ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Jimny 1.5 VVT [test drive]

Μετά από 2 δεκαετίες, η Suzuki έβγαλε ένα από τα ικανότερα off roader της αγοράς. Και μία παγίδα, παράλληλα, για όσους δεν προσέξουν…

Πριν από πολλά χρόνια, η ελληνική έκδοση του Autocar ανέφερε -εμπνευσμένα- για το τότε Wrangler πως «δεν το σταματά τίποτα, εκτός από την άσφαλτο»! Εν έτει 2018, η ίδια κουβέντα θα μπορούσε να αποδοθεί και στο ολοκαίνουριο Suzuki Jimny. Ένα μοντέλο 100% off road, που η σχέση του με το οδόστρωμα περιορίζεται σε μερικά σύγχρονα ηλεκτρονικά αποφυγής σύγκρουσης και ένα όμορφο και πρακτικό infotainment. Προτού όμως μας παρεξηγήσει κανείς, ας παραθέσουμε μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Πρόκειται για ένα μοντέλο με σοκαριστικά μικρούς προβόλους και 211 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Φυσικά το πλαίσιο είναι το παραδοσιακό τύπου σκάλας, οι αναρτήσεις έχουν μεγάλες διαδρομές, ενώ αποτελούνται από άκαμπτους άξονες, τόσο πίσω όσο και εμπρός. Τα ελαστικά του είναι off road με πολύ υψηλό προφίλ (195/80!). Το σύστημα τετρακίνησης υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει την κίνηση πίσω. Μέσω ενός μοχλού, ωστόσο, εμπλέκει την τετρακίνηση, καθώς και τα κοντά. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, είναι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια.

Και τώρα που αναφέραμε τα βασικά, ας περάσουμε στην παγίδα… Αυτή έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση. Αντικειμενικά, το νέο Jimny είναι ένα όμορφο 4Χ4, που ξεχειλίζει «αντρίλα». Λιλιπούτειο σε διαστάσεις, με μήκος και ευελιξία που θα ζήλευαν αυτοκίνητα πόλης και ταυτόχρονα με τουπέ που θυμίζει μίνι Defender και G-Wagen. Δεν κρύβουμε ότι ακόμα και εμείς περιμέναμε με ανυπομονησία για τη δοκιμή του!

Από την εξωτερική εμφάνιση, όμως, μέχρι την πρακτικότητα, η απόσταση είναι μεγάλη. Το νέο Jimny έχει σχεδιαστεί ως ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα. Δεν έχει σχέση με SUV και λοιπά on-off, που κατακλύζουν τους δρόμους. Εαυτό σημαίνει πως αν το θέλετε για τα βουνά, με το χέρι στην καρδιά δεν θα βρείτε κάτι καλύτερο κάτω από τα 40-50.000 ευρώ! Εάν πάλι η καθημερινότητά σας περιστρέφεται γύρω από το Παγκράτι, αφήστε το καλύτερα…

Ανοίγοντας την πόρτα, το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι η σπαρτιάτικη περιβολή του προηγούμενης γενιάς Jimny έχει πάει περίπατο. Μην περιμένετε μεγαλεία, υπάρχουν όμως αρκετά στοιχεία για να κάνουν τη ζωή σας καλύτερη. Καταρχήν, το εσωτερικό πλάτος έχει κάπως μεγαλώσει, οπότε χωράνε με περισσότερη άνεση 2 ενήλικες εμπρός (και σχετικά στρυμωγμένοι άλλοι 2 πίσω). Με τη σειρά του, το διαμέρισμα των αποσκευών φλερτάρει ευθέως με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (85, έναντι 40 λίτρων)… Ρίχνοντας, ωστόσο τα πίσω καθίσματα δημιουργείται ένας σχετικά επίπεδος χώρος που θα φιλοξενήσει αρκετά μπαγκάζια.

Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι όλα heavy duty και κανείς δεν θα στεναχωρηθεί αν μπει μέσα με λάσπες στα παπούτσια και στα ρούχα του. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν λίγοι και μικροί. Το κάθισμα του οδηγού είναι σχετικά άνετο, χωρίς όμως πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης, ωστόσο, είναι κορυφαία (ανεξαρτήτως κατηγορίας!) σε ο,τι αφορά στην περιμετρική ορατότητα και στον έλεγχο των διαστάσεων του αυτοκινήτου! Τέλος, ορισμένες ηλεκτρονικές ευκολίες, όπως το σύστημα πλοήγησης, θα κάνουν καλύτερη τη ζωή εντός.

