Τσουχτερό το κόστος επισκευής των συστημάτων υποβοήθησης

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι φορτωμένα με κάμερες και ραντάρ στο σύνολο του ADAS. Τι γίνεται όμως σε περίπτωση αντικατάστασης τους στην περίπτωση ατυχήματος;

Παλιότερα είχαμε γράψει ενδεικτικά για το κόστος που μπορεί να έχει η αντικατάσταση ενός παρμπρίζ φορτωμένο με αισθητήρες.

Πρόσφατα, μία νέα έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ δείχνει ξεκάθαρα ότι σε τέτοιο ενδεχόμενο προκύπτουν αρκετά προβλήματα, καθώς οι κατασκευαστές συστήνουν να γίνεται από την αρχή καλιμπράρισμα όλων των αισθητήρων.

Η έρευνα παρατηρεί επίσης ότι τα συνεργεία δεν είναι σωστά εκπαιδευμένα σε αυτές τις διαδικασίες, με αποτέλεσμα οι πελάτες να αναγκάζονται να επιστρέφουν πολλές φορές στο σέρβις για να κάνουν τα συστήματά τους να λειτουργήσουν και πάλι σωστά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πάντως επιμένουν ότι οποιαδήποτε αλλαγή γίνει σε αισθητήρα ή κάμερα απαιτεί και πλήρη επαναπρογραμματισμό των συστημάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος και χαμένο χρόνο.

Πάντως, ακόμα και οι πιο δυσαρεστημένοι οδηγοί από αυτή την δυσάρεστη κατάσταση δεν κάνουν πίσω σχετικά με την αναγκαιότητα των συστημάτων υποβοήθησης, καθώς όπως αναφέρει η έρευνα μόνο ένα 5% δεν θα τα επέλεγε στο επόμενο αυτοκίνητό του.

Αξιοσημείωτο είναι πως στην περίπτωση που χρειαστεί αλλαγή παρμπρίζ, όπου το κόστος για όλη τη εργασία μπορεί να γίνει έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο που δεν έχει αισθητήρες σε αυτό το σημείο.

Exit mobile version