Toyota FCV, με το βλέμμα στο 2015!

013 Toyota FCV concept Tokio (1)

H ιαπωνική εταιρία θα παρουσιάσει τέλος του μήνα μία ακόμη concept εκδοχή του πολλά υποσχόμενου υδρογονοκίνητου…

«Το 2015 θα παρουσιάσουμε το πρώτο μας μοντέλο μαζικής παραγωγής. Θα είναι ένα σεντάν αυτοκίνητο που θα τοποθετείται στην μεσαία κατηγορία με μήκος λίγο παραπάνω από τεσσεράμισι μέτρα και αυτό που οραματιζόμαστε είναι κάτι αντίστοιχο με την υβριδική τεχνολογία. Όπως όταν εισήγαμε το Prius να χτίσουμε κάτι αντίστοιχο και στον τομέα των FCEV». Αυτά  μας είχε πει ο Katsuhiko Hirose (Project General Manager της Toyota) σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει για το περιοδικό Car&Driver.

Και αν ισχύσουν όλα τα παραπάνω που αναφέρει ο Ιάπωνας τότε το FCV παραγωγής θα ανοίξει τον δρόμο για την υδρογονοκίνηση. Ή καλύτερα για την ηλεκτροκίνηση μιας και το υδρογόνο που θα «καίγεται» στις ενεργειακές κυψέλες (FCEV ή Fuel Cell Electric Vehicle) θα παράγει ενέργεια που θα περνά στους σερβοκινητήρες. Αν αυτό το γεγονός συνδυαστεί με μία μαζική διάθεση για επέκταση ενός ενεργειακού ιστού βασισμένου στο υδρογόνο τότε κρίμα σε όσους κατασκευαστές έχουν επενδύσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μπαταριοκίνητα οχήματα (BEV ή Battery Electric Vehicle).

Τώρα, επί του θέματος το νέο FCV (με μήκος 4870 mm) που θα δούμε στο Τόκιο θα έχει αυτονομία έως 500 km και θα μπορεί να ανεφοδιαστεί μέσα σε μόλις 3 min (αλήθεια, ποιο BEV μπορεί να το κάνει αυτό;). Το concept εφοδιάζεται με δύο δεξαμενές υπό πίεση 70 MPa (περίπου στα 700 bar ή στις 690 ατμόσφαιρες καθώς 1 MPa= 10 bar= 9,86 atm) προσφέροντας 3 kW/lt με μέγιστη απόδοση 100 kW. Σύμφωνα με την Toyota η μέγιστη απόδοση των κυψελών μπορεί να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για ένα μέσο γιαπωνέζικο σπιτικό (10 kWh) για περισσότερο από μία εβδομάδα.

Exit mobile version