Να αγοράσω ή όχι αυτοκίνητο με LPG; [blog]

Ένας φανατικός LPG-άκιας μας καταθέτει την παράλληλη πορεία του με αυτοκίνητα με χρήση υγραερίου ως καύσιμο. Για το οποίο LPG, οι απόψεις διίστανται. Υπάρχουν κάποιοι που δεν θέλουν να ακούν για αυτό και κάποιοι άλλοι που δεν το αλλάζουν με τίποτα!

Αλήθεια πόσες φορές ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει έλθει αντιμέτωπος με το δίλημμα του LPG στην καθημερινή του μετακίνηση; Ειδικά μετά το 2008 όπου η οικονομική κρίση εκτόξευσε τις τιμές των καυσίμων; Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσέφεραν  καινούρια οχήματα με εργοστασιακό LPG (Opel Meriva, Fiat Panda, Subaru Forrester κ.α.) προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος από τις aftersales εταιρίες που τοποθετούσαν κιτ LPG σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, π.χ. από 500 ευρώ. 

Εκ του αποτελέσματος, το στοίχημα στο μέτωπο αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μάλλον δεν θέλησαν να το παίξουν… αφού το βλέμμα ήταν στραμμένο σε άλλες μορφές κίνησης. Μετά μάλιστα και την πρόσφατη αποχώρηση της VW από μια παρόμοια μορφής εναλλακτικής κίνησης (ο γερμανικός όμιλος έχει ανακοινώσει πως εξελίξει νέας γενιάς μοτέρ CNG), μονάχα ο όμιλος Renault φαίνεται να πιστεύει πλέον στο  LPG, με την ανταπόκριση από το κοινό να είναι σημαντική. Ειδικά από πλευράς Dacia…

Μπορεί η όποια ανοδική τάση που καταγράφεται πανευρωπαϊκά στις πωλήσεις καινούριων οχημάτων με LPG (βασικά μόνο Renault) να προσθέσει νέους παίκτες σε αυτή την αγορά; Το σίγουρο είναι ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία  έχει δείξει καιρό τώρα για το πως βλέπει την μετακίνηση του μέλλοντος (υβριδική, ηλεκτρική μετακίνηση). Ωστόσο θα μπορούσε να αφουγκραστεί το μήνυμα που στέλνουν οι καταναλωτές για οικονομική μετακίνηση.

Ο Όμιλος της Renault έχει λάβει το μήνυμα και τα τελευταία 3 χρόνια έχει δρέψει καρπούς από την επιλογή της να τοποθετήσει εργοστασιακά κιτ υγραερίου στα προσφερόμενα μοντέλα της (όπως στα Clio και Duster). Με κόστος μετακίνησης περί τα 5 ευρώ τα 100 χλμ. (τιμές Ελλάδας) και κόστος κτήσης σημαντικά χαμηλότερο από ένα diesel η και ένα υβριδικό, το πακέτο του LPG είναι πραγματικά δελεαστικό. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με εργοστασιακή εγγυημένη τοποθέτηση δίχως να σνομπάρουμε τις aftermarket επιλογές (εδώ χρειάζεται προσοχή διότι η φτηνότερη δεν είναι πάντα η καλύτερη).

LPG-άκιας… for ever!

Προσωπικά στο παραπάνω ερώτημα έχω ήδη απαντήσει όντας χρήστης LPG για 10 και πλέον χρόνια με το κέρδος σε καύσιμα που μου έχει αποφέρει η χρήση του να είναι ασυναγώνιστο. Πρέπει να ήμουν από τους πρώτους στην Ελλάδα που έβαλε LPG σε Mazda MX5 1.8 ΝC και δεν το μετάνιωσα. Το αυτοκίνητο το αγόρασα καινούριο από την επίσημη αντιπροσωπεία το 2008 και ένα χρόνο μετά μας χτύπησε την πόρτα η οικονομική κρίση. Το σήμα από τα 168 ευρώ σκαρφάλωσε στα 390 ευρώ, η βενζίνη διπλασιάστηκε… και από εκεί που με 20 ευρώ έκανα 180 χιλιόμετρα με το ζόρι πήγαινα Κόρινθο το 2010, με τα ίδια χρήματα.

