Συγκρίνουμε δύο crossover με διαφορετική προσέγγιση στο ίδιο θέμα. Ποια από τα… δύο πιάτα είναι το νοστιμότερο; Το γαλλικό ή το ιταλικό;
Από τα κλασικά SUV στα crossover. Ξέρετε, εκείνα με την υπερυψωμένη εμφάνιση, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους καλούς χώρους, με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Εκείνα που κοστίζουν όσο περίπου ή ελάχιστα παραπάνω από ένα κλασικό hatch με τον υποψήφιο αγοραστή να μην βλέπει κανένα λόγο για να μην αγοράσει ένα διαφορετικό από τα ειωθότα crossover με αποδοτικούς κινητήρες.
Χαρακτηριστικό δείγμα της συνεχώς αναπτυσσόμενης εποχής είναι τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας. Το Citroen C4 Cactus το είχαμε δοκιμάσει το φθινόπωρο, ενώ η έκδοση βενζίνης του Fiat 500X μας απέδειξε τις δυνατότητες της απέναντι στο Nissan Juke. Τώρα, το ιταλικό μοντέλο έρχεται να αντιμετωπίσει το Citroen στην ντίζελ εκδοχή του. Έχουμε και λέμε: ντίζελ 1.600άρια μοτέρ κάτω από το καπό με το 8-βάλβιδο του Citroen να είναι λίγο πιο ξεπερασμένο απέναντι στου Fiat με τούρμπο VTG. Το μοτέρ του C4 Cactus είναι και πιο αδύναμο καθώς υπολείπεται κατά 20 PS και 66 Nm ροπής.
Ωστόσο, στον δρόμο η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη, κυρίως λόγω του υπερτραφούς 500Χ που ζυγίζει περίπου 250 kg περισσότερο από το C4 Cactus. Κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις, με αποτέλεσμα το Citroen να μην υπολείπεται σε σημαντικά σε αυτό τον τομέα. Ο Multijet II έχει πιο ήσυχη λειτουργία (εδώ παίζει ρόλο και η καλύτερη ηχομόνωση), αλλά το βαρύ αμάξωμα του Fiat έχει άμεση επίπτωση στην κατανάλωση με το Citroen να αναδεικνύεται νικητής (χαρακτηριστική είναι και η διαφορά στην εκπομπή CO2).
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-5
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-9
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-13
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-6
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-11
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-17
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-30
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-19
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-33
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-20
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-31
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-22
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-29
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-24
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-1
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-25
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-16
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-28
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-23
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-26
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-15
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-27
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-21
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-34
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-36
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-35
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-3
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-7
citroen-c4-cactus-hdi-vs-fiat-500x-diesel-caroto-test-drive-2015-14
photos: nmarinopoulos
Το 500X όμως έχει πολύ καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά από το συγκριτικά κάπως πλαδαρό C4 Cactus. To ιταλικό crossover είναι πιο σφιχτό στις στροφές, πιο ευχάριστο στην οδήγηση, έχει καλύτερη αίσθηση τιμονιού και ποιότητα κύλισης και αν δεν είχε τις υπερβολικές 18άρες ζάντες θα ήταν καλύτερη και η άνεση από την ανάρτηση. Επίσης, το μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο σε αντίθεση με το μακρύ 5άρι του Citroen. Το συμπέρασμα είναι πως το 500X στέκεται καλύτερα στον δρόμο και επιτέλους οι Ιταλοί έφτιαξαν ένα ενδιαφέρον οδηγικά Fiat.
Τώρα, από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι πως ότι πληρώνεις παίρνεις. Και δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στις εκδόσεις εξοπλισμού των μοντέλων της δοκιμής μας. Απλά το 500X σου αποπνέει την αίσθηση του ποιοτικού και του πιο καλοφτιαγμένου σε σχέση με το C4 Cactus όπου φαίνεται έκδηλη η διάθεση των σχεδιαστών να διατηρήσουν το κόστος χαμηλά. Θεωρώ όμως μεγάλο εργονομικά φάουλ τα πίσω παράθυρα να ανοίγουν με κλιπ με το πρόσχημα της εξοικονόμησης βάρους. Επίσης, στο Citroen δεν υπάρχει μία ποτηροθήκη για π.χ. τον καφέ σου, παρόλο που οι θήκες είναι αρκετές και με ένα μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού.
Από πλευράς χώρων στο μινιμάλ εσωτερικό του Citroen θα βολευτείς πιο άνετα στα πιο μαλακά καθίσματα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά θα ήθελα ρύθμιση του τιμονιού και σε βάθος, ενώ στο 500Χ βρίσκεσαι ψηλότερα με το δεξί σου γόνατο να ενοχλείται κάποιες φορές από τη χοντροκομμένη κονσόλα. Επίσης, οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους περισσότερο αέρα για τα γόνατα στο C4 Cactus (εδώ αν και μακρύτερο το Fiat παίζει ρόλο το μεταξόνιο του Citroen), αλλά αυτό που δεν θα τους αρέσει είναι όπως είπαμε τα παράθυρα που δεν κατεβαίνουν. Στους χώρους αποσκευών σημειώσατε «Χ».
Εσκεμμένα άφησα για το τέλος την σχεδίαση των δύο μοντέλων μιας και αποτελεί μία καθαρά προσωπική υπόθεση. Αν σώνει και καλά θα έπρεπε να πάρω θέση ίσως να προτιμούσα την διαφορετικότητα του C4 Cactus. Από την άλλη όμως το 500X δείχνει πιο διαχρονικό και σίγουρα πιο ενδιαφέρον στον δρόμο, αλλά με πιο αυξημένο κόστος χρήσης και κτήσης. Το Fiat 500X είναι ένα ελαφρώς πιο ολοκληρωμένο σύνολο, αλλά η διαφορά στην τιμή πώλησης είναι αρκετά μεγάλη ώστε να αποδώσει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Citroen C4 Cactus…
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα CITROEN
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FIAT
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi |
Fiat 500X 1.6 MultiJet II | ||
Κυβισμός | 1.560 cc | 1.598 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0×88,3 mm | 79,5×80,5 mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | ||
Ισχύς | 73 kW (100 PS) / 3.500 rpm | 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm | ||
Ροπή | 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm | 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm | ||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότηση | Common rail, υπερτροφοδότηση | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,7 sec | 10,5 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | 186 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,7 lt/100 km | 7,2 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 3,8 / 3,4 / 3,2 lt/100 km | 4,7 / 4,1 / 3,8 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | 48 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 789 km | 685 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 87 g/km | 109 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 205/55 R16 | Michelin Pilot Spor 5, 225/45 R18 |
||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.157×1.729×1.480 mm | 4.248×1.796×1.600 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.477/1.477 mm | 1.545/1.545 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.595 mm | 2.570 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 348-1.170 lt | 350-1.000 lt | ||
Απόβαρο | 1.145 kg | 1.395 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 18.800€ (16.570€ με απόσυρση) |
από 22.900€ (21.470€ με απόσυρση) |