Honda HFT: H “ανθρωποκεντρική μετάδοση”

honda_dn01_transmission_hft-14

Παρουσιάστηκε το 2005 στο Τόκιο για να περάσει στην παραγωγή μετά από περίπου τρία χρόνια. Ο λόγος για το DN-01 της Honda το οποίο φαινομενικά φαίνεται σαν όλα τα σκούτερ αλλά οι πιο ψαγμένοι θα γνωρίζουν την επαναστατική αυτόματη μετάδοση που κρύβει. Ας την αναλύσουμε…

Η Honda μαζί με την Moto Guzzi είναι δύο από τους κατασκευαστές που πρωτοπόρησαν στα συστήματα αυτόματης μετάδοσης στις μοτοσικλέτες από την δεκαετία του 1970.  Ωστόσο, οι Ιάπωνες συνεχίζουν την παράδοσή τους στα αυτόματα κιβώτια έχοντας να επιδείξουν από κιβώτια CVT με μεταλλικό ιμάντα μέχρι και το νέο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη που τοποθετείται στο νέο VFR.

To 2005 οι Ιάπωνες είχαν παρουσιάσει στο Τόκιο ένα πρωτότυπο αυτόματο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης που χαϊδευτικά το αποκαλούσαν “ανθρωποκεντρική μετάδοση”. Μετά από περίπου τρία χρόνια η συγκεκριμένη τεχνολογία πέρασε τελικά στην παραγωγή με την ονομασία HFT (Human-Friendly Transmission). Πρόκειται για ένα σύστημα μετάδοσης με μεταβαλλόμενες σχέσεις που χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό όπου με υδραυλικό τρόπο η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται σε ένα δίσκο. Μεταβάλλοντας την κλίση του, αλλάζει η γωνιακή ταχύτητα, συνεπώς και η σχέση μετάδοσης.

Ως ένα βαθμό το HFT θυμίζει το πλανητικό κιβώτιο Extroid της Nissan. Αρκετές ομοιότητες εμφανίζει και με την υδραυλική αντλία που βλέπετε στην φωτογραφία που απαντάται στα πηδάλια υποβρυχίων στα μέσα του προηγούμενου αιώνα.

Οι φάσεις λειτουργίας του HFT…

Δείτε πως λειτουργεί το HFT…

Περιμένετε μέχρι να ολοκληρωθεί η φόρτωση του αρχείου flash και στη συνέχεια κάντε κλικ στα πορτοκαλί “κουμπιά” για να ξεκινήσει η περιγραφή της…

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (1).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (9).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (7).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (14).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (13).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (11).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (12).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (4).jpg

  • honda-transmission-HFT-diagram.jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (2).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (3).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (8).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (5).jpg

  • Honda_DN01_Transmission_HFT (6).jpg

  • fig13-01.jpg

Exit mobile version