Renault: Νέα κόλπα με τις μπαταρίες λιθίου

Σε συνεργασία με την κορεατική LG Chem η γαλλική εταιρία λανσάρει στο Megane E-Tech μία νέας γενιάς μπαταρία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι να δούμε τις solid state μπαταρίες ξηρού καταλύτη τα τμήματα R&D πασχίζουν για να βελτιώσουν τις λιθίου-ιόντων. Τι κάνουν; Ότι μπορούν για να αυξηθεί η ενεργειακή πυκνότητα, δηλ. στον ίδιο όγκο στοιχείου να χωρά περισσότερη ενέργεια.

Δίχως να το διατυμπανίζουν οι Γάλλοι της Renault κατάφεραν να εξελίξουν στο Megane E-Tech λίγο περισσότερο την μπαταρία. Δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό αφού συνεχίζει να αποτελείται από λίθιο και λίγο γραφίτη, πυρίτιο, σίδηρο, φωσφορικό μαγγάνιο, αλουμίνιο, κοβάλτιο, νικέλιο κ.α.

Ωστόσο, η LG Chem κατάφερε να φτιάξει μια νέα αναλογία NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) και να δημιουργήσει αποδοτικότερα στοιχεία. Κάπως έτσι η νέα μπαταρία καταφέρνει να έχει 20% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα από του Zoe και ταυτόχρονα να είναι 40% πιο λεπτή (στα 110 χιλιοστά).

Στα συν του Megane E-Tech είναι και η ύπαρξη μίας εξελιγμένης αντλίας θερμότητας που μπορεί να εξοικονομήσει έως 30% ενέργειας (σε σχέση πάντα με το Zoe) από την χρήση του συστήματος κλιματισμού/ θέρμανσης.

Exit mobile version