H γερμανική εταιρία ανακοίνωσε τη νέα γενιά κινητήρων που ουσιαστικά κάνει downsizing από τους δίλιτρους και θα τοποθετείται στις C-Class και Ε-Class από τα τέλη του 2018.
O νέος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM654 που εισάχθηκε το 2016 θα συνεχίσει σε ένα νέο κεφάλαιο με λιγότερα κυβικά. Ο νέος 1.6 που παρουσιάστηκε στο τεχνολογικό συμπόσιο της Βιέννης είναι της Mercedes και ουσιαστικά θα αντικαταστήσει εκείνον της Renault (ο 1.5 θα περιοριστεί στα κόμπακτ προσθιοκίνητα).
Αξιοσημείωτο είναι πως για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα με μπλοκ από αλουμίνιο και έμβολα από ατσάλι χρησιμοποιείται μία ειδικά διαδικασία (η Conicshape) με ειδική λείανση στο εσωτερικό των κυλίνδρων και με ελαφρώς αυξημένη διάμετρο προς τα κάτω για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Κάτι πολύ ενδιαφέρον που θα «καροτίσουμε» με τις πρώτες αναλυτικές πληροφορίες.
Από την άλλη, μπορεί να ακουστούμε λίγο κακοί αλλά πραγματικά όσοι «ειδικοί» έγραφαν για το τέλος της πετρελαιοκίνησης θα πρέπει να νιώθουν πολύ άβολα. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι κατασκευαστές που παρουσιάζουν συνεχώς diesel. Και αν ισχύσουν τα περί νέου καταλυτικού συστήματος της Bosch, τότε έχει να πέσει πολύ γέλιο γύρω από τον πρόωρο θάνατο των ντίζελ.