Kia iMT: Έξυπνος by-wire συμπλέκτης για τα ήπια υβριδικά της μάρκας

Το ανανεωμένο Rio EcoDynamics+ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Kia με το νέο τύπου συμπλέκτη iMT.

Καιρό είχαμε να ακούσουμε κάτι καινούργιο σχετικά με τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και η Kia έρχεται να ανακοινώσει ένα νέου τύπου συμπλέκτη που επικοινωνεί μόνο καλωδιακά (by-wire). Το όλο πακέτο ονομάζεται iMT (intelligent Manual Transmission) και θα συνδυαστεί με όλα τα νέας γενιάς 48βολτα ήπια υβριδικά της Kia (και προφανώς της Hyundai).

Πως λειτουργεί; Ο συμπλέκτης συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα γεννήτριας/ μίζας MHSG ώστε να απενεργοποιεί αρκετά νωρίτερα τον κινητήρα εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας την εκπομπή CO2 κατά έως περίπου 3% σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Σε συνθήκες ρολαρίσματος και ενώ μια σχέση είναι κουμπωμένη στο κιβώτιο, όταν ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού τότε το iMT ανοίγει τον συμπλέκτη και ο κινητήρας απενεργοποιείται. Με αυτό τον τρόπο το ελεύθερο ρολάρισμα του αυτοκινήτου δεν επιβραδύνεται από την μετάδοση και μπορεί να πάει ακόμη μακρύτερα.

Όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού τότε ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά και το mild hybrid σύστημα συγχρονίζει τον συμπλέκτη για να κουμπώσει ομαλά με το βολάν. Η λειτουργία του iMT είναι διαθέσιμη έως τα 125 χλμ./ώρα.

Τη νέα μετάδοση iMT της Kia -που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στο ευρωπαϊκό κέντρο της μάρκας στο Offenbach της Γερμανίας- θα την δούμε τόσο σε mild hybrid εκδόσεις κινητήρων πετρελαίου όσο και σε βενζίνης.

  • Medium-14867-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels-1

  • Medium-14866-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels

  • Medium-14859-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels

  • Medium-14861-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels

  • Medium-14865-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels

  • Medium-14868-Newclutch-by-wiretechnologyforfutureKiamild-hybridmodels

Exit mobile version