Πόσα άλογα μπορούν να βγουν από 300 κυβικά εκατοστά;

Μπορεί να ακούγεται απίστευτο για τα δεδομένα της δεκαετίας του 1990, αλλά η Cosworth είχε κατασκευάσει ένα μονοκύλινδρο κινητήρα 0,3 λίτρων που απέδιδε 91 ίππους!

Από θερμοδυναμικής άποψης επικρατεί η θεωρία πως ο ιδανικός κύλινδρος πρέπει να έχει 500 κ.εκ.. «Not too big, not too small», λένε οι Αμερικάνοι για τον ιδανικό σε κυβικά κύλινδρο που έχει τις μικρότερες θερμικές απώλειες σε συνδυασμό με τα βέλτιστα χαρακτηριστικά καύσης και ψύξης.

Η Cosworth, όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές, είχε πειραματιστεί με πολύ μικρότερους κινητήρες. Ίσως να θυμάστε και την Ferrari με τον τετρακύλινδρο 1.000άρη κινητήρα με ισχύ 97 άλογα.

Λίγα λιγότερα απέδιδε ένας πειραματικός μονοκύλινδρος στα 300 κ.εκ. που είχε κατασκευάσει η βρετανική εταιρία το 1999. Για την ακρίβεια έφτανε τα 91 άλογα με όριο στις 20.000 σ.α.λ.! Και αν αναρωτιέστε σε τι εξυπηρετούσε αυτό το μοτεράκι ήταν επειδή θα αποτελούσε πεδίο εξέλιξης για τους τρίλιτρους V10 για τη Formula 1.

Φυσικά, το μοτέρ αυτό ήταν εντελώς πειραματικό και θα ήταν αδύνατο να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής. Και αυτό επειδή απέδιδε το μέγιστο της ισχύος του στις 14.000 σ.α.λ. καθιστώντας μη πρακτικό για τις καθημερινές μετακινήσεις και για τα δεδομένα της μετάδοσης.

Exit mobile version