H Volkswagen και γενικότερα το γκρουπ ετοιμάζει μια σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την επόμενη πενταετία…
Πριν από μερικές μέρες ταξίδεψα για λογαριασμό του περιοδικού Car&Driver μέχρι το τεχνολογικό κέντρο της Volkswagen στην Δρέσδη για την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας MEB. Κάτι πολύ ενδιαφέρον αφού πάνω σε αυτή θα βασιστούν σχεδόν όλα τα πρώτης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα δούμε με τα σήματα της VW, Skoda, Seat και Audi.
Στην βασική έκδοση η αυτονομία θα βρίσκεται πάνω από τα 300 χιλιόμετρα, στην μεσαία έκδοση πάνω από τα 400, ενώ θα υπάρχει και μία top που ίσως να έχει βαρύτητα στις επιδόσεις ως το πρώτο ηλεκτρικό R. Πέρα από τη βασική πισωκίνητη έκδοση η πλατφόρμα MEB επιτρέπει την τοποθέτηση ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα μπροστά για τετρακίνηση.
Κλείνοντας όλα αυτά που κατά καιρούς έχουμε γράψει για τα I.D. και που μπορείτε να διαβάσετε και στο αναλυτικό μου άρθρο στο Car&Driver θα ήθελα να σταθώ στο σημείο που οι ειδικοί μας μίλησαν για τις μπαταρίες. Πρόκειται για μία τυποποιημένη κάσα όπου εκεί θα τοποθετούνται τα πρισματικά στοιχεία κολλημένα με μία ειδική πάστα και στερεωμένα με νεύρα που λειτουργούν και σαν ψύκτρες. Φυσικά θα υπάρχει μονάδα ελέγχου θερμοκρασίας και σύστημα ψύξης.
Εντύπωση μου προκάλεσε πάντως ένα σχεδιάγραμμα με την πρόοδο των μπαταριών που παρουσίασαν οι ειδικοί της Volkswagen. Όπως θα δείτε η εξέλιξη από το 2014 μέχρι το 2016 είναι πολύ σημαντική φτάνοντας μέχρι το 2020 όπου οι μπαταρίες θα είναι αρκετά ελαφρύτερες. Ταυτόχρονα οι μπαταρίες έχουν μικρότερο όγκο, κάτι που σημαίνει πως σε κάσα μπορούν να χωρέσουν περισσότερες.