Το υπουργείο μεταφορών στην Γερμανία υποστηρίζει πως η αγορά ενός ντίζελ δεν είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον απ΄ ότι η απόκτηση ενός σύγχρονου βενζινοκίνητου…
Το μέλλον μπορεί να ανήκει στην ηλεκτροκίνηση αλλά για τώρα αυτό που απασχολεί τους κατασκευαστές και περισσότερο τις αγορές (θα έλεγα και τις προεκλογικές ατζέντες) είναι το παρόν και η κατακραυγή για τους πετρελαιοκινητήρες (αν δεν υπήρχε το dieselgate μήπως δεν θα μιλούσαμε για αυτό καν;). Και έρχεται το γερμανικό υπουργείο να καταθέσει πως πέρυσι ο μέσος όρος των ντίζελ που πωλήθηκαν πέρυσι (προφανώς στην εκεί αγορά) είχαν εκπομπή 128 γρ./χλμ. όταν ο μέσος όρος των βενζίνης ήταν στα 129 γρ./χλμ. (αν ισχύει κάτι τέτοιο).
«Είναι ένας μύθος πως τα ντίζελ βοηθούν στην προστασία του κλίματος» λέει ο Stephan Kuehn, ειδικός στα μέσα μεταφορά και εκπρόσωπος των Greens, στις εφημερίδες του Funke. Από την άλλη, υπάρχει και ο αντίλογος που μπορεί να πει πως είναι ένας μύθος πως τα βενζινοκίνητα ή ακόμη και τα ηλεκτροκίνητα είναι πιο φιλικά (προφανώς ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου) από την στιγμή που το συντριπτικό ποσοστό παραγωγής δεν γίνεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας… Όσοι λένε ή γράφουν (ειδικά στην Ελλάδα) πως το ντίζελ είναι «βρώμικο, ανθυγιεινό και κακό γενικότερα» ή πως «το ντίζελ πέθανε», είμαι σίγουρος πως για τις μετακινήσεις τους θα προτιμούσαν ένα φουλαρισμένο πετρελαιοκίνητο παρά ένα βενζινοκίνητο. Και θα πρέπει να νιώθουν ανακουφισμένοι αφού οι κατασκευαστές συνεχίζουν να βγάζουν νέους πετρελαιοκινητήρες που θα βαστήξουν μέχρι το 2025. Ξέρετε, εκείνο το προφητικό έτος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν κάνει ένα μεγάλο booming και θα είναι φτηνότερα ακόμη και από συμβατικά βενζινοκίνητα. Μακάρι, εσείς τι λέτε;