Ποιος επινόησε την διπλή σύμπλεξη;

adolphe-kegresse-double-clutch

Τα κιβώτια ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη μπορεί να έγιναν ευρέως γνωστά τα τελευταία μόλις χρόνια. Αν και η ιστορία τους ξεκινά πολλές δεκαετίες πιο πίσω…

Τα κιβώτια με διπλό συμπλέκτη (γνωστά ως Double Clutch Gearbox) ακούστηκαν για πρώτη φορά το 1983 σε αγωνιστικές Porsche. Πολύ πιο πριν όμως την όλη ιδέα είχε σκαρφιστεί ο Adolphe Kégresse. Πόσο νωρίτερα; Περίπου 100 χρόνια!

Alfa Romeo TCT, που πήγε το Selespeed;

Γεννημένος στην Γαλλία το 1879, ο Adolphe Kégresse εργάστηκε από το 1905 στην Ρωσία, στις υπηρεσίες του στρατού και του Τσάρου. Ουσιαστικά ήταν ο άνθρωπος που σχεδίασε το πρώτο ημιφορτηγό όπου στον πίσω άξονα υπήρχαν ερπύστριες και στον εμπρός κανονικοί τροχοί (στον βαρύ χειμώνα τοποθετούσαν χιονοπέδιλα, όπως φαίνεται και στην φωτογραφία).

Γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι λιγότερο ενεργοβόρα από τα κλασικά αυτόματα;

Μετά από 14 χρόνια ο Γάλλος μηχανικός με τεράστια εμπειρία στα στρατιωτικά οχήματα επιστρέφει και εργάζεται για την  Citroen με εμμονή στα συστήματα μετάδοσης. To 1935 κατοχυρώνει ως πατέντα το κιβώτιο Autoserve το οποίο ξεχωρίζει από μια μεγάλη καινοτομία: έχει δύο συμπλέκτες, έναν για τις μονές σχέσεις και έναν για τις ζυγές.

Αναμνήσεις από το μέλλον…

Το 1939 o  Kégresse δοκίμασε το σύστημα του σε ένα Citroen Traction Avant. To κιβώτιο λειτούργησε κανονικά αλλά δεν κατάφερε ποτέ να περάσει σε ευρεία παραγωγή καθώς είχε ένα μεγάλο, φτηνότερο και πιο αξιόπιστο για την εποχή αντίπαλο: τα αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής.

Ποιος επινόησε το τούρμπο;

Η ευφάνταστη πατέντα έμεινε σκονισμένη στο ράφι μέχρι την δεκαετία του 1980 όταν η Porsche χρησιμοποίησε κιβώτια διπλής σύμπλεξης στις 956 και 962 που συμμετείχαν στο Le Mans ενώ και η Audi αργότερα δοκίμασε τέτοιου τύπου κιβώτιο και στο θρυλικό Quattro. Σήμερα, κιβώτια διπλού συμπλέκτη συναντάμε από το VW Polo έως την McLaren P1! Και όλα αυτά χάρη σε έναν αφανή εφευρέτη…

Τα πάντα για την τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων!

Exit mobile version