Μετά από 2 δεκαετίες, η Suzuki έβγαλε ένα από τα ικανότερα off roader της αγοράς. Και μία παγίδα, παράλληλα, για όσους δεν προσέξουν…
Πριν από πολλά χρόνια, η ελληνική έκδοση του Autocar ανέφερε -εμπνευσμένα- για το τότε Wrangler πως «δεν το σταματά τίποτα, εκτός από την άσφαλτο»! Εν έτει 2018, η ίδια κουβέντα θα μπορούσε να αποδοθεί και στο ολοκαίνουριο Suzuki Jimny. Ένα μοντέλο 100% off road, που η σχέση του με το οδόστρωμα περιορίζεται σε μερικά σύγχρονα ηλεκτρονικά αποφυγής σύγκρουσης και ένα όμορφο και πρακτικό infotainment. Προτού όμως μας παρεξηγήσει κανείς, ας παραθέσουμε μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Πρόκειται για ένα μοντέλο με σοκαριστικά μικρούς προβόλους και 211 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Φυσικά το πλαίσιο είναι το παραδοσιακό τύπου σκάλας, οι αναρτήσεις έχουν μεγάλες διαδρομές, ενώ αποτελούνται από άκαμπτους άξονες, τόσο πίσω όσο και εμπρός. Τα ελαστικά του είναι off road με πολύ υψηλό προφίλ (195/80!). Το σύστημα τετρακίνησης υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει την κίνηση πίσω. Μέσω ενός μοχλού, ωστόσο, εμπλέκει την τετρακίνηση, καθώς και τα κοντά. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, είναι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια.
Από την εξωτερική εμφάνιση, όμως, μέχρι την πρακτικότητα, η απόσταση είναι μεγάλη. Το νέο Jimny έχει σχεδιαστεί ως ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα. Δεν έχει σχέση με SUV και λοιπά on-off, που κατακλύζουν τους δρόμους. Εαυτό σημαίνει πως αν το θέλετε για τα βουνά, με το χέρι στην καρδιά δεν θα βρείτε κάτι καλύτερο κάτω από τα 40-50.000 ευρώ! Εάν πάλι η καθημερινότητά σας περιστρέφεται γύρω από το Παγκράτι, αφήστε το καλύτερα…
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (3)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (5)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (30)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (12)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (11)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (28)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (10)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (16)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (17)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (18)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (21)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (23)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (39)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (36)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (35)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (25)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (26)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (13)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (15)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (38)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (41)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (24)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (43)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (27)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (33)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (34)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (4)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (1)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (7)
Suzuki Jimny caroto test drive 2019 (9)
photos: nmarinopoulos
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα επιβεβαιώνει κανείς τα όσα, μέχρι στιγμής, διαβάσατε. Ο κινητήρας του είναι αρκετά τραχύς και θορυβώδης, με ισχύ που δεν θα εντυπωσιάσει. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το γεγονός ότι η Suzuki αποφεύγει να αναγράψει το 0-100 χλμ./ώρα. Αυτό που θα εντυπωσιάσει είναι η ροπή του, που υπάρχει άφθονη από το ρελαντί και πραγματικά βοηθά τα μέγιστα εκτός δρόμου. Το κιβώτιο, με τη σειρά του, είναι πολύ κοντό. Σε βαθμό που μπορεί κανείς να κινηθεί άνετα χρησιμοποιώντας μόνο τις δύο από τις πέντε σχέσεις. Τη δευτέρα και την πέμπτη.
Εκτός δρόμου τώρα, στο στοιχείο του, τα πράγματα αντιστρέφονται. Βράχια και νεροφαγώματα που λες ότι δύσκολα ξεπερνιούνται, στην πράξη αποτελούν βούτυρο για το ψωμί του νέου Jimny. Μεγάλες λακκούβες με σχετική ταχύτητα, που υπό φυσιολογικές συνθήκες ένα SUV θα άφηνε εκεί τα ψαλίδια του, έχουν επίδραση μόνο στον οδηγό, που παλεύει να κρατηθεί στη θέση του. Γενικά, ανωφέρειες, κατωφέρειες και κάθε λογής κακοτράχαλο έδαφος, δεν στέκονται αρκετά να το πτοήσουν. Το σύστημα τετρακίνησης είναι πολύ καλό και δείχνει να αντέχει σε αρκετό ζόρι.
Εν κατακλείδι, το νέο Jimny είναι αυτό ακριβώς που θα περίμενε κανείς κοιτώντας πίσω, την ιστορία του μοντέλου. Ίσως και κάτι καλύτερο. Για τα χρήματα που ζητάει, δεν υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα που να μπορεί να σταθεί απέναντι, εκτός δρόμου. Εάν, λοιπόν, είσαστε φίλος του off road και αποζητάτε μία μεγάλη δόση αγνής χαρντκορίλας, με έντονες τις μνήμες των παραδοσιακών 4Χ4, μην ψάχνετε άλλο. Η κουβέντα τελειώνει εδώ.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI
Suzuki Jimny 1.5 VVT – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.462 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,0 x 85,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός διαμήκης/ Τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 75 kW (102 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 130 Nm (27,0 kgm) / 4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | – | |||
Τελική ταχύτητα | 145 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,7 / 6,8 / 6,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 40 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 470 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 154 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Κατ’ επιλογήν τετρακίνηση | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Άκαμπτος άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια / Άκαμπτος άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Dueler H-T, 195/80 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.480×1.645×1.720 mm | |||
Μετατρόχιο Off road γωνίες Απόσταση από το έδαφος |
1.395/1.405 mm (εμπρός/πίσω) Πρόσβασης 37,0, Διαφυγής 49,0, Ράμπας 28,0 μοίρες 211 mm |
|||
Μεταξόνιο | 2.250 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 85-830 lt | |||
Απόβαρο | 1.090 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.270€ |