Την ίδια στιγμή η αξία αυτοκινήτου εξανεμίστηκε… Από τα 24.000 ευρώ με δυσκολία εύρισκες αγοραστή του στα 7.000 ευρώ. Φυσικά και δεν το πούλησα, αλλά οδηγήθηκα στη λύση του LPG. Χωρίς να γνωρίζω απολύτως τίποτα… περί συστημάτων υγραεριοκίνησης, τοποθέτησα ένα μέτριας απόδοσης σύστημα, όπως έμαθα μετά, αξίας 600 ευρώ και δεν το μετάνιωσα. Να επισημάνω ότι γνωστοί και φίλοι, όλοι ήσαν αρνητική στην τοποθέτηση LPG στο NC. Μα σε σπορ αμάξι αέριο, μήπως είναι επικίνδυνο, δεν το λυπάσαι, δεν θα έχεις χώρο στις αποσκευές ήταν μερικές από τις επιφυλάξεις…

Ευτυχώς δεν τους άκουσα…και για μια επταετία που είχα στο NC LPG υπολόγισα ότι εξοικονόμησαν τουλάχιστον 5.000 ευρώ σε καύσιμα. Και όταν ήλθε η ώρα να το αποχωριστώ….το LPG ήταν η αιτία που βρέθηκε αγοραστής. Ναι, δεν ήταν τόσο δυνατό με το LPG σε λειτουργία. Ναι, με φιάλη 25 λίτρων δεν έβαλα μια βαλίτσα παραπάνω στα ταξίδια. Αλλά το χάρηκα θα υπογραμμίσω. Προβλήματα; Κανένα. Και τα χιλιόμετρα απροβλημάτιστα. Πάνω από 120.000. Eνα service των 40 ευρώ κάθε χρόνο, που άλλαζα τα φίλτρα στον πνεύμονα και ένας τυπικός έλεγχος στο λογισμικό του συστήματος LPG μου εξασφάλιζαν ξέγνοιαστα χιλιόμετρα.

Αθεράπευτα LPGάκιας… συνέχισα και μετά το NC σε Toyota RAV4 (μοντέλο 2005) να απολαμβάνω την υγραεριοκίνηση. Με 9 ευρώ τα 100 χλμ. το δίλιτρο RAV συνεχίζει ακάθεκτο την κίνηση του στο χρόνο με 333.000 χλμ. Το αέριο τοποθετήθηκε στα 200.000 και το μόνο που άλλαξα ήταν η μπουκάλα του, που ως γνωστό κάθε 10 χρόνια για λόγους ασφαλείας αντικαθίστανται με κόστος περίπου 250 ευρώ, ανάλογα την εταιρία.

Με τόση εμπειρία… στο LPG η επιλογή καινούριου οχήματος και δη του Duster LPG ήταν μονόδρομος για τον αδελφό μου. Το εν λόγω μοντέλο της Renault υπόσχεται κατανάλωση 5 ευρώ τα 100 χλμ. χωρίς να στερείται ούτε δύναμης του κινητήρα, μήτε χώρους για αποσκευές. Υπόσχομαι την επόμενη πενταετία, πρώτα ο θεός, να σας μεταφέρω εκ νέου την εμπειρία από ένα εργοστασιακό όχημα που κινείται με LPG.

Εννοείται πως έπεισα και γνωστούς και φίλους να ανακαλύψουν την οικονομία του LPG και μέχρι τώρα δεν το έχουν μετανιώσει. Αν τώρα διαβάζοντας το άρθρο παρακινηθείτε να τοποθετήσετε κιτ υγραερίου στο υπάρχον αυτοκίνητο σας, συμβουλευτείτε οπωσδήποτε εξειδικευμένο τεχνικό για να σας πει ακριβώς τι σύστημα ταιριάζει στο όχημα σας.

Υποθέτω ότι δεν είμαι ο μοναδικός με ανάλογη εμπειρία στην υγραεριοκίνηση. Εκτιμώ ότι υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που έχει “εθιστεί” στο LPG αρκετά χρόνια τώρα, που δεν θα απέρριπτε εργοστασιακές προτάσεις καινούριων οχημάτων που θα κάνουν χρήση του LPG. Μέχρι να εξηλεκτριστούμε για τα καλά!

Exit mobile version