Το ανανεωμένο Rio EcoDynamics+ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Kia με το νέο τύπου συμπλέκτη iMT.
Καιρό είχαμε να ακούσουμε κάτι καινούργιο σχετικά με τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και η Kia έρχεται να ανακοινώσει ένα νέου τύπου συμπλέκτη που επικοινωνεί μόνο καλωδιακά (by-wire). Το όλο πακέτο ονομάζεται iMT (intelligent Manual Transmission) και θα συνδυαστεί με όλα τα νέας γενιάς 48βολτα ήπια υβριδικά της Kia (και προφανώς της Hyundai).
Πως λειτουργεί; Ο συμπλέκτης συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα γεννήτριας/ μίζας MHSG ώστε να απενεργοποιεί αρκετά νωρίτερα τον κινητήρα εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας την εκπομπή CO2 κατά έως περίπου 3% σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Σε συνθήκες ρολαρίσματος και ενώ μια σχέση είναι κουμπωμένη στο κιβώτιο, όταν ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού τότε το iMT ανοίγει τον συμπλέκτη και ο κινητήρας απενεργοποιείται. Με αυτό τον τρόπο το ελεύθερο ρολάρισμα του αυτοκινήτου δεν επιβραδύνεται από την μετάδοση και μπορεί να πάει ακόμη μακρύτερα.
Όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού τότε ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά και το mild hybrid σύστημα συγχρονίζει τον συμπλέκτη για να κουμπώσει ομαλά με το βολάν. Η λειτουργία του iMT είναι διαθέσιμη έως τα 125 χλμ./ώρα.
Τη νέα μετάδοση iMT της Kia -που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στο ευρωπαϊκό κέντρο της μάρκας στο Offenbach της Γερμανίας- θα την δούμε τόσο σε mild hybrid εκδόσεις κινητήρων πετρελαίου όσο και σε βενζίνης.