photos: nmarinopoulos

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα επιβεβαιώνει κανείς τα όσα, μέχρι στιγμής, διαβάσατε. Ο κινητήρας του είναι αρκετά τραχύς και θορυβώδης, με ισχύ που δεν θα εντυπωσιάσει. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το γεγονός ότι η Suzuki αποφεύγει να αναγράψει το 0-100 χλμ./ώρα. Αυτό που θα εντυπωσιάσει είναι η ροπή του, που υπάρχει άφθονη από το ρελαντί και πραγματικά βοηθά τα μέγιστα εκτός δρόμου. Το κιβώτιο, με τη σειρά του, είναι πολύ κοντό. Σε βαθμό που μπορεί κανείς να κινηθεί άνετα χρησιμοποιώντας μόνο τις δύο από τις πέντε σχέσεις. Τη δευτέρα και την πέμπτη. 

Οι αναρτήσεις του Jimny, λόγω της φιλοσοφίας τους, δεν μπορούν να φιλτράρουν επαρκώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ενέχουν και αρκετή κλίση στις στροφές. Τα χιλιόμετρα δεν ανεβαίνουν εύκολα, όταν μιλάμε για την εθνική, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι επιβαρύνουν την όλη κατάσταση. Όσο για την πρόσφυση των Dueler H-T. δεν θα εντυπωσιάσει. Γενικά, εντός δρόμου, μην περιμένετε κάτι συνταρακτικό, με εξαίρεση την ευελιξία και τον κύκλο στροφής, που ταπεινώνει πολλά αυτοκίνητα πόλης.

Εκτός δρόμου τώρα, στο στοιχείο του, τα πράγματα αντιστρέφονται. Βράχια και νεροφαγώματα που λες ότι δύσκολα ξεπερνιούνται, στην πράξη αποτελούν βούτυρο για το ψωμί του νέου Jimny. Μεγάλες λακκούβες με σχετική ταχύτητα, που υπό φυσιολογικές συνθήκες ένα SUV θα άφηνε εκεί τα ψαλίδια του, έχουν επίδραση μόνο στον οδηγό, που παλεύει να κρατηθεί στη θέση του. Γενικά, ανωφέρειες, κατωφέρειες και κάθε λογής κακοτράχαλο έδαφος, δεν στέκονται αρκετά να το πτοήσουν. Το σύστημα τετρακίνησης είναι πολύ καλό και δείχνει να αντέχει σε αρκετό ζόρι.

Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές τους, σε συνεργασία με τις 37 μοίρες της γωνίας πρόσβασης και τις 49 μοίρες της γωνίας διαφυγής, πραγματικά βοηθούν, ακόμα και σε πολύ απαιτητικά ανάγλυφα. Το τιμόνι έχει αρκετό τζόγο και ασάφεια, που είναι κακό για εντός αλλά μεταφράζεται σε πλεονέκτημα εκτός δρόμου, καθώς δεν ταλαιπωρεί τον οδηγό. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τις μαζεμένες διαστάσεις του οχήματος, βοηθά τα μέγιστα σε κινήσεις ακριβείας. Όσο για το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, δεν χρειάζεται εύκολα αλλά όταν χρειαστεί, θα κάνει τη διαφορά.

Εν κατακλείδι, το νέο Jimny είναι αυτό ακριβώς που θα περίμενε κανείς κοιτώντας πίσω, την ιστορία του μοντέλου. Ίσως και κάτι καλύτερο. Για τα χρήματα που ζητάει, δεν υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα που να μπορεί να σταθεί απέναντι, εκτός δρόμου. Εάν, λοιπόν, είσαστε φίλος του off road και αποζητάτε μία μεγάλη δόση αγνής χαρντκορίλας, με έντονες τις μνήμες των παραδοσιακών 4Χ4, μην ψάχνετε άλλο. Η κουβέντα τελειώνει εδώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Jimny 1.5 VVT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.462 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,0 x 85,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός διαμήκης/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 75 kW (102 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 130 Nm (27,0 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
Τελική ταχύτητα 145 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7 / 6,8 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 470 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Κατ’ επιλογήν τετρακίνηση
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Άκαμπτος άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια / Άκαμπτος άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H-T, 195/80 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.480×1.645×1.720 mm
Μετατρόχιο
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος
1.395/1.405 mm (εμπρός/πίσω)
Πρόσβασης 37,0, Διαφυγής 49,0, Ράμπας 28,0 μοίρες
211 mm
Μεταξόνιο 2.250 mm
Χώρος αποσκευών 85-830 lt
Απόβαρο 1.090 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.270€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!