαρετό GOLF..

    1. Έχετε απόλυτο δίκιο, στη συγκεκριμένη έκδοση το Golf διαθέτει πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ευχαριστούμε για την παρατήρηση. Όσο για την εμφάνιση, παρότι η αισθητική είναι υποκειμενικιή, δεν θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο…

      1. Το σχόλιο για την ανάρτηση δεν ήταν για να κερδίσω το ευχαριστώ,απλά το είδα και είπα να το αναφέρω!!
        Όσο για την εμφάνιση , όντως είναι υποκειμενική , αλλά πιστεύω πως όσο πιο πολύ το βλέπεις τόσο πιο όμορφο και ξεχωριστό γίνεται, η μοναδική παραφωνία για εμένα είναι οι πίσω ψευτο-αεραγωγοί ( θα μπορούσαν να είναι περίπου σαν του σεντάν) , η εμπρός όψη δεν νομίζω να έχει αντίπαλο, χαμηλή, φαρδιά και άκρως δυναμική…Πάντως όταν το πρωτοείδα σε φωτογραφίες από το διαδίκτυο ήμουν όπως οι περισσότεροι, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ…μέχρι που το είδα από κοντά, το οδήγησα και το είδα να κυκλοφορεί “ανάμεσά μας” .. τώρα προσπαθώ να βάλω τα οικονομικά σε μια τάξη για να το αποκτήσω! Το “ταπεινό” χιλιάρι βεβαίως το οποίο παρά το βάρος του επιταχύνει δυνατά σε κάθε περίπτωση, το 0-100 δεν με ενδιαφέρει, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι πιο σημαντικές και εκεί δεν υστερεί…
        Αναφορικά πάντως με το μοτέρ, επειδή κάποιοι γκρινιάζουν για θέματα αξιοπιστίας μιας και όλα τα χιλιάρια είναι ιδιαίτερα πιεσμένα, σε μια πιο αναλυτική παρουσίαση που διάβασα για όλους τους τομείς του αμαξιού, τρομερή εντύπωση μου έκανε η κατασκευή του κινητήρα και το πόσο πολύ το έψαξαν και τι δουλειά έκαναν ώστε ο κινητήρας τους να έχει εφάμιλλη αξιοπιστία με το όνομα της HONDA…
        Σας κούρασα..ευχαριστώ για τον χρόνο και καλημέρα σας!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!