Πολλές είναι οι εταιρίες που ψάχνονται τα τελευταία χρόνια στην υβριδική τεχνολογία. Όπως είναι, για παράδειγμα, η BMW που μετά το λανσάρισμα των υβριδικών X5 & X6 κατοχύρωσε μία νέα πατέντα. Ας μιλήσουμε για αυτή…
- Σίγουρα δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία πατέντα καθώς οι υβριδικές διατάξεις παρουσιάζουν μεγάλη ευελιξία ως προς την θέση και συνδεσμολογία των στοιχείων τους. Μέχρι και η Ferrari ετοιμάζεται να παρουσιάσει μία υβριδική εκδοχή της 599 στο ερχόμενο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης -αλλά αυτή είναι μία άλλη ιστορία…
- Η πρώτη προσπάθεια της ΒΜW στα υβριδικά έγινε με τις αντίστοιχες εκδόσεις των X5 & X6 μέσω του “κοινόχρηστου” συστήματος 2-mode. Μία σοφιστικέ διάταξη που είναι από τις πιο ολοκληρωμένες αλλά και από τις ακριβότερες αποθαρρύνοντας τους κατασκευαστές που την εξέλιξαν να την εφαρμόσουν σε mainstream μοντέλα.
- Έτσι, η BMW αναζητά ένα πιο κόμπακτ και με μικρότερο κόστος σύστημα το οποίο θα μπορούσε να είναι αυτό που βλέπετε στην εικόνα (εδώ ολόκληρη η πατέντα). Στη πατέντα γίνεται αναφορά για δύο δικύλινδρους βενζινοκινητήρες (split engine) που θα μπορούσαν να συνθέτουν μία μονάδα που θα συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, γίνεται υπόθεση πως ο ένας κινητήρας θα υποστηρίζει και θα υποβοηθά τον άλλο ενώ ο καθένας θα μπορεί να έχει διαφορετικό μέγεθος.
- Μία λογική υπόθεση είναι να έχουμε π.χ. έναν V4 κινητήρα ή ένα επίπεδο τετρακύλινδρο -η BMW έχει μεγάλη εμπειρία στους boxer από τις μοτοσικλέτες- ο οποίος θα έχει την δυνατότητα να λειτουργεί “μισός” απενεργοποιώντας την μία σειρά κυλίνδρων. Δηλαδή, σε χαμηλές συνθήκες φορτίου να λειτουργεί ως δικύλινδρος και στις υψηλές ως τετρακύλινδρος. Η απενεργοποίηση ενός σκέλους κινητήρων σε διατάξεις V δεν είναι κάτι καινούργιο και την χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια διάφορες εταιρίες όπως οι Honda, Chevrolet, Cadillac, Chrysler, Mitsubishi κ.α.
- Μία άλλη υπόθεση είναι να έχουμε δύο κινητήρες διαφορετικής απόδοσης και χωρητικότητας και ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης ο ηλεκτροκινητήρας να συνεργάζεται με τον μικρότερο ή τον μεγαλύτερο μέσω κάποιου στοιχείου σύμπλεξης. Εναλλακτικά, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συνεργάζεται μόνιμα με τον έναν ΜΕΚ και όταν χρειαστεί ο δεύτερος ΜΕΚ να προσφέρει… χείρα βοηθείας. Ενδιαφέρον ακούγεται, μένει να μάθουμε περισσότερα στοιχεία στους επόμενους μήνες…