ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Honda HFT: H “ανθρωποκεντρική μετάδοση”

honda_dn01_transmission_hft-14

Παρουσιάστηκε το 2005 στο Τόκιο για να περάσει στην παραγωγή μετά από περίπου τρία χρόνια. Ο λόγος για το DN-01 της Honda το οποίο φαινομενικά φαίνεται σαν όλα τα σκούτερ αλλά οι πιο ψαγμένοι θα γνωρίζουν την επαναστατική αυτόματη μετάδοση που κρύβει. Ας την αναλύσουμε…

Η Honda μαζί με την Moto Guzzi είναι δύο από τους κατασκευαστές που πρωτοπόρησαν στα συστήματα αυτόματης μετάδοσης στις μοτοσικλέτες από την δεκαετία του 1970.  Ωστόσο, οι Ιάπωνες συνεχίζουν την παράδοσή τους στα αυτόματα κιβώτια έχοντας να επιδείξουν από κιβώτια CVT με μεταλλικό ιμάντα μέχρι και το νέο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη που τοποθετείται στο νέο VFR.

Σχηματική επεξήγηση των βασικών μερών που συνθέτουν το σύστημα αυτόματης μετάδοσης ΗFT με μεταβαλλόμενες σχέσειςTo 2005 οι Ιάπωνες είχαν παρουσιάσει στο Τόκιο ένα πρωτότυπο αυτόματο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης που χαϊδευτικά το αποκαλούσαν “ανθρωποκεντρική μετάδοση”. Μετά από περίπου τρία χρόνια η συγκεκριμένη τεχνολογία πέρασε τελικά στην παραγωγή με την ονομασία HFT (Human-Friendly Transmission). Πρόκειται για ένα σύστημα μετάδοσης με μεταβαλλόμενες σχέσεις που χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό όπου με υδραυλικό τρόπο η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται σε ένα δίσκο. Μεταβάλλοντας την κλίση του, αλλάζει η γωνιακή ταχύτητα, συνεπώς και η σχέση μετάδοσης.

Ως ένα βαθμό το HFT θυμίζει το πλανητικό κιβώτιο Extroid της Nissan. Αρκετές ομοιότητες εμφανίζει και με την υδραυλική αντλία που βλέπετε στην φωτογραφία που απαντάται στα πηδάλια υποβρυχίων στα μέσα του προηγούμενου αιώνα.

Οι φάσεις λειτουργίας του HFT…

honda-transmission-hft-diagram

  • (Α) H ροπή του κινητήρα κινεί την αντλία καθώς και ένα μεταλλικό δίσκο.
  • (Β) Με την κίνησή του ο δίσκος πιέζει κυκλικής διάταξης πιστόνια γύρω από τον άξονα.
  • (C) Τα πιστόνια απελευθερώνουν υδραυλικό λάδι που διοχετεύεται στον κύλινδρο.
  • (D) Με αυτόν τον τρόπο ωθείται το δεύτερο σετ πιστονιών.
  • (Ε)  Το δεύτερο σετ πιστονιών πιέζει το δεύτερο μεταλλικό δίσκο που περιστρέφεται και μεταδίδει την ροπή στον άξονα εξόδου.
  • (F) Ένας ηλεκτροκινητήρας ρυθμίζει την γωνία του δεύτερου δίσκου μεταβάλλοντας την σχέση μετάδοσης. Μεγάλη γωνία σημαίνει αυξημένη ροπή και χαμηλή γωνιακή ταχύτητα (χαμηλές ταχύτητες). Μικρή γωνία σημαίνει λιγότερη ροπή αλλά μεγαλύτερη γωνιακή ταχύτητα (υψηλές ταχύτητες).
  • (G) Όταν ο δεύτερος δίσκος δεν έχει κλίση τότε το δεύτερο σετ πιστονιών ηρεμεί για εξοικονόμηση ενέργειας. Η αντλία περιστρέφει τον άξονα και τον πίσω τροχό (κάτι σαν direct-drive).

Δείτε πως λειτουργεί το HFT…

Περιμένετε μέχρι να ολοκληρωθεί η φόρτωση του αρχείου flash και στη συνέχεια κάντε κλικ στα πορτοκαλί “κουμπιά” για να ξεκινήσει η περιγραφή της…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close